پایان شگفتی‌سازی یک ایتالیایی؛ کریچیکووا فاتح ویمبلدون شد

پایان شگفتی‌سازی یک ایتالیایی؛ کریچیکووا فتح ویمبلدون شد

دیدارنیوز: تنیس‌باز ۲۸ ساله اهل چک فینال سومین گرند اسلم را خونسردانه شروع کرد و با نمایش خوبش در ست اول ۶-۲ به برتری رسید، اما در ادامه یخ بازی پائولینی آب شد و او با همین نتیجه ست دوم را از آن خود کرد تا سرنوشت قهرمان در ست سوم مشخص شود، جایی‌که کریچیکووا با تک بریکی که در گیم هفتم کسب کرد با حساب ۶-۴ زن هفتم جهان را شکست داد تا فاتح قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان شود.

به نقل از تنیس‌فا، کریچیکووا که سال ۲۰۲۱ قهرمان رولان گاروس شده بود، با این پیروزی توانست دومین عنوان خود در مسابقات چهارگانه گرند اسلم را به دست آورد.

با پیروزی کریچیکووا، یک نماینده از جمهوری چک برای دومین سال پیاپی در بخش زنان ویمبلدون صاحب عنوان شد. پارسال مارکتا وندروسووا فاتح این مسابقات شده بود. کریچیکووا هم‌چنین بعد از یانا نووتنا، پترا کویتووا و وندروسووا چهارمین قهرمان زن اهل چک در ویمبلدون به حساب می‌آید و نخستین بازیکن این کشور در دوران مدرن تنیس است که در دو گرند اسلم متفاوت قهرمان می‌شود.

افزون بر این، قهرمانی در SW۱۹ هشتمین جام دوران حرفه‌ای کریچیکووا را برایش به ارمغان آورد.

در رده‌بندی جدید که روز دوشنبه منتشر می‌شود، کریچیکووا به جمع ده تنیس‌باز برتر رده‌بندی باز خواهد گشت.

به گزارش دیدارنیوز، فینال تنیس مردان ویمبلدون فردا (یکشنبه) بین نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس فوق ستاره‌های شماره دو و سه جهان برگزار می‌شود.

source