مورات یاکین: شکیری برای چنین بازی‌هایی زندگی می‌کند؛ مشتاقانه منتظر بازی با آلمان هستیم

طرفداری | سوئیس در دومین دیدار خود در یورو 2024 مقابل اسکاتلند به نتیجه مساوی 1-1 رسید.

سوئیس با کسب مساوی برابر اسکاتلند 4 امتیازی شد تا از شرایط خوبی برای صعود برخوردار باشد. هر چند آنها باید در بازی آخر خود مقابل آلمان، میزبان این مسابقات قرار گیرند. مورات یاکین، سرمربی سوئیس پس از پایان بازی مقابل اسکاتلند در نشست خبری حاضر شد تا پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه باشد. یاکین از عملکرد و گل زیبای شکیری در مقابل اسکاتلند حسابی تعریف و تمجید کرد.

  • اسکاتلند 1-1 سوئیس؛ تک امتیازی که برای ارتش تارتان حیاتی بود

صعود به مرحله حذفی؟

هنوز صعود سوئیس به مرحله حذفی قطعی نشده است، اما تساوی مقابل اسکاتلند گامی مهم در جهتی درست به حساب می‌آید و به ما اعتماد به نفس بیشتری برای بازی روز یکشنبه مقابل آلمان می‌دهد. مطمئناً در آخرین بازی مقابل آلمان برای صعود از این گروه، فشار زیادی برای پیروزی، متحمل نخواهیم شد.

هنوز صعودمان قطعی نشده، اما گام بلندی برداشته‌ایم و کسب چهار امتیاز در این دو بازی کاملاً حقمان بود. از ابتدا هدفمان صعود به مرحله یک هشتم نهایی بود و این دو بازی نشان داد که در این تورنمنت حرف‌هایی برای گفتن داریم.

اسکاتلند واقعا ما را به چالش کشید

خب، بازی مقابل مجارستان هم در نیمه دوم آسان نبود. اما اسکاتلند به خصوص در نیمه اول ما را به شدت تحت فشار قرار داد. می‌دانستیم که اسکاتلندی‌ها بعد از بازی اول‌شان باید واکنش نشان بدهند و از همان ابتدا به ما فشار می‌آورند. به خصوص بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم، بازی کردن و حفظ قدرت‌مان به انرژی زیادی نیاز داشت.

در نیمه دوم، هر چه بازی پیش می‌رفت، بهتر توانستیم بازی خودمان را انجام دهیم، اما آنها همچنان روی ضربات ایستگاهی خطرناک بودند. ما در این بازی به آن شکل موثر ظاهر نشدیم، اما می‌توانیم با این نتیجه کنار بیاییم.

ژردان شکیری

او به خوبی نشان داد که برای چنین لحظات و بازی‌هایی زندگی می‌کند و نفس می‌کشد. گل باورنکردنی به ثمر رساند و این تنها کاری بود که او در این لحظه می‌توانست انجام دهد.

بازی مقابل آلمان

سرمربی سوئیس در پاسخ به پرسشی در مورد بازی مقابل آلمان و امید به صعود به دور حذفی گفت:

امید به تنهایی کمکی به ما نمی‌کند. این کیفیت کاری ماست که نتیجه نهایی را تعیین خواهد کرد. آلمان فوق‌العاده بازی می‌کند و پرسینگ زیادی انجام می‌دهد. بازی متفاوتی مقابل آلمان خواهیم داشت و آن مسابقه با دیدار امروز متفاوت خواهد بود. مشتاقانه منتظر روبه‌رو شدن با آلمان هستیم.

source