انتخابی پرحاشیه تیم ملی کاراته بانوان

ترکیب نهایی تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در پیکار‌های قهرمانی آسیا، سرانجام پس از برگزاری انتخابی‌های پرحاشیه مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در حالی در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد که این سالن شرایط میزبانی ورزشکاران را نداشت و کمبود سیستم خنک کننده و تهویه هوا باعث نارضایتی و مشکلاتی برای حاضران و ورزشکاران شد.

همچنین باوجود تجهیزات بازبینی ویدیویی، اعتراضات مکرر و زیاد ورزشکاران و مربیان آنها باعث ایجاد بی نظمی و تنش در سالن مسابقات شد به طوریکه رقابت‌هایی که برای برگزاری آن مدت زمانی حدود چهار ساعت در نظر گرفته شده بود، ۱۰ ساعت طول کشید.

در این مسابقات، سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم در جدول دوره‌ای پس از ۲ برد مقابل ستاره زارعی، یک برد و یک باخت در دیدار با معصومه محسنیان، برای رفع تساوی در بازی مجدد مقابل محسنیان به روی تاتامی رفت و به پیروزی رسید تا مسافر رقابت‌های آسیایی شود.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، پس از تساوی بین طراوت خاکسار، زینب جعفرنژاد و فاطمه سعادتی در جدول دوره ای، هر کدام با ۲ برد در مرحله رفع تساوی مقابل هم قرار گرفتند که طراوت خاکسار توانست با ۲ برد مقابل فاطمه سعادتی و زینب جعفرنژاد به پیروزی دست یابد و در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد.

آتوسا گلشادنژاد با ۲ برد مقابل فاطمه اصل زارع در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم نماینده این وزن برای پیکار‌های قهرمانی آسیا شد.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، مبینا حیدری با ۲ برد مقابل مبینا کاویانی توانست منتخب این وزن شود و در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم، لیلا برجعلی با ۲ برد مقابل نگیی آلتونی و ۲ برد مقابل شیما آل سعدی در جدول دوره‌ای به پیروزی رسید.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۳۰ شهریور تا یک مهر در چین برگزار می‌شود.

source