رکوردهای پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ

تیم فوتبال پرسپولیس که در کسب عنوان قهرمانی در لیگ‌ ایران با فاصله بی‌رقیب است، شانزدهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را از آن خود و هواداران کرد.

پرسپولیس در کسب عنوان قهرمانی در لیگ‌ سراسری ایران و لیگ برتر خلیج‌فارس با فاصله از نزدیک‌ترین رقیب پیشتاز است.
نخستین قهرمانی پرسپولیس در رقابت‌های سراسری به سال ۱۳۴۷ بازمی‌گردد البته این رقابت‌های باشگاهی عنوان لیگ را نداشت. رقابت تحت عنوان لیگ از سال ۱۳۴۹ با عنوان جام منطقه‌ای آغاز شد و پرسپولیس در سال ۱۳۵۰ نخستین قهرمانی خود در لیگ را به دست آورد.
پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال ایران در لیگ برتر هم با ۹ عنوان قهرمانی رکورددار است.

سرخپوشان ایران از سال ۱۳۴۷، فعالیت جدی خود در فوتبال را آغاز کردند. با این وجود به رغم سال‌های فعالیت کمتر نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود، اکنون رکورددار قهرمانی و کسب جام در رقابت‌های رسمی کشور و تهران شدند.
پرسپولیس سی و نُهمین جام خود را به دست آورد و در حالی که سال‌ها است به جهت پیشتازی در عناوین قهرمانی رقابت‌هاس سراسری و کشوری به عنوان پرافتخارترین شناخته می‌شوند، اکنون در تعدد جام‌ها نیز بی‌رقیب هستند.
تیم فوتبال پرسپولیس، ۱۶ قهرمانی در لیگ سراسری ایران، ۷ قهرمانی در جام حذفی کشور، ۵ قهرمانی سوپر جام کشوری، یک قهرمانی باشگاه‌های ایران، یک قهرمانی آسیا، ۶ قهرمانی باشگاه‌های تهران (در سال‌های تعطیلی لیگ کشوری)، ۲ قهرمانی جام حذفی تهران و یک قهرمانی شهید اسپندی در کارنامه افتخارات پرسپولیس قرار دارد و این جدا از عناوین قهرمانی دیگری است که در این آمار قرار نداده‌ایم.

 


برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)