پنالتی‌های تمام‌نشدنی در کلاسیک‌ترین جدال اروپایی؛ مرور 30 اتفاق برتر تاریخ یورو

اختصاصی طرفداری | نبردهای ماراتن‌گونه توی فوتبال همیشه جذاب هستند و گاهی اوقات ضربات پرشمار پنالتی، یکی از تیم‌ها را قربانی جدال نفس‌گیر می‌کند. در یورو هم بازی‌هایی به‌لطف ضربات پنالتی، ماندگار شده‌اند. 

ششمین قسمت از برنامه «30 اتفاق برتر تاریخ یورو با طرفداری» به بازی‌های ماندگار یورو که ضربات پنالتی در آن‌ها طولانی شدند، پرداخته‌ایم. ایتالیا به‌عنوان تیمی که بیش از هر تیمی در یورو کارش به پنالتی کشیده، دو بار در این زمینه نقش‌آفرینی کرده؛ یک بار در بازی خاطره‌انگیز مقابل آلمان در یورو 2016 و یک بار در سال‌های دور مقابل چکسلواکی که داستان جالب پنالتی‌های این دیدار را شاید خیلی‌ها نمی‌دانند. اگر می‌خواهید قصه این پنالتی‌ها را بدانید، دیدن ویدیوی زیر خالی از لطف نیست. 

قسمت‌های پیشین: 26. اولین یوروی تاریخ چه شکلی بود؟ 27. نیمکت‌نشینی که اولین هت‌تریک تاریخ یورو را ثبت کرد 28. زیدان برای زدن ماتراتزی از این بازیکن الهام گرفت 29. اسطوره شدن با شلوار 30. تولد محبوب‌ترین تشویق دنیا  وقتی تا صبح پنالتی زدیم (9 دقیقه)

عوامل برنامه کارگردان: بهمن رضائی نویسنده و ایده‌پرداز: مهدی جوانی سردبیر: علیرضا نجاتی مجری: کیان موسوی کارشناس: حسین خسروی تحریریه: علی آقااحمدی و امیررضا حجت‌پور تصویربردار: علیرضا منوچهری تدوینگر: کیان موسوی، علیرضا منوچهری گفتار متن: حسین باقرشاهی، علیرضا کوچک و بهمن رضائی آهنگساز و صدابردار: جواد محبوب طراح گرافیک ثابت و متحرک: حسین خسروی

تهیه شده در رسانه مستقل طرفداری

source