تصفیه آب ایرانی بهتره یا خارجی؟ بررسی مزایا و معایب هر کدام

تصفیه آب ایرانی بهتره یا خارجی؟ پاسخ مناسب برای این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک جواب قطعی به آن داد. در حال حاضر به دلیل وجود برندهای مطرح و شناخته شده داخلی مانند تصفیه آب زد زد، انتخاب دستگاه‌های تصفیه ایرانی مشکلات کمتری را برای کاربران به وجود می‌آورد. در صورت دریافت اطلاعات بیشتر و فراهم آمدن شرایط خرید تصفیه آب ایرانی بدون حضور واسطه‌ها، می‌توانید با کارشناسان فروش کمپانی زد زد ارتباط بگیرید.

تصفیه آب ایرانی بهتره یا خارجی؟

دسترسی به آب آشامیدنی سالم، جزو دغدغه‌های زندگی روزمره ایرانی‌ها است. آلودگی‌های روزافزون منابع آبی، استفاده از دستگاه‌های تصفیه را در تمام مناطق جغرافیایی ایران به امری ضروری تبدیل کرده است. سوال مهمی که ذهن همه خریداران را به خود مشغول کرده این است که تصفیه آب ایرانی بهتره یا خارجی؟ در سال‌های گذشته به دلیل عدم استفاده از تکنولوژی‌های به روز در کارخانجات صنعتی، اغلب افراد به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خارجی بودند تا از کیفیت قطعات و طراحی ظاهری زیباتر آن استفاده کنند. اما در سال‌های اخیر، به دلیل به کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز، تفاوت چندانی بین دستگاه‌های ایرانی و خارجی وجود ندارد. با انتخاب یک محصول ایرانی، می‌توانید با مقرون به صرفه‌ترین قیمت، بهترین تصفیه آب خانگی را تهیه کنید و از کیفیت بالای آن بهره‌مند شوید.

مقایسه دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی و خارجی

زمانی که قرار است به این سوال پاسخ دهیم که تصفیه آب ایرانی بهتره یا خارجی، لازم است که به طور کامل دستگاه‌های ایرانی و خارجی را با یکدیگر مقایسه کنیم. در روند مقایسه دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی و خارجی باید به بخش‌های مختلف دستگاه توجه نمایید.

برای درک بهتر این موضوع، در ادامه به مقایسه ستگاه‌های تصفیه آب ایرانی و خارجی می‌پردازیم:

قطعات تصفیه آب: بررسی و مقایسه

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه تصفیه آب، کیفیت قطعات آن است که باید بررسی و با یکدیگر مقایسه شوند. به طور کلی، قطعات تصفیه آب به دو دسته‌بندی کلی تقسیم می‌شوند:

قطعات داخلی تصفیه آب

با بررسی کیفیت قطعات داخلی تصفیه آب در دستگاه‌های ایرانی و خارجی، درمی‌یابیم که قطعات داخلی در هر دو دستگاه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و کیفیت آنها در حد قابل قبولی است. این قطعات شامل فیلترها، ممبران و پمپ دستگاه می‌شود.

قطعات خارجی تصفیه آب

اما پس از بررسی قطعات خارجی تصفیه آب در دستگاه‌های خارجی و داخلی، مشاهده می‌شود که قطعات خارجی تصفیه شامل شیرآلات، اتصالات و مخزن دستگاه می‌شود. پس از بررسی قطعات تصفیه آب در دستگاه‌های خارجی و داخلی، درمی‌یابیم که از لحاظ قطعات خارجی، نمونه‌های وارداتی نسبت به برندهای داخلی کیفیت بالاتری دارند. با این حال، شرکت‌های ایرانی موفق شده‌اند تا در این بخش نیز با سایر محصولات وارداتی و به خصوص دستگاه‌های تصفیه تایوانی رقابت کنند.

بررسی تفاوت‌های تکنولوژیکی بین دستگاه‌های ایرانی و خارجی

با بررسی تفاوت‌های تکنولوژی بین دستگاه‌های ایرانی و خارجی، درمی‌یابیم که این دستگاه‌ها از لحاظ تکنولوژی به یکدیگر شبیه بوده و تفاوت چندانی ندارند. در نتیجه، آب تصفیه شده توسط تصفیه آب‌های ایرانی یا برندهای تایوانی، کیفیت مشابهی دارد.

بررسی کارایی و عملکرد دستگاه‌های تصفیه داخلی و خارجی

از آنجایی که تکنولوژی قرار گرفته بر روی هر دو دستگاه داخلی و خارجی یکسان است، میزان حذف آلاینده‌ها مانند آرسنیک، نیترات، سرب، مواد شیمیایی و میکروب‌ها یکی است.

خدمات پس از فروش

در سال‌های اخیر که تحریم‌ها علیه ایران افزایش پیدا کرده، خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب ایرانی بسیار بهتر از دستگاه‌های تصفیه آب خارجی است. همچنین با صرف هزینه بسیار کم می‌توان به قطعات تصفیه آب داخلی دست پیدا کرد.

بررسی قیمت دستگاه‌های تصفیه آب

همه خریداران ترجیح می‌دهند تا قیمت بهترین تصفیه آب خانگی را مقرون به صرفه دریافت کنند. به طور کلی، در بررسی قیمت دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی، به دلیل کم شدن هزینه‌های مربوط به گمرک و واردات، با قیمت مقرون به صرفه‌تری مواجه می‌شویم. در بررسی قیمت دستگاه‌های تصفیه آب خارجی، درمی‌یابیم که تفاوت چندانی بین این دستگاه‌ها با دستگاه‌های ایرانی وجود ندارد. اما هزینه‌های جانبی تصفیه آب خارجی از قبیل فیلتر و خدمات پس از فروش آن بیشتر است.

 تکنولوژی‌های استفاده شده در دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی و خارجی

تاثیر تکنولوژی بر عملکرد دستگاه تصفیه آب بسیار زیاد بوده و می‌تواند مستقیم بر کیفیت نهایی آب تاثیر بگذارد. در حال حاضر تکنولوژی‌های بسیار زیادی در یک دستگاه تصفیه آب قرار می‌گیرند که ترکیب این تکنولوژی‌ها با توجه به کیفیت آب ورودی و نیازهای هر خانواده مشخص می‌شود و لازم نیست که تمام تکنولوژی‌ها بر روی یک دستگاه نصب شود. در حال حاضر تکنولوژی‌های مشابهی در دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی و خارجی استفاده می‌شود که پاسخ به این سوال که تصفیه آب ایرانی بهتره یا خارجی؟ را سخت‌تر می‌کند.

در این بخش به بررسی تکنولوژی‌های استفاده شده در دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی و خارجی می‌پردازیم:

1. اسمز معکوس (RO)

مهمترین و کارآمدترین روش تصفیه آب که بر روی دستگاه‌های تصفیه آب نیز قرار گرفته، سیستم اسمز معکوس است. این سیستم تمام آلاینده‌ها مانند فلزات سنگین، نیترات، مواد شیمیایی و میکروب‌ها را از آب جدا می‌کند.

2. فیلتراسیون کربن فعال

وجود فیلترهای کربن فعال برای جذب آلاینده‌های آلی مانند کلر، آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی دیگر کاربرد دارد. این فیلترها طعم و بوی آب را نیز بهبود می‌بخشند.

3. فیلتراسیون UV

فیلتراسیون UV از نور ماوراء بنفش برای از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها از آب استفاده می‌کند. این نوع فیلتراسیون برای آب‌هایی که به طور کامل تصفیه نشده‌اند مناسب است.

4. فیلتراسیون معدنی

فیلتراسیون معدنی برای افزایش مواد معدنی ضروری به آب تصفیه شده استفاده می‌شود. این مواد معدنی برای سلامتی بدن ضروری هستند.

مزایا و معایب دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی

دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی و خارجی نقش اساسی در تامین آب آشامیدنی سالم ایفا می‌کنند، چرا که آلودگی‌ها روز به روز در حال افزایش است. پیدا کردن نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های تصفیه آب خارجی و ایرانی به کاربران کمک می‌کند تا متناسب با شرایط و نیازهای خود بهترین دستگاه‌های تصفیه را تهیه کنند.

تصویری از بهترین دستگاه تصفیه اب خانگی

در این بخش به بررسی مزایا و معایب دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی می‌پردازیم:

مزایا:

  • حمایت از تولید ملی و اشتغال زایی بیشتر در کشور
  • دسترسی آسان‌تر به خدمات پس از فروش و کاهش هزینه‌های تعمیرات
  • قیمت مقرون به صرفه‌تر به دلیل تولید تمام قطعات در داخل کشور

معایب:

  • کم بودن تنوع مدل دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی
  • جذاب نبودن طراحی و ظاهر دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی
  • پایین بودن کیفیت قطعات  خارجی دستگاه تصفیه آب

البته تمام این معایب برای قبل از تولید و ارائه تصفیه آب ZZ به بازار است. این کمپانی توانسته است تمام مشکلات  قبل را برطرف کند. زیرا از تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته‌تری در روند تولید دستگاه‌های تصفیه و تمام قطعات مربوط به آن استفاده می‌کند.

نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های تصفیه آب خارجی

برخی از دستگاه‌های تصفیه آب خارجی موجود در بازار ایران از کیفیت خوبی برخوردارند، چرا که از تکنولوژی‌های نوین و مونتاژ دقیق برای تولید آنها استفاده می‌شود. در این بخش به بررسی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های تصفیه آب خارجی می‌پردازیم:

بررسی نقاط قوت تصفیه آب خارجی:

  • کیفیت بالا در تمام قطعات داخلی و خارجی
  • ظاهر مدرن و شیک
  • تنوع در مدل‌ها و رنگ‌ها
  • امکان تهیه دستگاهی با ویژگی و امکانات مد نظر

 بررسی نقاط ضعف تصفیه آب خارجی:

  • قیمت نسبتا بالا به دلیل هزینه‌های مربوط به گمرک
  • در دسترس نبودن قطعات یدکی در شرایط تحریم
  • پیچیدگی بیشتر در طراحی دستگاه‌ها و نگهداری سخت
  • عدم تطابق کامل با شرایط آب و هوایی ایران

نکات مهم در خرید قطعات تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب یک کالای مصرفی است و در طی دوره‌های زمانی مشخص لازم است که برخی از قطعات آن تعویض یا تعمیر شود. به همین سبب، بررسی کیفیت قطعات تصفیه آب در هنگام انتخاب این دستگاه‌ها ضروری است.

در این بخش به بررسی نکات مهم در خرید قطعات تصفیه آب می‌پردازیم:

  • در نظر گرفتن سیستم تصفیه آب دستگاه
  • خرید قطعات اصل و با کیفیت از مراکز معتبر
  • مطابقت قطعات با مدل دستگاه
  • در نظر گرفتن کیفیت مواد اولیه و ساخت قطعات
  • شناخت برندهای مطرح و معتبر بازار
  • مشاوره با متخصصان کاربلد برای انتخاب بهترین‌ها

تصویری از بهترین دستگاه تصفیه اب خانگی برند زدزد

 

تصفیه آب ZZ: آیا انتخاب مناسبی است؟

برای اینکه بتوانیم بگوییم آیا تصفیه آب ZZ انتخاب مناسبی است یا خیر، باید اطلاعات کاملی در مورد نیازها و اولویت‌های شما در مورد دستگاه تصفیه آب به دست آوریم. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که تصفیه آب ZZ به نسبت سایر برندهای موجود در بازار، انتخاب مناسبی است. این دستگاه از برخی ویژگی‌های خاص برخوردار است که عبارتند از:

  • داشتن قیمت مقرون به صرفه
  • کیفیت مطلوب تمام قطعات
  • در دسترس بودن قطعات و به خصوص فیلترها
  • ارائه در چندین مدل از لحاظ تعداد فیلتراسیون

نتیجه‌ گیری

تصفیه آب ایرانی بهتره یا خارجی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در حال حاضر به دلیل وجود فناوری‌های جدید و امکانات بیشتر در کارخانجات داخل کشور تصفیه آب ایرانی بهتر است. زیرا با شرایط آب و هوایی کشور هماهنگ بوده و به دلیل  هزینه‌های مربوط به گمرک و نوسانات ارز قیمت آن مناسب‌تر می‌باشد. با انتخاب دستگاه تصفیه آب زد زد دسترسی به خدمات پس از فروش و خرید قطعات و لوازم مورد نیاز دستگاه به راحتی میسر می‌باشد، پس بدون نگرانی با کارشناسان مجموعه زد زد تماس بگیرید.

سوالات متداول

 چه نوع دستگاه تصفیه آبی برای من مناسب‌تر است؟

با توجه به میزان آلودگی آب منطقه، بودجه، ویژگی‌ها و امکانات مد نظر خود باید این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

بهترین برند دستگاه تصفیه آب کدام است؟

هیچ برندی به عنوان بهترین شناخته نمی‌شود، اما در حال حاضر برند زد زد جزء پرطرفدارترین محصولات داخلی است.


source