المپیک ۲۰۲۴| رقابت کاویانی‌نژاد و ساروی در روز دوم مسابقات کشتی/ نبرد‌های جذاب وزن ۷۷ کیلوگرم و تلاش الکسانیان برای طلای دوم

المپیک ۲۰۲۴| رقابت کاویانی‌نژاد و ساروی در روز دوم مسابقات کشتی/ نبرد‌های جذاب وزن ۷۷ کیلوگرم و تلاش الکسانیان برای طلای دوم

روز دوم رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان – آرتور الکسانیان (ارمنستان) در مرحله مهمی از زندگی حرفه‌ای خود قرار دارد، زیرا با هدف کسب دومین مدال طلای المپیک راهی پاریس می‌شود. الکسانیان ۳۲ ساله را می‌توان در انتهای دوران حرفه‌ای خود دانست که شامل یک مدال المپیک از هر رنگی است، طلا در ریو ۲۰۱۶ به دست آمد و چهار مدال طلای جهانی دیگر. او همچنان چهره وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی است. الکسانیان به عنوان قهرمان پنج بار جهان، به پاریس می‌رفت اگر در فینال مسابقات جهانی سال گذشته در بلگراد توسط گابریل روسیلو (کوبا) شکست خیره کننده ثانیه‌های آخر را دریافت نمی‌کرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم فرنگی، نائو کوساکا (ژاپن) به نظر می‌رسد که در زمان مناسب پس از کسب یک مدال برنز شگفت‌انگیز در بلگراد به اوج خود رسید و با قهرمانی خیره‌کننده دو بار قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک توکیو، آکژول محموداف (قرقیزستان) شگفتی‌ساز شد.

المپیک ۲۰۲۴| رقابت کاویانی‌نژاد و ساروی در روز دوم مسابقات کشتی/ نبرد‌های جذاب وزن ۷۷ کیلوگرم و تلاش الکسانیان برای طلای دوم

محموداف، دارنده مدال نقره المپیک توکیو، به دنبال بازگشت و تبدیل شدن به قهرمان المپیک خواهد بود.

۹۷ کیلوگرم فرنگی: الکسانیان به نظر می‌رسد از شعله شکوه بیرون می‌آید
وقتی الکسانیان با مدال نقره، توکیو را ترک کرد، این غذا نبود که طعم بدی را در دهان او ایجاد کرد. ترکیبی از آسیب دیدن ساق پا و واگذاری ۲ امتیازی بود که او هنوز در مورد آن متقاعد نشده است، باخت ۵-۱ در فینال مقابل موسی اولویف روس شرایط سختی را بوجود آورد.

الکسانیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: در دیدار نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک توکیو در جریان مبارزه با فرنگی کار ایرانی مصدوم شدم و در فینال روی یک پا مبارزه کردم. تا به امروز به همه می‌گویم که با دستم به پای حریفم دست نزده‌ام. هیچکس در دنیا نیست که به من نشان دهد که با دستم پای او را لمس کردم. اگر مصدومیت نبود، مطمئنم برنده می‌شدم.

این به او انگیزه داده است تا مطمئن شود که هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، زیرا تلاش می‌کند تا طلای دوم را به طلایی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو کسب کرده بود اضافه کند.

وی گفت: دقیقاً می‌دانم برای چه چیزی آماده می‌شوم، چه مسیری را طی کرده‌ام، اکنون چه مسیری را پیش رو دارم و برای رسیدن به هدفم چگونه تا انتها خواهم رفت.

برای الکسانیان، پاریس می‌تواند پایانی برای یک حرفه درخشان باشد که شامل یک برنز المپیک از لندن ۲۰۱۲ و چهار عنوان قهرمانی جهان است، آخرین بار از سال ۲۰۲۲، اگر او کشتی را ترک کند، می‌خواهد با پیروزی از میدان خارج شود.

او گفت: به این فکر می‌کنم که بعد از بازی‌ها به کارم در کشتی پایان دهم، اما هنوز نمی‌توانم خودم را بدون کشتی تصور کنم. من زندگی خود را در این ورزش گذاشتم. با این حال، تلاش می‌کنم تا با پیروزی به دوران حرفه‌ای خود پایان دهم، اما نمی‌توانم بگویم چه زمانی این اتفاق می‌افتد.

انتظار می‌رود رقابت اصلی میان الکسانیان و محمدهادی ساروی (ایران)، دارنده مدال برنز المپیک توکیو و قهرمان سابق جهان باشد. این دو سه بار به مصاف هم رفته‌اند که آخرین بار در نیمه نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بود که الکسانیان هر سه بار برنده شد.

همچنین آرتور عمروف (جمهوری چک) دارنده مدال برنز جهان، اوزور ژوژوپبیکوف (قرقزیستان) دارنده مدال برنز جهان و رستم آساکالوف (ازبکستان) ۴۰ ساله که یک جفت مقام هشتمی المپیک را به دست آورده است، در این رقابت حضور خواهند داشت.

کشتی فرنگی وزن ۷۷ کیلوگرم: کوساکا به دنبال دستاورد‌های خارق العاده است

زمانی که شوهی یابیکو (ژاپن) مدال برنز وزن ۷۷ کیلوگرم فرنگی را در المپیک توکیو به دست آورد، لحظه‌ای غرورآفرین و غیرمنتظره برای ژاپنِ میزبان بود که کمتر کسی پیش‌بینی کرده بود و به همان اندازه تعجب‌آور بود که در عرض دو سال، به دلیل ظهور سریع کوساکا، او دیگر حتی بهترین کشورش نخواهد بود.

کوساکا، مانند یابیکو که محصول دانشگاه علوم ورزشی نیپون است، دو نتیجه قوی در مسابقات سری رتبه بندی اتحادیه جهانی کشتی – یک مقام سوم در مسابقات آزاد زاگرب و یک طلا در بوداپست – به عنوان قهرمانی آسیایی خود اضافه کرد تا رتبه اول را در پاریس کسب کند.

آکژول محموداف نفر سوم است و به نظر می‌رسد برای دیدار نیمه نهایی با سانان سلیمانوف (آذربایجان)، قهرمان اوپن زاگرب و دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۱، در مرحله نیمه نهایی قرار گیرد.
محموداف هنوز طعم باخت خود در فینال المپیک توکیو را در مقابل لورینچ احساس می‌کند. او در پاسخ به این سوال که بزرگترین پشیمانی اش چه بوده است، پاسخ داد: این واقعیت است که من در توکیو آرامش داشتم. قبل از فینال برای بردن المپیک کاملا آماده بودم و باختم، چون آرامش داشتم.
وی اضافه کرد: انتظار دارد قبل از بازنشستگی “حداقل چهار” مدال المپیک داشته باشد.

مالخاس آمویان قهرمان سه دوره اروپا (ارمنستان)، قهرمان سابق آسیا، امین کاویانی نژاد (ایران) و دارنده چهار مدال آسیایی دمیو ژادرایف (قزاقستان) افراد دیگری که مبارزاتشان ارزش تماشا را دارد.

انتهای پیام/

source