لشکر تارتان دوباره در هم شکست؛ آلمان و گل کلاسیک از یک مهاجم کلاسیک

اختصاصی طرفداری | در دهمین روز یورو 2024، آلمان با یک تساوی لحظه آخری صدرنشینی‌اش در گروه اول را قطعی کرد و مجارستان با شکست دادن اسکاتلند ضمن حذف لشکر تارتان، امیدهای خودش برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را زنده نگه داشت؛ گلی که التیام‌بخش لحظات دراماتیک آسیب‌دیدگی شدید بارناباس وارگا بود. 

آلمان 1-1 سوئیس؛ بازگشت کلاسیک در وقت اضافه

خوب، آیا کسی انتظار این را داشت؟

آلمان به لطف اولین گل ملی دن اندوی در فرانکفورت از سوئیس عقب افتاد و برای بیشتر از ٩٠ دقیقه در فرانکفورت، تیم یولیان ناگلزمان، از سوئیس عقب ماند. شکست در مقابل سوئیس، به معنای واگذاری مقام اول گروه A به همسایه بی‌طرف آلپی بود.

تا اینکه نیکلاس فولکروگ برای نجات به تیم وارد زمین شد. فولکروگ مردی است که آلمان در این موقعیت‌ها به او تکیه دارد و او نیز دوباره انتظارات را برآورده کرد. این بار در دقیقه ٩٢ در وقت‌های تلف شده بود. در انتهای یک سانتر عالی دیوید راوم با ضربه سر در واپسین لحظات دروازه سوئیس را گشود و آلمان بار دیگر در مکان اول گروه A قرار گرفت.

گل دیرهنگام آلمان ضربه سر کلاسیک از نوک حمله‌ای کلاسیک بود که با استفاده از سرعت سانتر، آن را به نقطه‌ای دور از دسترس هدایت کرد. سیزدهمین گل بین‌المللی فولکروگ در نوزدهمین حضورش رکورد بدی به‌حساب نمی‌آید.

ناگلزمان در باره مهاجم خود گفت:

این لحظاتی است که ما به او نیاز داریم. شاید برای او این خوش‌شانسی یا بدشانسی باشد که این‌قدر در این نقش ذخیره خوب است. ضربه سر آسانی نبود.

با جابه‌جایی و بوسه توپ در تور و انفجار و فوران تماشاگران میزبان، دو تیم جای خود را در بالای گروه عوض کردند و مقصدها نیز تغییر کرد. آلمانی‌ها برای رویارویی با نایب‌قهرمان گروه C که انگلیس در آن حضور دارد به دورتموند می‌روند. جایی که صحبت از اولویت‌ها و خوب و بد بودن منطقی نیست.

برای مدتی طولانی به نظر می‌رسید که جریان برعکس باشد. زمانی که سوئیس با گل خود در دقیقه ٢٨ پیش افتاد و گل دن اندوی از غرفه فناوری VAR جان سالم بدر برد. سوئیسی‌ها به برلین خواهند رفت تا به مصاف نایب‌قهرمان گروه B بروند. حریف آن‌ها احتمالاً ایتالیا خواهد بود و این مستلزم اجتناب از شکست مقابل کرواسی است.

اسکاتلند 0-1 مجارستان؛ داستان همیشگی

 بازیکنان اسکاتلند در آرزوی بردی بودند که آنها را به معبد فوتبال اسکاتلند می‌برد. آن‌ها می‌توانستند اولین دسته بازیکنانی باشند که پس از ۱۱ تلاش ناموفق کشورشان به مرحله حذفیِ یک تورنمنت بزرگ می‌رسیدند.

بازیکنان استیو کلارک می‌دانستند این فرصت آن‌ها است تا بهتر از برخی از بازیکنان تاریخ اسکاتلند و فوتبال عمل کنند؛ کسانی مانند کنی دالگلیش، بیلی برمنر، جیمی جانستون، گریم سونس، دنیس لاو، جو جوردن و جان رابرتسون که هرگز در صحنه اروپایی یا جهانی گامی فراتر از گروه خود نداشتند.

بار دیگر تقدیر چیز دیگری بود، بسیاری از پیشینیان در عین حقانیت با انواع و انحا مختلف هرگز موفق نشدند به مرحله حذفی صعود کنند. اما این بار چنین بود. شکست ۵-۱ مقابل میزبان در ضعیف‌ترین نمایشی که در این تورنمنت شاهد آن بودیم همه چیز را به نابودی کشاند. تساوی ۱-۱ با سوییس کمی اوضاع را سامان داد. ولی باز هم با شکست با گل دقیقه ۱۱۰ همه چیز پایان یافت. «لشگر تارتان» و تماشاگران دوست‌داشتنی آن‌ها مثل همیشه سرخورده و سرشکسته به خانه بازخواهند گشت تا شاید در رقابت‌های بعدی قسمت چه خواهد شد.

پیروزی حساس مجارستان تحت‌الشعاع شکستگی استخوان گونه بارناباس وارگا قرار گرفت. مهاجم مجارستانی پس از برخورد با انگس گان، دروازه‌بان اسکاتلند در دقیقه ۶۷ به‌شدت از ناحیه صورت صدمه دید و بازی حدود ۷ دقیقه متوقف شد و کوینسوبوت پس از به ثمر رساندن گل دراماتیک خود در دقیقه ۱۱۰ برای حمایت از وارگا پیراهن او را در دست گرفت. و کاپیتان تیم، سوبوسلای پیراهن وارگا را در جشن پیروزی تیم خود به‌تن کرد.

برد ۱-۰ مجارستان می‌تواند منجر به صعود این کشور به مرحله یک‌هشتم نهایی به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم شود.

source