پس از 48 سال؛ تیم ملی با یک ایرانی به جام جهانی می‌رسد

طرفداری | تیم ملی ایران در حالی راهی مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا خواهد شد که در ترکیب این تیم، فهرست نفرات جوان‌تری نسبت به قبل دیده می شود.

با این حال باید گفت برای دومین بار در تاریخ فوتبال ما، امکان دارد تیم ملی با یک سرمربی ایرانی به جام جهانی صعود کند. در سالهای مختلف، تیم ملی با حشمت مهاجرانی در سال 1978، با والدیر ویرا در سال 1998، با برانکو ایوانکویچ در سال 2006، با کی روش در سالهای 2014 و 2018 و با اسکوچیچ در سالهای 2022 به مسابقات فوتبال جام جهانی صعود کرده است.

تیم ملی بعد از حشمت مهاجرانی هیچ‌گاه با مربی ایرانی به جام جهانی نرفته است؛ البته در سال 1998 که به جام جهانی صعود کردیم، ابتدا مربی تیم ملی ما محمد مایلی کهن بود و در ادامه کار والدیر ویرا جایگزین این مربی ایرانی شد.

تیم ملی فوتبال راه ساده تری نسبت به همیشه برای صعود به جام جهانی دارد و حتی در گروه شش تیمی خود به عنوان چهارم هم برسد شانس آن را دارد که در مرحله بعد از آن به مسابقات جام جهانی فوتبال صعود کند. تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت امیر قلعه نویی شانس زیادی برای صعود به مسابقات فوتبال جام جهانی 2026 آمریکا، مکزیک و کانادا دارد.

source