کلوپ: لیورپول سرمربی بسیار خوبی دارد؛ دلتنگ کار نیستم و از زندگی لذت می‌برم

طرفداری | یورگن کلوپ در مصاحبه با ESPN هلند به تمجید از آرنه اشلوت پرداخت. 

پس از جدایی یورگن کلوپ از لیورپول، آرنه اشلوت به عنوان جانشین او معرفی شد. سرمربی هلندی سابق فاینورد همان تیم مرد آلمانی را در اختیار دارد و تلاش می‌کند با استفاده از داشته‌های خود به موفقیت برسد. کلوپ در مورد انتصاب اشلوت گفت:

آرنه مربی بسیار خوبی است. وقتی شنیدم لیورپول به سراغ اشلوت رفته، خیلی خوشحال شدم. من در هیچ چیزی دخیل نبودم، نباید هم اینطور می‌شد و من اینطور آدمی نیستم که در پس‌زمینه بنشینم و هنوز هم رشته‌هایی در دست داشته باشم. من چنین چیزی را نمی‌خواهم. لیورپول باشگاه خیلی بزرگیست و افراد خوبی دارد. خیلی چیزها از زمانی که ما رفتیم تغییر کرده است. اما تنها نگرانی من این بود که آیا آن‌ها مربی خوبی پیدا خواهند کرد؟ لیورپول زود دست به کار شد و با انتصاب آرنه اشلوت یک انتخاب فوق‌العاده کرد.

کلوپ در مورد فوتبال و سبک بازی تیم تحت هدایت آرنه اشلوت افزود:

من فوتبال او را خیلی دوست دارم، مخصوصا زمان فاینورد. واقعا خوب بود. بازی مقابل سویا در آنفیلد را دیدم که بخش‌های بزرگی از آن خیلی خوب بود. و بازی لیگ مقابل ایپسویچ، نیمه دومش هم خیلی خوب بود. اما مهم این نیست که من آن را دوست داشته باشم، شما می‌توانید ببینید که او یک مربی بسیار خوب است و تیم، که من حالا بیشتر از بقیه آن را می‌شناسم، یک ترکیب بسیار خوب در اختیار دارد. پس همه چیز خیلی خوب پیش خواهد رفت.

کلوپ و اشلوت در مراحل اولیه انتقال سرمربی جدید با هم صحبت کردند و از آن زمان تاکنون در ارتباط بوده‌اند. کلوپ با دیدن بازی‌های پیش‌فصل لیورپول و پیروزی آن‌ها مقابل ایپسویچ، متوجه نشانه‌های روشنی از فلسفه جدید شده است. او گفت:

ما یک یا دو بار در ابتدا صحبت کردیم. فکر می‌کنم چند بار هم پیام رد و بدل کردیم. اما چیزی نیست که من بتوانم به آرنه بگویم و او خودش نداند. فقط می‌خواستم در ابتدا بازخورد مثبتی بدهم چون همه ما انسان هستیم، او خیلی تلاش کرد. من می‌دانم که تور تابستانی در سالی که شما یورو و کوپا آمریکا دارید، بسیار فشرده است. تیم را در کنار هم ندارید، سپس بازیکنان می‌آیند و شما یک هفته تا اولین روز بازی فرصت دارید و چیزهایی مثل این. بنابراین فکر می‌کنم او شرایط مشابهی داشت، اما دقیقا همان شرایط؟ قطعا نه. وقتی بازی‌ها را دیدم، فقط می‌خواستم تماشاگر باشم، نه این که بگویم اوه، الان چه شکلی خواهند بود؟ کاری که او انجام داد، واضح بود؛ ایده‌ها واضح بودند. این بهترین چیزی است که می‌توانید در مورد یک مربی بگویید.

کلوپ همچنین با برخی از بازیکنان از جمله ویرجیل فن دایک در ارتباط بوده است. او درباره فن دایک و زندگی جدیدش گفت:

بازیکن باورنکردنی. بازیکن باورنکردنی. آدم باورنکردنی. دلتنگشان هستم. دلتنگ کارم نیستم، اما دلتنگ همه آدم‌های آنجا هستم. ما می‌توانیم، هر وقت که بخواهیم در آینده یکدیگر را ببینیم. من حال خوبی دارم؟ بله. زندگی اگر مسئولیت این چیزها را نداشته باشیم متفاوت است، بنابراین واقعا از آن لذت می‌برم. من هنوز از تماشای فوتبال لذت می‌برم، مخصوصا الان که سالزبورگ را تماشا می‌کنم چون پپ لیندرز (دستیار سابق کلوپ) برای من اهمیت دارد، دوست دارم پیشرفتش را ببینم. همچنین بازی خوب لیورپول را تماشا کردم. این چیزهایی است که تماشا کردم، اما علاوه بر آن، المپیک و چیزهای دیگر را نیز دیدم. تابستان فوق‌العاده‌ای تا الان داشته‌ام. شما باید زمان استراحت را هم سازماندهی کنید، چون خیلی از مردم می‌خواهند با شما ملاقات کنند. سه هفته کامل با نوه و بچه‌هایم گذراندم، عالی بود. 

source