رکوردهای بی‌نظیر دون‌کارلتو/ عدد ۵ عدد شانس سرمربی بزرگ ایتالیایی شد!

در مورد توانایی‌های فنی سرمربی کهنه کار ایتالیایی تقریبا چیز ناگفته‌ای باقی نمانده که کارشناسان نگفته باشند. کارلو آنچلوتی در بازی فینال لیگ قهرمانان با تغییر تاکتیک دورتموند را آچمز کرد.

در مورد رفتارهای شخصیتی او هم در تمام این سه دهه کمترین حاشیه‌ای را شاهد بودیم. مردی که در بزرگترین تیم‌ها با بزرگترین نامها کار کرد و هرگز دردسری درست نکرد. آنچلوتی یکی از معدود کسانی است که چه به عنوان بازیکن و چه مربی در بالاترین سطح ملی و باشگاهی حضور داشته و افتخارآفرینی کرده است. هافبک آتزوری در دهه ۸۰ کارگردان میانه میدان میلان تاریخی آریگو ساچی بود.

اما کارنامه او به یک دلیل خاص متمایزترین کارنامه در فوتبال دنیاست. او تنها انسانی است که موفق به کسب عنوان قهرمانی در ۵ لیگ معتبر دنیا شده است. آنچلوتی با میلان قهرمان سری آ، با رئال قهرمان لالیگا، با چلسی قهرمان لیگ برتر، با پاری‌سن‌ژرمن قهرمان لیگ ۱ و با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شده است.

هیچ بازیکن و مربی دیگری در تاریخ فوتبال جهان نیست که در ۵ لیگ معتبر جهان به عنوان قهرمانی رسیده باشد اما شنبه شب عدد ۵ معنای دیگری برای کارلتو پیدا کرد؛ او برای پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد!

با این رکورد او بالاتر از تمام مربیان تاریخ این تورنمنت ایستاد. او یکی از مربیانی است که با بیش از یک تیم قهرمان لیگ قهرمانان شده و از این نظر هم جز رکوردداران بود.

بیشتر بخوانید: آنچلوتی: فینال بیش از حد انتظارم سخت بود!/ نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی رخ بدهد اما…

source