پرویز مظلومی: استقلال باید برای قهرمانی در لیگ و آسیا بسته شود

طرفداری | پیشکسوت باشگاه استقلال درخصوص وضعیت فعلی این تیم صحبت‌هایی مطرح کرده‌است.

وضعیت باشگاه استقلال در آستانه شروع پیش‌فصل ۰۴-۱۴۰۳ چندان باثبات به‌نظر نمی‌رسد. اوضاع خریدهای جدید مشخص نیست و بعضی از بازیکنان کلیدی فصل گذشته هنوز قرارداد جدیدی امضا نکرده‌اند. هرچه جلوتر می‌رویم نگرانی هواداران آبی‌ها از بابت حضور این تیم در فصل جدید لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا افزایش می‌یابد.

پرویز مظلومی، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا به شرایط این روزهای استقلال اشاره کرد و گفت:

باید دید مسئولان باشگاه در فصل نقل و انتقالات چه می‌کنند. در اولین گام بحث تمدید با بازیکنانی که در تیم بودند مهم است و بعد از آن باید نفرات مد نظر باشگاه و کادر فنی جذب شوند. هواداران از این تیم انتظار دارند تا استقلال برای قهرمانی در لیگ و در حد آسیا بسته شود تا در طول فصل مشکلی برای استقلال ایجاد نشود.

وی در خصوص اینکه مبالغ عجیب‌ و غریبی از سوی برخی از بازیکنان برای تمدید یا عقد قرارداد به گوش می‌رسد و اینکه لیگ و فوتبال ما ظرفیت این هزینه‌ها را دارد یا خیر، افزود:

به هیچ عنوان این فضا و ظرفیت وجود ندارد اما مجبور هستیم با شرایطی که به وجود آمده همراه شویم. کشورهای آسیایی در چند وقت اخیر هزینه‌های بسیاری را برای فوتبال در دستور کار قرار داده‌اند و اگر نتوانیم فضا را مدیریت کنیم به زنگ تفریح در آسیا تبدیل خواهیم شد. بهتر است برای تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند شرایط متفاوتی را قائل شد و آنها را به نوعی دیگر دید تا امکان جذب نفرات مد نظر خود را داشته باشند.

سرمربی اسبق استقلال تاکید کرد:

هرچند موافق مدیریت فضا هستم اما رقم‌هایی که شنیده می‌شود عجیب است. بدون شک این مبالغ به فوتبال ما ضربه خواهد زد اما فراموش نکنیم جامعه ورزش و فوتبالی‌ها هم باید به فکر آینده و امرار معاش خود باشند. متاسفانه ما بیمه قوی ورزشی در کشورمان نداریم که آینده ورزشکاران را تامین کند. بحث تامین مسکن و آینده قهرمانان موضوع بسیار مهمی است و اگر بتوانیم مطابق با قانون اروپا حرکت کنیم، بسیاری از این مسائل حل خواهد شد. در آنجا اگر بازیکنی مصدوم شود و دیگر نتواند بازی کند بیمه‌هایی هستند که او را تامین می‌کنند و این باید برای ورزشکاران ما هم در نظر گرفته شود.

مظلومی گفت:

وقتی از ورزشکاران می‌خواهیم موفق شده و برای ما افتخارآفرینی کنند باید تمهیدات و زیرساخت‌های آن را هم فراهم کنیم. شاید تنها ۳ یا ۴ باشگاه در فوتبال ایران باشند که بتوانند هزینه‌های سنگینی را انجام دهند اما رفتار خارج از عرف همین باشگاه هم می‌تواند لیگ را دچار اختلال کند.

وی در مورد بحث برخورد با فساد در ورزش به ویژه فوتبال تاکید کرد:

تا جایی که من در جریان هستم، مسئولان امر همچنان پیگیر هستند و به شخصه با برخورد قاطع با این پدیده موافق هستم. هر چند فساد تنها به فوتبال معطوف نیست و می‌تواند در همه جا ایجاد شود و امیدوارم مسئولان امر با همین قدرت، موضوع را مدیریت و با خاطیان برخورد لازم را داشته باشند.

source