صحرانورد: حق رای انجمن‌های فدراسیون کارگری باید حل شود

رئیس انجمن کاراته کارگران کشور گفت: ما در فدراسیون ورزش کارگری و فدراسیون کاراته حق رای نداریم، امیدوارم رئیس فدراسیون این مشکل را حل کند.

صحرانورد: حق رای انجمن‌های فدراسیون کارگری باید حل شود

 

سیامک صحرانورد، رئیس انجمن کاراته کارگران کشور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، گفت: انجمن کاراته برنامه‌های خود را به صورت منظم در چند سال اخیر انجام داده است. رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور را در دو بخش (مردان و بانوان) و دو دوره پیکار‌های کاراته آزاد را برگزار کردیم. همچنین اگر فدراسیون ورزش کارگری قصد داشته باشد تا تیم ملی کاراته کارگران ایران را به مسابقات بین‌المللی اعزام کند، با قدرت تمام آماده شرکت در رویداد‌های برون مرزی هستیم.

 

وی افزود: متاسفانه مدتی است که حق رای انجمن‌های فدراسیون ورزش کارگری را گرفته اند و انجمن‌ها در این فدراسیون کاره‌ای نیستند. ما حتی در انتخابات فدراسیون کاراته هم از سوی فدراسیون کارگری حق رای نداریم در صورتی که همه زحمات کاراته کارگری برعهده انجمن است. امیدوارم دکتر رمضی این مشکل را حل کند.

 

سرمربی تیم ملی کاراته کارگران کشور در پاسخ به این سوال که چطور باید نشاط را در جامعه کارگری افزایش داد، گفت: ریشه و اساس ورزش نشاط و تندرستی است و باید تمامی اقشار جامعه به انجام حرکات ورزشی رو بیاورند. فدراسیون ورزش کارگری هم که متولی ورزش در کارخانجات است باید هر چه بیشتر سعی کند تا ورزش در کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و خانواده‌های کارگران گسترش پیدا کند. این گونه می‌توان به نشاط کارگران و بهره‌وری تولید کمک شایانی کرد.

 

صحرانورد افزود: همچنین باید تلاش کنیم تا اکثر رشته‌های ورزشی تخصصی را به کارخانجات ببریم تا همه کارگران به ورزش مورد علاقه خود بپردازند. اکثر کارخانه‌های بزرگ کشورمان سالن ورزشی دارند، اما در این سالن‌ها فعالیت ورزشی انجام نمی‌شود. باید کارفرمایان و کارآفرینان کشورمان برای نشاط و سلامتی بیشتر کارکنان و حتی خانواده‌های آنها، ورزش را به سبد زندگی روزانه‌شان اضافه کنند.

source