یک دلیل عجیب برای ناکامی والیبال برزیل در پاریس


کد خبر : 2062299 |
25 مرداد 1403 ساعت 10:37 |
7.5K بازدید |

2
دیدگاه


برزیلی‌ها جهانی شدن والیبال را دلیل ناکامی این تیم در المپیک پاریس می‌دانند.

یک دلیل عجیب برای ناکامی والیبال برزیل در پاریس

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی والیبال برزیل در المپیک پاریس تنها موفق به پیروزی در یکی از چهار مسابقه خود شد و در نهایت در جایگاه هشتم قرار گرفت که بدترین عملکرد این تیم از بازی‌های المپیک مونیخ 1972 بود. این شکست سنگین باعث شد که در “کشور قهوه” بحث‌های زیادی پیرامون پاسخ‌گویی و عملکرد تیم ملی آغاز شود.

در المپیک پاریس، برزیل تنها موفق به پیروزی مقابل تیم مصر شد؛ تیمی که حتی یک ست را در این مسابقات نبرد. در سایر بازی‌ها، برزیل مقابل ایتالیا (1-3)، لهستان (2-3) و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ایالات متحده (1-3) شکست خورد. این عملکرد ضعیف آخرین‌بار در المپیک مونیخ 1972 تکرار شده بود.

ویلیام آرجونا، قهرمان المپیک ریودوژانیرو و مفسر تلویزیون برزیل، در جریان این بازی‌ها اشاره کرد که تیم ملی در حال بازسازی است و مربی زمان زیادی برای اعمال تغییرات نداشته است. او همچنین به چالش‌های مربوط به تغییر نسل در تیم اشاره کرد و از نحوه عملکرد بازیکنان جوان‌تر انتقاد کرد.

ویلیام آرجونا همچنین به تاثیر جهانی شدن والیبال اشاره کرد و گفت که بیشتر بازیکنان برزیلی در اروپا بازی می‌کنند و این باعث شده تا سبک بازی آن‌ها شبیه به تیم‌های اروپایی شود. او معتقد است که تیم ملی برزیل همیشه با سبک بازی شجاعانه و ریسک‌پذیر خود متمایز بوده است، اما این ویژگی در تیم کنونی دیده نمی‌شود.

2062052

با این حال، او نقاط روشن تیم را در عملکرد بازیکنان جوان‌تر مانند دارلان سوزا و لوکاس برگمان دید و تاکید کرد که تغییر نسل ضروری است. وی اشاره کرد که اگرچه ممکن است تغییرات اساسی ابتدا به تیم آسیب بزند، اما برای موفقیت در بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس و 2032 بریزبن این تغییرات ضروری هستند.

نکته جالب اینجاست که ویلیام آرجونا معتقد است فدراسیون برزیل باید این فرایند بازسازی را به مربی فعلی، برناردو رزنده، بسپارد. او تاکید کرد که با وجود زمان کمی که رزنده برای آماده‌سازی تیم داشت، حرفه‌ای بودن و نگاه دقیق او به بازیکنان نشان می‌دهد که تغییر مربی می‌تواند اشتباه باشد.

source