ایران به مصاف فیلیپین می‌رود

والیبال دختران نوجوان آسیا – تایلند؛

چهاردهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی دختران نوجوان کمتر از ۱۸ سال آسیا ۲۰۲۴ امروز با حضور تیم ایران در شهر‌های راچابوری و ناخون پاتوم تایلند آغاز شد.

ایران به مصاف فیلیپین می‌رود
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، این رقابت‌ها با حضور ۱۳ تیم برگزار می‌شود و رده سنی مسابقات از این دوره با یک سال افزایش از ۱۷ سال به ۱۸ سال تغییر پیدا کرده است. تیم‌ها در ۴ گروه ۳ و ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه دو تیم صعود می‌کنند. نتایج و برنامه روز نخست به این شرح اعلام شد:

 یک شنبه ۲۷ خرداد:
گروه یک: 
ازبکستان – ماکائو
 تیم تایلند استراحت می‌کند.

گروه دو:
ایران – فیلیپین (ساعت ۱۳ – در راچابوری)
تیم ژاپن (قهرمان دوره قبل) استراحت می‌کند.

گروه سه: 
قزاقستان – هنگ کنگ
 تیم چین استراحت می‌کند.

گروه چهار:
تایوان ۳ – ۰ هند
کره جنوبی – استرالیا

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم‌های ژاپن، چین و کره جنوبی اول تا سوم شدند و تیم دختران ایران هفتم شد.

در والیبال قهرمانی دختران نوجوان آسیا که از سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تیم ژاپن با ۹ قهرمانی و دو نایب قهرمانی رکورد دار است. تیم‌های چین با ۴ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی در رده دوم و کره جنوبی با ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده سوم قرار دارند. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.

تیم دختران نوجوان ایران برای هشتمین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرده است. دختران ایران در سال ۲۰۰۸ در رده ۱۱، سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در رده ۱۰، در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ در رده ۹ و در سال ۲۰۱۸ در بهترین عملکرد خود در رده ۷ قرار گرفت و در سال ۲۰۲۲ بار دیگر هفتم شد.

source