محرومیت ۳ ورزشکار ایران به علت دوپینگ

امید نجفی ورزشکار پاورلیفتینگ، محمد امین زهیر در پاراپاورلیفتینگ و امیرعلی فریدی اسد کشتی گیر آزادکار به سه سال محرومیت از فعالیت در همه حوزه‌های ورزشی محکوم شدند.

محرومیت ۳ ورزشکار ایران به علت دوپینگ

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایران نادو، افسران کنترل دوپینگ ایران نادو نمونه داخل مسابقه (IC) امید نجفی ورزشکار پاورلیفتینگ را ۱۶ فروردین امسال در حاشیه رقابت‌های قهرمانی کشور ورامین اخذ کردند، که پس از بررسی‌ها وجود ماده «اکساندرولون» از گروه مواد ممنوعه S۱ فهرست وادا (آژانس مبارزه با دوپینگ) تایید شد.

با توجه به محرز بودن تخلف طبق قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران که شامل محرومیت چهار ساله است و با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده، این ورزشکار، با یک سال کاهش محرومیت، براساس رای کمیته انضباطی ایران نادو از ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ تا ۱۴۰۶/۰۱/۱۹ به مدت سه سال از همه فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

همچنین نمونه آزمایش محمدامین زهیر در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ در جریان مسابقات قهرمانی کشور پاراپاورلیفتینگ، پس از بررسی ها، وجود ماده «متاندینون» از گروه S۱ در فهرست مواد و روش‌های ممنوعه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، تایید شد.

این تخلف طبق قوانین مبارزه با دوپینگ ایران نادو شامل محرومیت چهار ساله است، اما با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده حکم محرومیت این ورزشکار با یک سال کاهش به سه سال محرومیت از ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ تا ۱۴۰۶/۰۱/۱۷ صادر شد.

امیرعلی فریدی اسد کشتی گیر آزادکار که در جریان مسابقات بین المللی کشتی آزاد جوانان جام علی پناه در خرم آباد، مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت و حکم او نیز با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده طبق قوانین مبارزه با دوپینگ ایران نادو، صادر شده است.

آزمایشگاه مورد تایید وادا مواد ممنوعه «تستسترون، نوراندروسترون، اتیوکولانولون، ترنبولون و …» را از گروه S۱ در نمونه ارسالی وی تایید کرد که طبق قوانین وادا محرومیت چهار ساله شامل وی می‌شد، اما با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده او نیز با کاهش یک ساله دوره محرومیت روبه رو شد و کمیته انضباطی ایران نادو حکم محرومیت وی را از ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ تا ۱۴۰۶/۰۳/۱۲ و به مدت سه سال صادر کرد.

source