سیستم تمرینی جاینت ست چیست؟

سیستم تمرینی جاینت ست یک روش تمرینی پیشرفته و حرفه‌ای است که معمولا شامل ۴ تا ۵ تمرین پشت سر هم خواهد بود. این تمرین‌ها با حداقل زمان استراحت بین هر ست انجام می‌شوند و یک گروه عضلانی خاص را هدف قرار می‌دهند. پس از اتمام یک ست از هر تمرین، شما زمانی برای استراحت خواهید داشت تا بتوانید ست بعدی را آغاز کنید.

این سیستم تمرینی برای به چالش کشیدن عضلات از طریق تمرینات مختلف طراحی شده است. به نحوی که فیبرهای عضلانی را در نواحی مختلف بدن تحریک کرده و به رشد برساند. اهداف اصلی این سیستم شامل به دست آوردن توده عضلانی بدون چربی و افزایش استقامت است. در تمرینات جاینت‌ ست، شما تنها نیاز به یک وزنه سبک تا متوسط دارید که به مفاصل شما فشار زیادی وارد نشود.

مزایای سیستم تمرینی جاینت ست

سیستم تمرینی جاینت‌ ست علاوه بر عضله سازی سریع‌تر و افزایش قدرت بدنی، مزایای دیگری نیز دارد. این تمرینات فشار وارده بر بدن را در حین ورزش چندین برابر می‌کنند و برای ورزشکارانی که برای مسابقات آماده می‌شوند، یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. انجام تمرینات جاینت‌ست به استقامت عضلات، افزایش عملکرد ورزشی و صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند. در ادامه به مزایا و کاربرد سیستم ایمنی جاینت ست می‌پردازیم.

  • به چالش کشیدن بدن از نظر ذهنی و جسمی

سیستم تمرینی جاینت‌ست می‌تواند با افزایش شدت تمرینات ورزشکار را از نظر جسمی و ذهنی به چالش بکشد. تحت فشار قرار گرفتن هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی هنگام انجام این تمرینات، باعث افزایش روحیه مثبت و بهبود عضله سازی می‌شود. به علاوه خرید دستگاه بدنسازی یک قدم مهم در جهت بهبود سلامت است. انتخاب دستگاه مناسب به عواملی مانند نوع تمرینات مورد نظر، فضای موجود و بودجه بستگی دارد.

سیستم تمرینی جاینت ست مزایای فیزیولوژیکی بسیاری از جمله افزایش مقاومت بدن و بهبود تنفس دارد. این تمرینات همزمان بدن را برای افزایش برون ده قلبی تحریک کرده و در نتیجه تنفس را بهبود می‌بخشند. تمرینات جاینت ست می‌توانند به عنوان جایگزینی مناسب برای تردمیل در بهبود عملکرد تنفسی در نظر گرفته شوند. همچنین، این سیستم تمرینی موجب افزایش ظرفیت تنفسی شش‌ها نیز می‌شود.

  • کاهش زمان تمرین

یکی از دلایلی که ورزشکاران سیستم تمرینی جاینت‌ ست را انتخاب می‌کنند، صرفه‌جویی در زمان است. به دلیل کوتاه بودن استراحت بین ست‌ها، این تمرینات در زمان کمتری انجام می‌شوند. با ترکیب سه یا چند تمرین با یکدیگر، ممکن است زمان کل تمرین به بیش از نصف کاهش پیدا کند.

دوچرخه‌ ایربایک با طراحی زیبا و فناوری پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد، انتخابی عالی برای علاقمندان به سوارکاری و تناسب اندام محسوب می‌شود. این دوچرخه‌ با ویژگی‌هایی مانند سیستم‌های تنظیم صندلی و دوچرخه‌سازی آسان، تجربه فوق‌العاده‌ای را به ورزشکاران می‌دهد.

مزایای سیستم تمرینی جاینت ست

تفاوت جاینت ست و سوپرست

سیستم تمرینی جاینت ست و سوپرست برای بدنسازانی که هدفشان رشد عضلات است به عنوان یک سیستم قدرتی و پیشرفته شناخته می‌شود. اما این دو سیستم تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. اگر در انتخاب بین سوپرست و جاینت‌ست دچار تردید هستید، ترجیحات و اهداف شخصی خود را مد نظر قرار دهید.

اگر هدف شما افزایش قدرت و توده عضلانی هست، سیستم سوپرست برای شما مناسب‌تر است. این سیستم تمرینی به شما اجازه می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی تکرار انجام دهید که این امر برای رشد توده عضلانی بسیار مؤثر است. از سوی دیگر، جاینت‌ست بیشتر برای افزایش استقامت عضلانی و تقویت سیستم قلبی عروقی مناسب است.

در سیستم جاینت ست باید چندین تمرین را پشت سر هم و بدون استراحت انجام دهید. این نوع تمرین نه تنها برای افزایش استقامت عضلانی بسیار مؤثر است، بلکه می‌تواند عملکرد کلی شما را در مسابقات استقامتی نیز بهبود بخشد.

تفاوت جاینت ست و سوپرست

تفاوت ماموت ست و جاینت ست

ماموت‌ست و جاینت‌ ست دو روش تمرینی متفاوت در بدنسازی هستند. در ماموت‌ست، تمرین‌های مختلف (معمولا ۳ تا ۶ حرکت) به صورت پشت سر هم و بدون استراحت طولانی انجام می‌شوند که این روش بهبود قدرت و افزایش حجم عضلات را تحریک می‌کند.

در مقابل، سیستم تمرینی جاینت‌ست حداقل شامل ۳ تمرین مختلف است که به صورت پشت سر هم و با مدت زمان استراحت کم انجام می‌شود. این روش باعث بهبود استقامت عضلانی و تقویت سیستم قلبی عروقی نیز خواهد شد. به طور کلی، انتخاب بین ماموت‌ست و جاینت‌ست بستگی به اهداف شخصی و نیازهای ورزشکار دارد.

معایب سیستم تمرینی جاینت ست

نقطه ضعف بزرگ تمرین به روش جاینت‌ ست، افزایش مدت زمان ریکاوری به دلیل حجم بالای تمرینات است. کاهش عمدی زمان استراحت بین جلسات تمرینی می‌تواند منجر به آسیب دیدگی شود. باید به یاد داشت که با حذف زمان استراحت، عضلات شما تمرین کامل‌تری نسبت به روش‌های معمول دارند.

به عبارت دیگر، حذف استراحت در بین ست‌ها می‌تواند به طور کلی مدت زمان ریکاوری را افزایش دهد. به علاوه نیاز به دسترسی به تمام تجهیزات ورزشی مناسب است تا ورزشکار بتواند به طور یکپارچه بین تمرینات حرکت کند.

معایب سیستم تمرینی جاینت ست

کلام آخر

بدون شک، سیستم تمرینی جاینت ست امروزه به عنوان یکی از ورزش‌های مفید برای ارزیابی و تقویت فیزیکی در فعالیت‌های ورزشی شناخته می‌شود. این سیستم‌ با ویژگی‌ و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، به شما کمک می‌کند تا در عملکرد ورزشی خود پیشرفت کنید. با استفاده از ابزارهایی که اعتماد به آن‌ها دارید، آماده شدن برای هر چالشی به راحتی انجام می‌شود. در سایت آگرین اسپرت به راحتی می‌توانید محصولات ورزشی مورد نظر خود را ثبت سفارش و خریداری کنید.

source