زارع به فینال رسید، امامی حذف شد

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک در مرحله نیمه نهایی طا‌ها آکگل از ترکیه را شکست داد و راهی فینال شد اما یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم از ادامه رقابت‌ها بازماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس، مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. 

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی در دور اول ۹ – ۴ بر فرانک چامیزو از ایتالیا غلبه کرد و در دور یک هشتم نهایی با امتیاز عالی ۱۰ – ۰ بابکر اندوم از گینه بیسائو را از پیش رو برداشت. امامی در دور یک چهارم نهایی ۱ – ۱۱ از کایل دِیک از آمریکا شکست خورد و با شکست کشتی گیر آمریکایی در نیمه نهایی امامی حذف شد.

در ۱۲۵ کیلوگرم ، امیر حسین زارع در دور اول (یک هشتم نهایی) در مصاف با آیال لازاروف از قرقیزستان ۵ – ۰ به برتری رسید و در دور یک چهارم نهایی با امتیاز عالی ۱۰ – ۰ آمار دهسی از کانادا را مغلوب کرد. زارع در نیمه نهایی برابر طا‌ها آکگل از ترکیه ۲ – ۱ به برتری رسید و در دیدار پایانی با برنده کشتی گنو پتریاشویلی از گرجستان و گئورگی مشویلدیشویلی از جمهوری آذربایجان مسابقه می‌دهد.

source