ورزش کارگری در زمان سرپرستی فدراسیون وارد رکود شد

قمی:

رئیس انجمن جودو کارگران کشور گفت: برگزاری مسابقات ورزشی تاثیرات مثبتی در زندگی کارگران به وجود خواهد آورد.

قمی: ورزش کارگری در زمان سرپرستی فدراسیون وارد رکود شد

 

سعید قمی، رئیس انجمن جودو کارگران کشور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما درباره نشست تخصصی انجمن‌های فدراسیون ورزش کارگری، گفت: پس از ۲ سال وقفه، نشست اعضای انجمن‌های فدراسیون ورزش کارگری با حضور معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد تا کمبود‌ها و چالش‌ها از سوی روسای انجمن‌ها مطرح شود. در این جلسه گفتمانی صورت گرفت که نشان می‌دهد؛ ورزش کارگری آینده روشنی پیش‌روی خود دارد. امیدوارم با رویکرد مثبتی که فدراسیون ورزش کارگری در خصوص مسابقات کشوری و بین‌المللی در پیش گرفته است، سال آینده موفقیت بیشتری به دست بیاوریم. 

 

وی افزود: انجمن‌ها قبلاً در مجامع فدراسیون‌های مرجع شرکت می‌کردند و در نشست تخصصی مسئولان انجمن‌ها این موضوع نیز مطرح شد که در اساسنامه این طرح هم گنجانده خواهد شد تا نمایندگان انجمن‌ها در مجمع عمومی فدراسیون‌ها شرکت کنند. همچنین مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی‌های تیم ملی و اردو‌ها مطرح و در حال برنامه‌ریزی است. در مورد میزبانی‌های استان‌ها نیز خوشبختانه از سوی رئیس و دبیر فدراسیون ورزش کارگری برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که ان‌شاءالله برای رفع چالش‌ها نیز راهکار‌های مناسبی ارائه شده است.

 

سرمربی تیم ملی جودو کارگران کشور ادامه داد: متاسفانه پس از همه گیری ویروس کرونا، فدراسیون ورزش کارگری ۲ سرپرست داشت که به خاطر همین موضوع شاهد رکود در ورزش کارگری کشور بودیم. اما پس از حضور مجدد آقای رمضی در راس فدراسیون برنامه‌ها به طور منظم در حال انجام است. چون آقای رمضی تجربیات خوبی از گذشته به دست آورده و در صدد رفع ایرادات و اشکالات سال‌های قبل است.

 

قمی در پاسخ به این سوال که برگزاری مسابقات چه تاثیراتی روی عملکرد کارگران خواهد داشت، گفت: قطعاً حضور یک کارگر در مسابقات قهرمانی کشور و رویداد‌های بین‌المللی در زندگی‌اش تاثیرات مثبتی خواهد داشت. آماده شدن برای مسابقات باعث می‌شود تمرینات خودش را بهتر و بیشتر کند که همین موضوع حتی باعث ایجاد شور و شعف در خانواده‌اش می‌شود. اگر قهرمان هم شود این روحیه و انگیزه به محل کارش و دیگر کارگران انتقال پیدا می‌کند و این مدال‌آوری، باعث خواهد شد تا کارفرما او را تشویق کند. یک کارگری داشتیم که قهرمان کشور شد به رقابت‌های بین‌اللملی اعزام شد و بعد از بازگشت، کارفرما پتانسل او را دید و هم اکنون مدیر ورزش کارخانه است. ما در رشته جودو اولین اعزام را به مسابقات جهانی داشتیم که حتی بعضی از نفرات‌مان به تیم ملی جودو کشورمان دعوت شدند و توانستند در آن مسابقات هم مدال کسب کنند و هنوز در تیم ملی جودو حضور دارند.

source