تحریم المپیک توسط کشتی‌گیران روس/ اتحادیه جهانی مانع رقابت قوی‌ترین‌ها شد

تحریم المپیک توسط کشتی‌گیران روس/ اتحادیه جهانی مانع رقابت قوی‌ترین‌ها شد

فدراسیون کشتی روسیه با انتشار بیانه‌ای، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تحریم کرد.

خبرگزاری میزان – کشتی‌گیران روس در شرایط فشار تحریم، محدودیت‌های بی‌دلیل و با بررسی‌های کلی و شدید برای پذیرش، موفق شدند ۱۶ جواز المپیک از ۱۸ مورد ممکن را به دست آورند، علی‌رغم این‌که بسیاری از کشتی‌گیران ما، اعم از جوانان مستعد و صاحب نام جهان، موفق به این مهم شدند، اما آن‌ها در بازی‌های المپیک مجاز به رقابت نیستند. در اواسط ماه قبل، “لیست ورزشکاران پذیرفته شده” در منابع کمیته بین‌المللی المپیک منتشر شد که شامل تنها ۱۰ کشتی گیر روسی بود که شش نفر از آن‌ها با رهبران تیم روسیه فاصله دارند.

در حین انتخاب، مطابق با قوانین منشور المپیک، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، منشور اتحادیه جهانی کشتی که همه شرایط را برای انتخاب بر اساس ورزش ایجاد کرده بود، در یک مبارزه منصفانه و سازش ناپذیر، حق حضور در بازی‌های المپیک را به کشتی‌گیران ما می‌داد. اما کمیته بین‌المللی المپیک مانعی بر سرراه عبدالرشید سعدالله‌یف قرار داد تا به سومین قله المپیک نرسد و همچنین به زائوربک سیداکوف، زائور اوگویف، موسی اولویف و سایر کشتی‌گیران تیم ملی روسیه فرصت رقابت نداد و اتحادیه جهانی کشتی، آخرین شانس را برای اینکه بازی‌های المپیک رقابت بین قوی‌ترین‌ها باشد را از دست داد.

در همین راستا کمیته اجرایی فدراسیون کشتی روسیه نشست گسترده‌ای با کادر مربیان تیم‌های ملی روسیه در رشته‌های کشتی آزاد، بانوان و کشتی فرنگی و نیز ورزشکاران دعوت‌شده به بازی‌های المپیک برگزار کرد و به اتفاق آرا به این نتیجه رسید تا از شرکت در بازی‌های المپیک امتناع کند. فدراسیون کشتی روسیه، ورزشکاران و مربیان تیم‌های ملی روسیه در کشتی‌های آزاد، بانوان و کشتی فرنگی اعتقاد دارند از سیاستمداران پیروی نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند روحیه تیم روسیه شکسته شود و انتخاب غیر ورزشی را نمی‌پذیرند. آن‌ها می‌گویند لیست ورزشکاران واجد شرایط را با هدف‌گذاری خاصی تدوین کردند و هدف آن تضعیف اصل وحدت تیم ماست.

فدراسیون کشتی روسیه همیشه پذیرای کشتی عادلانه در روابط باز و برابر بوده و هست. ما مطمئن هستیم که اکثریت مطلق جهان کشتی از ما حمایت می‌کنند. هر فرد عاقلی می‌داند که وضعیت بازی‌های المپیک به عنوان مهم‌ترین رویداد ورزشی زیر سوال می‌رود و مسابقات کشتی بدون ورزشکاران روسی ناقص خواهد بود و قهرمانان رضایت‌خاطر در مسابقات المپیک را دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

source