استقلال خوزستان و معضلی به نام استادیوم خانگی/ آبادان، آخرین گزینه میزبانی از آبی‌پوشان


کد خبر : 2068422 |
20 شهریور 1403 ساعت 16:55 |
17.3K بازدید |

11
دیدگاه

استقلال خوزستان و معضلی به نام استادیوم خانگی


در صورتی که نماینده فدراسیون ورزشگاه غدیر اهواز را تأیید نکند، بازی این تیم با چادرملو در آبادان برگزار می‌شود.

آبادان، آخرین گزینه میزبانی از آبی‌پوشان

به گزارش “ورزش سه”، شب گذشته بود که داوود رفعتی، رئیس استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که ورزشگاه غدیر اهواز در حال حاضر شرایط میزبانی بازی‌های لیگ برتر را ندارد. با توجه به چالش‌های میان استقلال خوزستان و فولاد، طبیعتاً امکان برگزاری بازی بعدی آبی پوشان در ورزشگاه فولاد غیرممکن است.

استقلال خوزستان باید در تاریخ 31 شهریور از چادرملو یزد پذیرایی کند. مکان برگزاری این بازی هنوز نامشخص است و البرز حاجی‌پور، سرپرست آبی پوشان در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید که کارهای بزرگتر برای رفع نواقص درون زمین تقریبا انجام شده و با این حال، نماینده فدراسیون باید نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند. او همچنین از آبادان به عنوان گزینه آلترناتیو برای میزبانی از چادرملو نام می‌برد.

حاجی‌پور درباره شرایط ورزشگاه غدیر به “ورزش سه” می‌گوید: استادیوم غدیر اهواز با مسائل بزرگ و کوچکی مواجه بود، از جمله مشکلات بزرگ‌تر چمن و نور استادیوم بودند. هزینه گزاف و زمان زیادی برای این کارها نیاز بود. ما تمرکز خود را روی این دو موضوع گذاشتیم و به یقین تا یک هفته دیگر همه چیز حل خواهد شد.

او ادامه داد: بعد از آن به مشکلات جزئی‌تری مانند روشنایی بیرون از محوطه، نصب شیرآلات و تعمیرات دیگر می‌پردازیم. در حال حاضر می‌توانم با اطمینان بگویم که ۹۵ درصد کار چمن و نور به پایان رسیده است. امروز که با شما صحبت می‌کنم، شیرآلات تازه نصب شده‌اند.

وی گفت: مسئله پاک‌سازی محیط بیرون استادیوم نیز وجود دارد. از آنجایی که ورزشگاه غدیر در مجاورت میدان تره‌بار اهواز و استان قرار دارد که اگر هم‌اکنون محیط را پاکسازی کنیم، سه روز بعد دوباره همان وضعیت خواهد بود. این مسئله به شهرداری بستگی دارد که یک هفته قبل از مسابقه محیط را نظافت و آماده کند و با آنها نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم. ما مشکلی در این زمینه نداریم.

سرپرست استقلال خوزستان ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ صندلی جدید باید اضافه شود و شماره‌گذاری آن‌ها نیز در حال انجام است. درباره گیت‌ها، قطعاً ما آن‌ها را خریداری کرده‌ایم و نصب خواهیم کرد. امید ما این است که تا چند روز آینده، مثلاً بیست و پنجم یا بیست و ششم شهریور نماینده‌ای از فدراسیون برای بررسی استادیوم بیاید.

حاجی‌پور درخصوص گزینه‌های بعدی تیمش برای میزبانی می‌گوید: اگر همه چیز درست بود، ما آماده میزبانی هستیم. در غیر این صورت اگر مجبور شویم در اهواز بازی نکنیم، ورزشگاه آبادان به‌عنوان گزینه آخر برای میزبانی بازی با چادرملو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما فعلاً منتظر هستیم که ببینیم فدراسیون چه زمانی نماینده‌ای برای بازدید می‌فرستد. ما پیشنهاد داده‌ایم که بیست و پنجم یا بیست و ششم نماینده‌ای برای بازدید بفرستند.

وی در مورد محرومیت ابوالفضل کوهی و استقلال خوزستان نیز توضیح می‌دهد: آقای کوهی براساس رفتاری که رو به تماشاگران استقلال تهران انجام داد، سه جلسه محروم شد. ضمن اینکه تیم نیز با جرایم و محرومیت‌هایی روبه‌رو شده و قصد داریم به آراء صادره اعتراض کنیم.

او در مورد شرایط تیم پس از برد بزرگ برابر شاگردان نکونام توضیح می‌دهد: بعد از برد مقابل استقلال، لیگ تعطیل شد و ما چهار روز به تیم استراحت دادیم تا از لحاظ جسمانی بازسازی شوند. این تعطیلات باعث شد پیروزی را فراموش کنیم چون نمی‌خواهیم در باد این برد بخوابیم و به همین دلیل، بعد از استراحت، تمرینات منظم را در تهران ادامه دادیم تا برای بازی‌های آینده آماده باشیم.

حاجی‌پور در پایان و در مورد اینکه آیا پرونده نقل و انتقالات استقلال خوزستان بسته شده است یا خیر، می‌گوید: تصمیمات نهایی در این باره تا آخر هفته گرفته خواهد شد.

source