محرم – سپاهان؛ چه فینال جذابی!/ درگیری شدید در اصفهان +ویدیو

مس رفسنجان و اصفهانی‌ها به بازی نهایی جام حذفی رسیدند

محرم - سپاهان؛ چه فینال جذابی!

دیدارنیوز: شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد فینال جام حذفی فوتبال ایران در این فصل این‌گونه رقم بخورد.

درگیری جنجالی در اصفهان و واکنش مورایس به فینالیست‌شدن سپاهان

به نقل از فوتبال۳۶۰، مورایس، سرمربی سپاهان اصفهان نسبت به رویارویی تیمش در فینال جام حذفی با مس رفسنجان واکنش نشان داد.

سپاهان اصفهان موفق شد در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، بردی ۲ بر یک را برابر گل‌گهر سیرجان به‌دست آورد و این پیروزی زمینه‌ساز صعود شاگردان ژوزه مورایس به فینال جام حذفی شد. نکته مهم اینکه، طلایی‌پوشان با یک گل از حریف خود عقب افتاده بودند، اما درخشش هادی محمدی و ثبت ۲ گل از سوی این مدافع پیش‌تاخته، معادلات را به سود سپاهانی‌ها تغییر داد و آن‌ها توانستند بعد از ۱۱ سال مجدداً به فینال جام حذفی راه پیدا کنند.

محرم - سپاهان؛ چه فینال جذابی!

مارینوس اوزونیدیس، سرمربی گل‌گهر سیرجان که بعد از ثبت عملکرد ناامیدکننده در لیگ برتر، در جام حذفی هم نتوانست تیم سیرجانی را به فینال رقابت‌ها برساند، در نشست خبری بعد از بازی حضور نیافت. با این وجود، ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان بعد از حواشی جنجالی پایان دیدار با گل‌گهر و درگیری بازیکنان و برخی اعضای کادرفنی دو تیم، خود را به سالن کنفرانس ورزشگاه نقش جهان اصفهان رساند تا به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهد.

بازیکنان من می‌توانستند از درگیری جلوگیری کنند، اما …

مورایس درباره پیروزی به‌دست آمده برابر گل‌گهر گفت: «به بازیکنان تیمم که توانستند یک تیم باشند و بازی را ببرند، تبریک می‌گویم. گل‌گهر هم می‌خواست پیروز شود و به فینال صعود کند. مقابل حریف بسیار خوبی قرار داشتیم که با تفکرات تاکتیکی خوبی آمده بود. از هواداران تشکر می‌کنم که فضای بسیار خوبی در ورزشگاه به وجود آوردند و باعث پیروزی ما شدند. گل‌گهر هم کارمان را سخت و پیروزی ما را مهم‌تر کرد. بابت اتفاقات پایان مسابقه متأسف هستم. فکر می‌کنم در فوتبال باید بدانیم هنگام پیروزی یا شکست می‌بایست چگونه رفتار کنیم. بازیکنان من می‌توانستند به گونه دیگری رفتار کنند تا به‌جای تشدید، از درگیری جلوگیری کنند. درباره تیم حریف نمی‌توانم صحبت کنم».

گل‌گهر تیم ساده‌ای نبود و ما کیفیت قابل قبولی از بازیکنان سپاهان دیدیم

ژوزه مورایس در واکنش به نمایش شاگردان خود برابر حریف سیرجانی و عملکرد فنی تیم گل‌گهر در مسابقه امشب توضیح داد: «من موقعیتی از حریف ندیدم. گاهی اوقات نمی‌توانیم از بالا پرس کنیم و مجبور می‌شویم نفسی تازه کنیم تا سپس به پرس ادامه بدهیم. مدیریت بازی در این شرایط خیلی مهم است که سپاهان به‌خوبی مدیریت کرد. هدف گل‌گهر این بود که بازی را به وقت اضافه برساند. گل‌گهر تیم ساده‌ای نبود و ما کیفیت قابل قبولی از بازیکنان سپاهان دیدیم».

بازیکنان متوجه بودند که شرایط کسب جام فراهم شده است

سرمربی سپاهان نسبت به آرامش روانی تیمش در جریان مسابقه و تلاش برای ثبت کامبک و موفقیت در این مسیر هم واکنش نشان داد و با قدردانی از عملکرد خوب بازیکنان سپاهان در جدال با گل‌گهر سیرجان گفت: «این مسئله به درکی برمی‌گردد که بازیکنان دارند. این مسابقه در چارچوب مرحله نیمه نهایی برگزار می‌شد، اما مانند فینال بود و تیم بازنده حذف می‌شد. بازیکنان متوجه شده بودند که شرایط برای کسب یک جام فراهم است و انگیزه آن‌ها در این وضعیت بیشتر شد».

نویدکیا می‌خواهد ثابت کند که قطع همکاری با او اشتباه بوده است!

مورایس درباره رویارویی با مس رفسنجان در مرحله فینال جام حذفی و مصاف دوباره با محرم نویدکیا و البته برخی ستاره‌های سابق سپاهان گفت: «مس و آلومینیوم تیم‌های خوبی هستند و به مس بابت صعود به فینال تبریک می‌گویم. از فردا باید برنامه‌ریزی برای فینال را آغاز کنیم و امیدوارم هواداران به‌جای مس، سپاهان را در فینال تشویق کنند. نویدکیا می‌خواهد ثابت کند قطع همکاری باشگاه سپاهان با او اشتباه بوده است. بازیکنانی چون جلال‌الدین علی‌محمدی و نژادمهدی هم در مس حضور دارند. زندگی برای هواداران ساده است و شاید آن‌ها فکر کنند بازیکنان و مربیان سابق سپاهان، بازی را راحت به سپاهان واگذار می‌کنند که این فکر کاملاً اشتباه است».

زد و خورد شدید بازیکنان و اعضای سپاهان و گل‌گهر در جریان و پس از پایان بازی

 

تاریخ‌سازی ادامه‌دار نویدکیا و مس در جام حذفی

مس رفسنجان با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم اراک راهی فینال جام حذفی شد و باید در این مرحله به مصاف سپاهان اصفهان برود.

محرم - سپاهان؛ چه فینال جذابی!

جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۰۳-۱۴۰۲، شب گذشته (شنبه) در مرحله نیمه‌نهایی فعالیت خود را آغاز کرد که در اولین بازی این مرحله، سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان برابر گل‌گهر قرار گرفت که با وجود آنکه ابتدا تیم سیرجانی با یک گل از سپاهان پیش افتاد، اما درخشش هادی محمدی معادلات را تغییر داد؛ به‌طوری‌که طلایی‌پوشان اصفهانی موفق به‌ثبت کامبک شدند و با پیروزی ۲ بر یک مقابل گل‌گهر توانستند به فینال جام حذفی راه یابند.

سپاهانی‌ها در به فینال رقابت‌ها صعود کردند که چشم‌انتظار معرفی رقیب خود در این مرحله بودند و دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی میان تیم‌های آلومینیوم اراک و مس رفسنجان پیگیری شد. اراکی‌ها با کنار زدن نساجی مازندران، پرسپولیس و چادرملو اردکان به این مرحله رسیده بودند و در طرف مقابل هم مسی‌ها توانسته بودند استقلال تهران، پیکان تهران و تراکتور تبریز را از گردونه رقابت‌ها خارج کنند و به جمع ۴ تیم برتر جام حذفی راه یابند.

جانشین لک، فرشته‌نجات مسی‌ها شد!

دو تیم با قضاوت وحید کاظمی از ساعت ۲۰ کار خود را در ورزشگاه امام خمینی اراک آغاز کردند. نمایش نزدیک و تهاجمی دو تیم در دقایق ابتدایی باعث شد تا خبری از خلق تهدید جدی دروازه‌ها نباشد، اما رفته‌رفته مسی‌ها سعی داشتند تا بتوانند روی دروازه آلومینیوم فشار بیشتری ایجاد کنند. احمد گوهری با اشتباه مهلک خود زمینه‌ساز خلق موقعیت گلزنی برای مس رفسنجان شد که ابتدا گوهری ضربه منتظر محمد را مهار کرد، اما ستاره عراقی در ریباند موفق شد دروازه ایرالکو را باز کند تا در دقیقه ۱۴، حساب کار یک بر صفر شود.

شاگردان مجتبی حسینی بعد از دریافت گل، یکپارچه حمله شدند و به دنبال آن بودند تا بتوانند قفل دروازه مس را بشکنند، اما درخشش داوود نوشی‌صوفیانی در خط دروازه مس باعث شد تا خبری از ثبت گل تساوی نباشد و فرصت‌سوزی سجاد شهباززاده روی یک ضدحمله هم باعث شد تا نارنجی‌پوشان هم به گل دوم نرسند و نیمه نخست با تک گل منتظر محمد به سود مس به پایان رسید. در نیمه دوم، مجتبی حسینی با تعویض‌های خود به دنبال تغییر جریان بازی به سود آلومینیوم بود که سرانجام تلاش اراکی‌ها جواب داد.

سفیدوسبزپوشان در حالی بازی را تهاجمی دنبال می‌کردند که سرانجام، ابوالفضل قنبری، پدیده ۱۸ ساله آلومینیوم با شلیک پرقدرت خود توانست در دقیقه ۶۷ گل تساوی را وارد دروازه مس کند تا ۵ دقیقه بعد از حضورش در زمین بازی، قنبری جریان بازی را به سود تیم مورد علاقه خود تغییر داده باشد. اراکی‌ها بعد از گلزنی قنبری، فرصت‌های خوبی برای رسیدن به گل برتری داشتند، اما درخشش داوود نوشی‌صوفیانی و البته برخورد توپ به تیرک دروازه مس باعث شد تا نتیجه بازی تغییر نکند و با ثبت نتیجه تساوی ۱-۱، بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

اراکی‌ها در وقت‌های اضافی هم تیم برتر زمین بازی بودند و فرصت‌های خوبی نصیب‌شان شد تا بتوانند به گل برتری برسند، اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، مسی‌ها توانستند با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی برسند و ضربه نهایی نارنجی‌پوشان را متتظر محمد با ضربه چیپ خود وارد دروازه آلومینیوم کرد تا شاگردان محرم نویدکیا در شب درخشش داوود نوشی‌صوفیانی و البته منتظر محمد بتوانند به فینال جام حذفی راه پیدا کنند.

مسی‌ها در حالی برای نخستین‌بار راهی جام حذفی فوتبال ایران شدند که حالا آن‌ها باید روز سی‌ام خردادماه به مصاف سپاهان اصفهان بروند. طبق اعلام سازمان لیگ، قرار است دوئل تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان اصفهان به میزبانی ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به انجام برسد. نکته جالب‌توجه مسابقه فینال جام حذفی، رویارویی محرم نویدکیا با تیم سابق خود است و باید دید سرانجام کدام تیم قهرمان جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۰۳-۱۴۰۲ خواهد شد. نارنجی‌پوشان در حالی فینالیست شدند که ۲ مسابقه از ۴ دیدار خود در این فصل از رقابت‌های جام حذفی موفق شدند در ضربات پنالتی به پیروزی برسند!

source