دکلان رایس هشدار داد: انگلیس نباید مقابل اسپانیا تدافعی بازی کند

طرفداری | انگلیس و اسپانیا در فینال یورو 2024 به مصاف هم می‌روند. دیداری که دکلان رایس نمی‌خواهد یک‌بار دیگر با شکست مواجه شود. 

دکلان رایس تاکید کرد که سه‌شیرها برای پیروزی در فینال یورو 2024 مقابل اسپانیا، نباید دفاعی بازی کنند و با استفاده از تجربه فینال دوره قبل برای پیروزی به میدان بروند. در یورو 2020، انگلیس با وجود برتری، مالکیت توپ را به ایتالیا منتقل کرد و رویکرد تدافعی به کار گرفت. موضوعی که در نهایت زمینه‌ساز شکست تیم گرت ساوتگیت شد. رایس در این مورد گفته است:

در یورو 2020 کنترل توپ را از دست دادیم. دیدن آن قهرمانی ایتالیا همیشه عذاب‌آور است. احترام زیادی برای اسپانیا قائل هستم اما نباید مقابل آن‌ها عقب بنشینیم. 

می‌دانم که فینال بازی بسیار سختی خواهد بود و امیدوارم کسی بتواند تاریخ‌سازی کند. ما بسیار مشتاقیم که به این هدف برسیم. حالا می‌دانیم که برای کنترل بازی باید چه کار کنیم و خلاف تورنمنت‌های قبلی نباید دفاعی بازی کنیم. تجربه نشان داده که چگونه می‌توانیم در یک فینال بازی کنیم.

 

سیستم 3-4-3 به تیم گرت ساوتگیت اجازه داد در بازی با سوئیس و هلند عملکرد بهتری داشته باشد. دکلان رایس در این مورد افزود:

با سیستم دفاع پنج نفره که در دو بازی اخیر استفاده کردیم، توانستیم توپ را به خوبی حفظ کنیم. وقتی عقب‌نشینی می‌کنیم، احساس امنیت بیشتری داریم. در زمین احساس همبستگی و قدرت می‌کنیم. بهبود عملکرد خط دفاعی نسبت به یورو گذشته در حفظ توپ مشهود است. بازیکنانی داریم که در سطح باشگاهی عادت به بازی با فشار و پاس‌های کوتاه دارند و حضور هری کین به عنوان یک هافبک کاذب به سود ماست. نمی‌دانم ساوتگیت برای فینال چه تصمیمی می‌گیرد، اما بازی با این سیستم بهتر به نظر می‌رسیم. امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و نه تنها برای خودمان بلکه برای سرمربی هم قهرمانی کسب کنیم.

در این مورد بخوانید: ایتالیا (3) 1-1 (2) انگلیس؛ دستان مقدس دوناروما، جام را به رم می برد!

با تغییر سیستم بازی انگلیس، آن‌ها در جریان بازی می‌توانند خطرساز ظاهر شوند.

source