نصیرشلال: وزنه‌بردارانی داریم که در آینده‌ای نزدیک قهرمان جهان می‌شوند/ فشار زیادی را در این مدت تجربه کردم

نصیرشلال: وزنه‌بردارانی داریم که در آینده‌ای نزدیک قهرمان جهان می‌شوند/  فشار زیادی را در این مدت تجربه کردم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: نسبت به سال گذشته که تیم متفاوت‌تری را در اختیار داشتیم، جو بهتری در اردو‌های تیم ملی حاکم است و همه با انسجام بیشتری پیش می‌روند که راضی کننده است.

خبرگزاری میزان – نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با ابراز رضلایت از شرایط کیفی اردوی کیش اظهار داشت: ۲۵ روز در کیش بودیم. اردو اردوی خوبی بود. از رئیس فدراسیون، بیاتی (رئیس هیات کیش) و دوستان عزیزی که در جزیره کیش کمک کردند برای برپایی این اردو تشکر می‌کنم. ما برنامه‌ای را دنبال کردیم و طبق آن برنامه جلو آمدیم و خوشبختانه در رکوردگیری آخرمان شاهد شکسته شدن چند رکورد در یکضرب و دوضرب بودیم و همین باعث می‌شود نمره قبولی به این اردو و کیفیت فنی بچه‌ها بدهیم. 

وی با اشاره به جو خوب حاکم بر اردوی تیم ملی افزود: چون تیم ما اکثرا کم تجربه و جوان هستند، اتفاق خوبی که افتاده ایجاد همدلی و انسجام در بین این نفرات است و همین باعث شده همه در یک نمودار پیشرفتی خوب حرکت کنند و به یکدیگر کمک کنند برای رسیدن به رکورد‌های بالاتر. در این بین چند نفر سرعت پیشرفت بیشتری دارند و چند نفر هم سرعت پیشرف شان کندتر است، اما در مجموع در مقایسه با سال گذشته که تیم متفاوت‌تری را در اختیار داشتیم، جو بهتری در اردو‌های تیم ملی حاکم است و همه با انسجام بیشتری پیش می‌روند که راضی کننده است.

سرمربی تیم ملی افزود: در این یک سال و ۳ ماه فشار زیادی را تحمل کردم، به طوری که اگر به عقب برگردم شاید اصلاً این مسئولیت را قبول نکنم، اما وقتی می‌بینم بچه‌ها رشد می‌کنند و در مسیر پیشرفت قرار دارند و خیلی با انگیزه هستند، این موضوع به ما قوت قلب می‌دهد. این نفرات از یک سطح پایین و با شرایط سنی ۱۷ سال و ۱۸ سال و ۲۰ سال شروع کردند و الان در مسیر افزایش رکورد قرار گرفته‌اند. ما هم سعی کردیم یک امیدواری و انگیزه بالا را به آن‌ها تزریق کنیم تا به یک شرایط نرمال برسند. ثمره این تلاش‌ها با تبدیل شدن این نفرات به وزنه‌برداران شاخص دنیا، در آینده‌ای نزدیک خودش را نشان می‌دهد. گفتن آن خوب نیست، اما در همین جمع من ۴-۵ نفر را می‌بینم که در ۴-۵ سال آینده هم می‌توانند طلای جهان را کسب کنند و هم رکورد‌های جهان را جابجا کنند. 

نصیرشلال درباره دعوت از نفرات جدید به اردوی تیم ملی هم گفت: ما چند نفر را زیر نظر داریم که بیرون از اردو هستند و باید در مسابقات کشوری اصفهان شرکت کنند. اگر شرایطشان خوب بود حتماً به اردو دعوت خواهند شد. سعی می‌کنم در هر وزن ۳ نفر خوب را داشته باشیم که دو نفر اول به مسابقات جهانی اعزام بشوند و نفر سوم هم راهی بازی‌های داخل سالن آسیا شود.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: از شنبه ۲۶ خرداد تمریناتمان را در تهران از سر می‌گیریم و تقریباً در ۵۰ روزی که تا المپیک فرصت داریم سعی می‌کنیم برای نفرات المپیکی به یک ثبات رکوردی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

source