کارت برنده میکل آرتتا؛ خط دفاع آرسنال قدرتمند‌تر می‌شود

طرفداری | آرسنال طی روزهای گذشته برای تقویت خط دفاع وارد عمل شده است. ریکاردو کالافیوری انتخاب اول میکل آرتتا محسوب می‌شود. 

آرسنال پس از پایان فصل گذشته در سریع‌ترین زمان ممکن به دنبال ورود به پنجره نقل و انتقالاتی است. مطابق گزارش ماه گذشته گاردین، خانواده کرونکه از عملکرد میکل آرتتا رضایت دارند و قصد دارند با بودجه 200 میلیون‌پوندی حمایت لازم را به عمل آورند. توپچی‌ها در فصل گذشته از لحاظ عملکرد تدافعی پیشرفت چشمگیری به نمایش گذاشتند. آن‌ها ضمن دریافت کمترین گل خورده و بیشترین کلین‌شیت، از لحاظ شاخص‌های xG دریافتی در بهترین وضعیت ممکن قرار گرفتند. طی حداقل 20 بازی، رقبای آرسنال نتوانستند در درون بازی‌ها شاخص امید گل خود را به عدد بالای 0.5 برسانند. آرسنال کمتر از هر تیمی شوت دریافت کرد تا رویکرد تدافعی آرتتا به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد. 

یکی از معدود مشکلات آرسنال در فصل گذشته، کیفیت پایین بازیکنان سمت چپ خط دفاع و فقدان رقابت در این پست بود. الکساندر زینچنکو و یاکوب کیویور طی بازه‌های مختلف در این پست مورد آزمایش قرار گرفتند اما هر دوی آن‌ها در جلب رضایت سرمربی آرسنال ناکام ماندند. میکل آرتتا در تابستان 2024 به دنبال رفع این مشکل خواهد بود و توپچی‌ها از همین حالا مقدمات جذب ریکاردو کالافیوری را آغاز کزده‌اند. تقویت پست مدافع چپ اولویت اصلی آرتتا است و او حتی در صورت ناکامی در جذب مدافع ملی‌پوش بولونیا نیز شاهد ورودی جدید خواهد بود. اگر کالافیوری به تیم آرتتا ملحق شد، با توجه به قد 188 سانتی‌متری بازیکن ایتالیایی، ترکیب او با بن وایت (186)، ویلیام سالیبا (192) و گابریل (190) جالب‌توجه خواهد بود. آرسنال فصل گذشته از لحاظ دوئل‌های هوایی، به ویژه در ضربات کرنر، یکی از برترین تیم‌های لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رفت. 

در کنار کالافیوری، با توجه به جدایی احتمالی توماس پارتی، آرسنال به دنبال جذب هافبک خواهد بود. در این لحظه مدیران آرسنال در حال ارزیابی انتخاب بازیکن شماره 6 یا 8 هستند. با توجه به وضعیت دکلان رایس و تمایل این بازیکن برای بازی در پست هافبک تدافعی، احتمالا آرسنال به دنبال جذب هافبک میانی خواهد بود تا کمربند ترکیب سرمربی اسپانیایی نیز تکمیل شود. 

خط دفاع قدرتمند آرسنال در صورت جذب ریکاردو کالافیوری

source