رکورد خیره‌کننده اسپانیایی‌ها؛ 23 سال از آخرین شکست آنها در فینال‌ها می‌گذرد!

طرفداری | تیم‌های ملی و باشگاهی اسپانیا عملکردی بی‌نظیر در فینال‌ها داشته‌اند و آنها در 27 فینال متوالی موفق به کسب پیروزی و جام شده‌اند.

به گزارش اوپتا، از سال 2002، فوتبال اسپانیا شاهد دورانی طلایی بوده است. تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور با اقتدار بر بام فوتبال جهان ایستاده‌اند و در فینال‌های بزرگ، حریفان خود را یکی پس از دیگری مغلوب کرده‌اند. آمار و ارقام گویای این سلطه بی‌سابقه هستند؛ پس از برد اسپانیا در فینال یورو 2024 مقابل انگلیس روند شکست‌ناپذیری تیم‌ها اسپانیایی در فینال‌ها به 27 بازی رسیده است. در 27 فینال بزرگ که در این مدت با حضور تیم‌های اسپانیایی برگزار شده، در تمامی 27 مورد، جام قهرمانی به اسپانیا رسیده است. این شامل جام جهانی، یورو، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا می‌شود.

در واقع 23 سال است که روند پیروزی‌ اسپانیا ادامه دارد و آخرین شکست آنها در فینال در ماه می 2001 اتفاق افتاد. در دیدار سرنوشت‌ساز لیگ قهرمانان اروپا، والنسیا پس از تساوی 1-1 در وقت‌های قانونی بازی در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 مغلوب بایرن‌ مونیخ شد. تیم ملی اسپانیا در حال حاضر پرافتخارترین تیم جام ملت‌های اروپا با کسب چهار قهرمانی‌ است و آلمان با سه قهرمانی در جایگاه دوم از این حیث قرار دارد.

قهرمانی اسپانیا در یورو 2024

source