پیروزی خاتون بم برابر میزبان

انتخابی فوتبال لیگ قهرمانان زنان آسیا؛

نخستین دوره فوتبال لیگ قهرمانان زنان آسیا ۲۰۲۴ با پیروزی نماینده ایران آغاز شد.

پیروزی خاتون بم برابر میزبان
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، این رقابت‌ها با احتساب جام باشگاه‌های زنان آسیا، پنجمین دوره به شمار می‌رود و در مجموع ۲۱ تیم در مسابقات حاضر هستند که بر اساس رده بندی فیفا سیدبندی شده اند. در دور انتخابی که از فردا آغاز می‌شود ۱۳ تیم حضور دارند که در ۴ گروه ۴ و ۳ تیمی به رقابت می‌پردازند و از هر گروه یک تیم راهی مرحله نهایی خواهد شد. تیم نایگوهیانگ کره شمالی از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد. در دور نهایی ۸ تیم که از حضور در دور مقدماتی معاف هستند به مسابقات اضافه می‌شوند.

نتایج و برنامه روز نخست دور انتخابی به این شرح است:
 یک شنبه ۴ شهریور:
 گروه یک در ریاض:
میاوادی میانمار – النصر عربستان
یانگ الفانتز لائوس – کانتری کلوب ابوظبی امارات

گروه دو در زرقا اردن:
لاین سیتی سیلرز سنگاپور – اودیشا هند
تیم الاتحاد اردن استراحت می‌کند.

گروه سه در کوتا کینابالو مالزی:
ارتش نپال ۰ – ۱ نسف قرشی ازبکستان
 تیم صباح مالزی استراحت کرد.
تیم‌های نسف قرشی ازبکستان با ۳ و ارتش نپال بدون امتیاز اول و دوم هستند.

گروه چهار در تیم تیمفو بوتان:
خاتون بم ایران ۲ – ۱ کالج رویال تیمفو بوتان (ورزشگاه چانگ لیمیتانگ)
گل‌های تیم خاتون بم در دقایق ۳۵ و ۷۴ به ثمر رسید و مونا حمودی و سارا دیدار زننده گل‌های تیم خاتون بودند. تیم خاتون بم ۱۰ شهریور از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف تیم کیچی هنگ کنگ می‌رود.
تیم کیچی هنگ کنگ استراحت کرد.
تیم‌های خاتون بم ایران با ۳ و کالج رویال تیمفو بوتان بدون امتیاز اول و دوم هستند.

تیم‌های اوراوا ردز ژاپن (قهرمان دوره قبل)، ملبورن سیتی استرالیا، ووهان جیانگدا چین، کایا ایلویلو فیلیپین، ایشین اسکولارز کالج تایلند، هوشیمینه سیتی ویتنام و تایچونگ بلو وال تایوان از دور انتخابی معاف هستند و تیم خاتون بم در صورت صعود در دور گروهی مرحله نهایی با نمایندگان استرالیا، تایلند و فیلیپین هم گروه خواهد شد.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۳ تیم اوراوا ردز ژاپن قهرمان شد و تیم هیوندای استیل رد آنجلز کره‌جنوبی در رده دوم قرار گرفت. تیم خاتون بم نیز در دور گروهی حذف شد.
در فوتبال جام باشگاه‌های زنان آسیا تیم‌های اوراوا ردز ژاپن، توکیو وردی بِلِزای ژاپن، امان کلوب اردن و الج ایشین اسکالارز تایلند و سوغدیانا جیزک ازبکستان با یک قهرمانی رکورد دار مشترک هستند و تیم‌های هیوندای استیل رد آنجلز کره‌جنوبی با ۲ نایب قهرمانی ششم، شهرداری سیرجان و خاتون بم ایران و جیانگسو سونینگ چین با یک نایب قهرمانی هفتم مشترک و تیم گوکولام کرلا هند با یک سومی در رده هشتم جای دارند.

تیم خاتون بم ایران در سال ۲۰۲۱ نایب قهرمان شد و در سال ۲۰۲۲ در منطقه غرب نایب قهرمان شد. (مسابقات به علت شیوع بیماری کرونا ناتمام ماند.) تیم خاتون بم در سال ۲۰۲۳ از دور گروهی حذف شد.

source