فروش سهام بارسا ویژن، راه نجات موقت بارسلونا شد

طرفداری | باشگاه بارسلونا در حال آماده سازی برای رسمی کردن توافقی است که در درون باشگاه، آن را یک موفقیت بزرگ می دانند. پس از ماه ها مذاکره با چندین شرکتر، بارسا در حال حاضر در مرحله بررسی قرارداد است و امیدوار است فروش 15 درصد از سهام بارسا ویژن را رسمی کند. این اتفاق احتمالا تا دوشنبه هفته آینده رخ خواهد داد. 

به گزارش موندو دپورتیوو، با این فروش که در بودجه فصل 24-2023 در نظر گرفته شده بود، باشگاه بارسلونا قادر خواهد بود به درآمدهای مورد انتظار خود برسد و حتی سال را با کمی سود به پایان برساند، که این به آنها اجازه می دهد با توجه به قانون 1:1 که لالیگا آن را تعیین کرده، بازیکن جدید جذب کند.

در بارسا بر این باورند که این توافق چیزی است که باید به آن افتخار کرد، نه تنها به دلیل اینکه امکان تحقق بودجه را فراهم می کند، بلکه بدون نیاز به فروش بازیکن، استفاده از اهرم های مالی دیگر یا حتی پیشبرد بخشی از درآمد قرارداد جدید با نایک که در مراحل نهایی است، انجام می شود.

این در حالی است که نقل مکان به ورزشگاه المپیک لوییس کمپانیس به دلیل بازسازی اسپای بارسا، ضرری تقریباً 100 میلیون یورویی به همراه داشته است که دلیل اصلی آن بلیت فروشی (ظرفیت ورزشگاه نصف ظرفیت نیوکمپ است) و جایگاه های ویژه است که به طور قابل توجهی نسبت به ورزشگاه اصلی بارسلونا کاهش یافته.

source