عربشاهی: صحبت‌های ضد و نقیض قلعه‌نویی به آینده‌اش لطمه می‌زند / ردپای گل محمدی باعث قهرمانی پرسپولیس شد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: قلعه‌نویی با برخی اظهارنظر‌ها و صحبت‌های ضد و نقیض کارش را سخت و جایگاهش را متزلزل می‌کند و باید هرچه سریعتر به صورت اصولی جوانگرایی کند.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: ازبکستان یک تیم خوب و قدر بود و به راحتی در مقابل شاگردان قلعه‌نویی بازی کردند و شناخت خوبی نسبت به تیم ملی ایران داشتند. در مجموع خوب بازی کردیم، اما باز هم خستگی بازیکنان در نیمه دوم مشهود بود.

امیدوارم حس غرور به بازیکنان و کادر فنی دست نداده باشد

وی ادامه داد: به نظر من تیم ملی ایران تقریباً خسته بود این نشان می‌دهد که بازیکنان به خوبی ریکاوری نشده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که خوب بازی نکنیم و به همین راحتی در ورزشگاه خانگی ۲ امتیاز را از دست بدهیم. این امتیاز‌ها تا همین جا مهم نبودند، اما در مراحل بعد قطعاً هر یک امتیاز مهم خواهد بود. احساس می‌کنم بازیکنان و کادر فنی مغرور شده‌اند و فکر می‌کنند در هر صورت به جام جهانی صعود می‌کنند. قلعه‌نویی باید بداند که هرگونه ناکامی بعد از سه دوره حضور پیاپی در جام جهانی می‌تواند مورد غضب هواداران قرار گیرد.

صحبت‌های ضد و نقیض قلعه‌نویی به آینده‌اش لطمه می‌زند

پیشکسوت تیم فوتبال ایران در رابطه گلایه‌های قلعه‌نویی از انتقادات پیشکسوتان تصریح کرد: قلعه‌نویی گفته بود که مربی بادانشی است، اما چطور می‌گوید ما نیمه اول خسته بودیم ولی نیمه دوم خوب بودیم؟! از نظر من یک مربی با دانش به هیچ وجه نباید اینگونه اظهار نظر کند. در نیمه اول خوب نبودیم و در نیمه دوم هم مانند نیمه اول عملکرد متعادلی داشتیم، اما قلعه‌نویی گفته که نیمه دوم خوب بودیم، مگر بازیکنان دوپینگ کردند؟ قلعه‌نویی در مصاحبه گفته بود که هر ۵ دقیقه یک کرنر می‌گیریم اگر اینگونه باشد باید در هر بازی بیشتر از ۵ گل بزنی؟! صحبت‌های ضد و نقیض قلعه‌نویی به آینده این مربی لطمه خواهد زد و جایگاهش را متزلزل می‌کند.

باید جوانان را در کنار بزرگسالان قرار دهند تا تجربه کسب کنند

عربشاهی با بیان اینکه بازی مقابل ازبکستان تقریباً جنبه دوستانه داشت و باید از جوانان استفاده می‌شد، عنوان کرد: دیدار مقابل ازبکستان هر چند از جنبه صدرنشینی آن مهم بود، اما می‌شد از بازیکنان جوان بیشتر استفاده کرد. من زمانی که ۱۷ سال سن داشتم مقابل بزرگانی فوتبال بازی می‌کردم که بعد‌ها توانستم با اعتماد به نفس در ترکیب تیم ملی قرار بگیرم و اگر آن نبود قطعاً هیچگاه اعتماد به نفس پیدا نمی‌کردم. حسین‌زاده بازیکن بسیار خوبی است و باید به او اعتماد شود. امیدوارم کادر فنی تجربه بازیکنان را بالا ببرد چرا که امثال شجاع خلیل‌زاده و کنعانی زادگان شاید تا یکی، دو سال دیگر برای تیم ملی بازی کنند، اما اگر جوان‌ها را تربیت نکنیم چگونه چند سال دیگر می‌توانیم پیشرفت کنیم؟ باید جوانان را در کنار بزرگ‌تر‌ها قرار دهیم تا کسب تجربه کنند. با این شرایط اگر بخواهیم ادامه دهیم تا دو سال دیگر همین ازبکستان را هم نمی‌توانیم شکست بدهیم چرا که پایه‌های بسیار قوی‌ای دارند.

ردپای گل محمدی باعث قهرمانی پرسپولیس شد وگرنه اوسمار در قواره هدایت پرسپولیس نبود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان درباره شرایط پرسپولیس خاطرنشان کرد: اوسمار مربی بسیار آرامی بود و تمرکز خوبی داشت و توانست با تیم نتیجه بگیرد؛ از آن‌ها تشکر می‌کنم، اما من پیش از اینکه لیگ تمام شود همواره می‌گفتم که پرسپولیس قهرمان است و این را نشان از تاکتیک‌های گل محمدی می‌دانستم که رد پایش پس از رفتنش هم در تیم مانده بود. از نظر من اوسمار هرچه بود در قد و قواره هدایت پرسپولیس نبود. کمبود بازیکن را با ورود کریم و اورونوف جبران کردند و در کل اوسمار با تجربه بازیکنان به این افتخار رسید. از نظر من در این مقطع اسکوچیچ می‌تواند شایسته هدایت پرسپولیس باشد چرا که به لیگ ایران آشناست و تجربه بالایی دارد. اوسمار کمک مربی بود و از لحاظ فنی صلابت هدایت پرسپولیس نداشت. امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد به نفع پرسپولیس باشد و در وهله دوم ارده‌ای به وجود بیاید تا لیگ ایران پیشرفت کند.

 


برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)