شروع عالی کاتالان‌ها در لالیگا

بارسلونا در سه بازی پیاپی با یک نتیجه مشابه پیروز شده!

شروع عالی کاتالان‌ها در لالیگا

دیدارنیوز: بارسلونا در خانه رایووایکانو از موقعیت شکست به پیروزی رسید.

دنی اولمو در نخستین مسابقه رسمی خود با پیراهن بارسلونا گل پیروزی‌بخش تیمش در مصاف دشوار با رایووایکانو را به ثمر رساند تا شاگردان هانسی فلیک از بازی باخته در خانه تیم مادریدی، برد بسازند.

بارسلونا سومین پیروزی متوالی در ۳ هفته نخست فصل جدید لالیگا را هم مانند ۲ بازی قبلی با نتیجه ۲ بر یک به دست آورد و یکه و تنها با ۹ امتیاز کامل در صدر جدول لیگ اسپانیا قرار گرفت. بارسا ۳۸ بار در چارچوب رقابت‌های لالیگا، در روز سه‌شنبه به میدان رفته و آمار بی‌نظیر شکست‌ناپذیری در ۳۷ مسابقه را به ثبت رسانده. حاصل کار بلوگرانا در این مسابقات ۲۶ پیروزی، ۱۱ تساوی و فقط یک شکست را نشان می‌دهد.

شروع عالی کاتالان‌ها در لالیگا

دنی اولمو، ستاره بی‌چون‌وچرای تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ که چند هفته پیش به بارسلونا پیوسته بود، امروز و با دریافت چراغ سبز از سازمان لالیگا بالاخره اجازه حضور در زمین را پیدا کرد و از ابتدای نیمه دوم در ترکیب بلوگرانا جا گرفت تا در دقیقه ۸۲ گل پیروزی تیمش را به ثمر برساند.

تنها ۹ دقیقه پس از شروع کار، وایکانو روی یک ضد حمله به گل نخست رسید و اونای لوپس دویستمین مسابقه خود در لالیگای اسپانیا را با گل جشن گرفت. خورخه دفروتوس با نفوذ از سمت راست حمله را آغاز کرد و با یک پاس دقیق توپ را درون محوطه جریمه به لوپس رساند تا زاویه نزدیک دروازه مارک آندره ترشتگن را هدف قرار دهد. از آخرین کلین‌شیت بارسلونا در ورزشگاه وایکاس ۹ سال می‌گذشت و حسرت آبی‌اناری‌ها برای بسته نگه داشتن دروازه در خانه تندر‌ها با این گل به یک دهه رسید. این سومین گل لوپس مقابل بارسلونا به شمار می‌رفت و او در مقابل هیچ تیم دیگری تا این حد موفق به گلزنی نشده است.

بارسلونا در نیمه نخست تیم برتر میدان بود و توپ و زمین را در اختیار داشت، اما حملات شاگردان هانسی فلیک حاصلی در بر نداشت و یاران وایکانو برنده به رختکن رفتند. با آغاز ۴۵ دقیقه دوم شدت هجمه‌های میهمان افزایش یافت و دنی اولمو جای فران تورس را در ترکیب گرفت. اولمو به سرعت جای خود را در ترکیب پیدا کرد و با یک شلیک استثنایی تیر افقی دروازه کاردناس را به لرزه درآورد. بارسا برای رسیدن به گل تساوی تا دقیقه ۶۰ منتظر ماند.

موج تهاجم بارسا ادامه داشت و پدری رأس ساعت کار را به تساوی کشاند. او آغاز کننده حمله بود و توپ را در سمت چپ به رافینیا سپرد؛ پیش از آنکه ضمن فرار به سمت دروازه حریف در آستانه محوطه جریمه توپ را از هافبک تهاجمی برزیلی پس بگیرد. پدری آزادانه و در میان انفعال مدافعان میزبان توپ را کنترل و دروازه دنی کاردناس را باز کرد. رافینیا به رکورد ۱۷ پاس گل در ۶۷ مسابقه خود در لالیگا رسید. از زمان آغاز به کار او در بارسلونا تنها آنتوان گریزمان (۲۴) پاس گل‌های بیشتری در لیگ اسپانیا به ثبت رسانده است.

روبرت لواندوفسکی دقایقی بعد با بهره‌گیری از توپ برگشتیِ حاصل از شلیک لامینه یامال، توپ را از بین مدافعان رایو و از زاویه‌ای تنگ به پشت سر کاردناس فرستاد، اما این گل بعد از بازبینی ویدئویی تصاویر و دخالت VAR به دلیل ارتکاب خطا توسط ژول کونده روی چاواریا در مرحله طرح‌ریزی حمله، مردود اعلام شد.

شروع عالی کاتالان‌ها در لالیگا

تلاش‌های بارسلونا برای به ثمر رساندن گل پیروزی‌بخش در دقیقه ۸۳ بالاخره به نتیجه رسید. پاس‌کاری‌های دقیق در سمت راست زمین با نفوذ یامال به نزدیکی خط عرضی همراه بود و پاس رو به عقب ستاره ۱۷ ساله تیم ملی اسپانیا، دنی اولمو را در موقعیت مناسب صاحب توپ کرد. بازیکن سابق لایپزیش دورترین گوشه دروازه کاردناس را هدف قرار داد و ورزشگاه را به سکوت مطلق کشاند.

ادامه حملات حاصلی نداشت و وقت تلف شده ۱۲ دقیقه‌ای بازی با برتری ۲ بر یک آبی اناری‌ها به پایان رسید. بارسلونا از ساعت ۱۸:۳۰ شنبه هفته آینده در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگای اسپانیا به مصاف رئال وایادولید می‌رود. این دیدار خانگی آخرین مسابقه بلوگرانا پیش از نخستین پنجره بازی‌های ملی این فصل به شمار می‌رود.

source