کسب ۳ نشان طلا در کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا

مسابقات رده بندی و فینال رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا امروز در شهر سیراچا کشور تایلند برگزار شد.

کسب ۳ نشان طلا در کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون کشتی، در وزن ۴۸ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۶ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار می‌شود، امیر کاظمی در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر رامیل بردیکولوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۳ مقابل ترانای سریکوان از تایلند به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاظمی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد سرداربک شوزودوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۷ از سد دهانراج جامنیک از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۲ کیلوگرم مهدی غلامیان در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر نبیل شیلبایه از اردن را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر ۲ شوهیجهان بوبویف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. غلامیان در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل عزیز حسن اف از ازبکستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۸ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۶ نفر، به صورت دوره‌ای در دو گروه برگزار شد؛ سید اسماعیل نبوی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل میرجلال شوکت اف از ازبکستان مغلوب شد. وی در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ سومیت از هند را مغلوب کرد و بعنوان نفر دوم گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. نبوی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۵ از سد ادیل نوربکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ و ضربه فنی علینور تولوگالی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

source