شهیار روشن: جای بوکس در المپیک خالی بود/ مربیان جوان باید بیشتر دیده شوند

گفت‌وگو|

شهیار روشن: جای بوکس در المپیک خالی بود/ مربیان جوان باید بیشتر دیده شوند

رئیس کمیته مربیان فدراسیون بوکس گفت: وقتی المپیک را میدیدم با تمام وجود جای خالی بوکس را حس کردم.

شهیار روشن در گفت‌وگو با میزان، درباره غیبت بوکس ایران در المپیک پاریس اظهار داشت: المپیک را تماشا کردم و به فدراسیون‌های کشتی و تکواندو بابت افتخارآفرینی تبریک عرض می‌کنم. کمبود بوکس را در این بازی‌ها با تمام وجود حس کردم و حیف که جای رشته ما خالی بود. بوکس ایران سرشار از استعداد است و باید برای المپیک بعدی بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.

وی درخصوص دوره مربیگری تک ستاره گفت: این دوره در چند روز به صورت آنلاین برگزار شد و تاثیرگذار بود، اما‌ ای کاش این دوره حضوری برگزار می‌شد، چون خیلی تاثیر بیشتری داشت. به هر حال مربیان مستعد و جوان دوست دارند از اساتید سطح اول دنیا چیز‌های زیادی یاد بگیرند.

رئیس کیمته مربیان فدراسیون بوکس ادامه داد: از رئیس فدراسیون بوکس تشکر می‌کنم که مقدمات برپایی این دوره را فراهم کرد. به هر حال بوکس باید مربی سازی کند تا در این زمینه هم بی نیاز باشیم.

روشن تصریح کرد: ما همه مثل حلقه‌های یک زنجیر به هم متصل هستیم. وقتی بوکسور خوب و درجه یک پیدا می‌شود مطمئن باشید پشت این کار یک مربی بادانش و استعدادیاب بوده که توانسته او را شناسایی کرده و پرورش دهد.

مربی سه ستاره بوکس در پایان خاطرنشان کرد: سخت است که مربیان مستعد و جوان پشت خط باشند، چون هرچقدر در تیم‌های ملی بیشتر به این مربیان بپردازیم به نفع بوکس کشور خواهد بود. امیدوارم این افراد مستعد بیشتر دیده شوند و حتی اگر شده به صورت دوره‌ای در تیم‌های ملی این کار رخ دهد تا انگیزه مربیان حفظ شود.

انتهای پیام/

source