آزادکاران در فکر درو کردن مدال‌های المپیک پاریس 2024/ گزارش: یزدانی در غیاب تیلور، آماده برای افتخار آفرینی


کد خبر : 2058394 |
09 مرداد 1403 ساعت 05:20 |
41.7K بازدید |

40
دیدگاه

آزادکاران در فکر درو کردن مدال‌های المپیک پاریس 2024


5 آزادکار ایران در پاریس 2024 شرایط خاصی خواهند داشت و مطابق انتظار مدال‌های آنها می‎تواند جایگاه ایران در جدول کلی المپیک را تغییر دهد.

گزارش: یزدانی در غیاب تیلور، آماده برای افتخار آفرینی

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات المپیک پاریس 2024 آغاز شده و در این بین قرار است مسابقات کشتی از روز 15 مرداد ماه آغاز شود و کشتی‌گیران ایرانی از دوشنبه هفته آینده روی تشک حاضر شوند تا برای افتخار آفرینی در این تورنمنت تلاش کنند. ایران با یازده نماینده در دو بخش آزاد و فرنگی، در کنار آذربایجان بیشترین نماینده را در بین کشورهای حاضر در المپیک خواهند داشت و تنها در وزن 57 کیلوگرم آزادکاران، نماینده نخواهیم داشت.

کشتی همیشه یکی از رشته‌های پر مدال برای کاروان المپیکی ایران بوده و همین موضوع علتی است تا چشم انتظار فرا رسیدن روز شروع مسابقات کشتی باشیم و در این بین نگاهی کلی به رقبای مهم آزادکاران کشورمان خواهیم داشت تا مسیر افتخار افرینی آنها را بررسی کرده باشیم.

رحمان عموزاد – وزن 65 کیلوگرم (کشتی آزاد)
ما در تاریخ المپیک هیچوقت در وزن 65 کیلوگرم مدال نداشتیم و رحمان بی‌رحم کشتی ایران در تلاش است تا اولین چهره مدال‌آور ایران در این بخش باشد. طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی کشتی، رحمان عموزاد که در رنک دوم این وزن است، با وازگن توانیان ارمنستانی که رنک اول این وزن است، تا فینال هیچ تقابلی نخواهد داشت. او در مسابقات جهانی بلگراد مقابل سباستین ریورا پورتو ریکویی شکست خورد و البته رحمان در شانس مجدد ناکام ماند و از رسیدن به مدال برنز بازماند. با این حال عموزاد به خوبی می‌داند که اسماعیل موساکایف مجارستانی و سباستین ریورا نیز که در مسابقات جهانی طلا و نقره این تورنمنت را کسب کردند، با انگیزه‌های زیادی در پاریس حاضر خواهند شد که رحمان تا فینال پاریس 2024 تنها با نماینده مجارستان شانس برخورد کردن دارد!

1927619

یونس امامی – وزن 74 کیلوگرم (کشتی آزاد)
این آزادکار لرتبار مشخصا شرایط سخت‌تری در این تورنمنت خواهد داشت اما مدال طلایی بازی‌های آسیایی هانگژو و قهرمانی در کشتی اولان باتور نشان می‎‌دهد که یونس از آمادگی لازم برای ارتقای جایگاه خود برخوردار است. البته با این حال یونس امامی خیلی زود در مرحله یک چهارم احتمال دارد با کایل داک آمریکایی که مدال برنز این وزن را در توکیو به دست آورده، رویاروی شود که این موضوع می‌تواند موجب به دردسر افتادن نماینده کشورمان باشد. با این حال امامی در ادامه مسیر خود شانس تقابل با دایچی تاکاتانی ژاپنی و لو فنگ چینی را دارد؛ کشتی‌گیر چینی سال گذشته در هانگژو اسیر مهارت‌های بالای یونس امامی شد اما تاکاتانی که پیشتر در وزن 65 کیلوگرم کشتی می‌گرفت، در بلگراد که اولین نمایش او در این وزن بود، روی سکوی سوم ایستاد. لازم به ذکر است زوبرک سیداکوف کشتی‌گیر روس که طلایه‌دار المپیک توکیو و مسابقات جهانی است در این دوره از مسابقات غایب است و عدم حضورش موجب می‌شود تا وزن 74 کیلوگرم با شرایط متفاوتی دنبال شود.

1936882

حسن یزدانی – وزن 86 کیلوگرم (کشتی آزاد)
قطعا غیبت دیوید تیلور اصلی‌ترین تفاوت این دوره از مسابقات المپیک است اما به هر ترتیب، آرون بروکس آمریکایی با تکیه بر قدرت جوانی می‌تواند رقیبی دردسرآفرین برای حسن یزدانی پهلوان باتجربه ایران باشد. آرون بروکس 24 ساله که جانشین جادوگر کشتی جهان شده، قطعا این شانس را دارد تا بتواند عملکردی نزدیک به تیلور نشان دهد اما در طرف مقابل یزدانی، برای ضرب کردن دومین طلای المپیکی خود انگیزه فراوانی دارد که مردم ایران را به رخ دادن این اتفاق شیرین امیدوار می‌کند.

2031147

امیرعلی آذرپیرا – وزن 97 کیلوگرم (کشتی آزاد)
شاید در این وزن باید چشم انتظار یک شگفتی مهم باشیم. ماگومدخان ماگومدوف آذربایجانی همراه با کایل اسنایدر آمریکایی بدون شک مدعیان اصلی تصاحب خوش رنگ‌ترین مدال این وزن خواهند بود و حتی احمد تاژدینوف بحرینی که متولد روسیه است، علی‌رغم آسیب دیدگی خود یک خطر بزرگ بر سر رسیدن به مدال طلای این وزن محسوب می‌شود اما غیر از این سه نفر، دیگر کشتی‌گیران حاضر در پاریس چهره‌های جوانی هستند که با ذهنیت قابل توجهی مسافر المپیک شده‌اند. آذرپیرا 22 ساله است و در کشتی زیر 23 سال، یک چهره همیشه طلایی محسوب می‎‌شود که حالا در جدال با آزادکاران باتجربه جهان قطعا می‌تواند در قامت یک شگفتی‌ساز ظاهر شود.

1978576

امیرحسین زارع – وزن 125 کیلوگرم (کشتی آزاد)
غفلت نابهنگام او مقابل پتریاشویلی گرجی‌تبار در توکیو کار دست او داد و همان شکست برای برنزی شدن او کافی بود. با این حال زارع باتجربه‌تر از قبل شده و حتی کشتی‌گیر گرجستانی در مسابقات جهانی بلگراد با نتیجه سنگین 11 بر صفر تحقیر کرد. غیر از او، طاها آکگول از ترکیه هم یک تهدید دیگر برای طلای زارع محسوب می‌شود که البته این جوان 23 ساله در بلگراد او را هم مغلوب کرد. به هر ترتیب زارع بخت اول کسب مدال طلای سنگین‌ترین وزن کشتی آزاد پاریس محسوب می‌شود و می‌توان از حالا با رویای خوشحالی خاص او، منتظر فرا رسیدن دوشنبه هفته آینده باشیم.

1937231

source