بین این 4 تیم سوپرلیگ برگزار کنید/ پیشنهاد عجیب برای نمایندگان ایران در آسیا


کد خبر : 2069142 |
24 شهریور 1403 ساعت 02:45 |
3K بازدید |

4
دیدگاه

بین این 4 تیم سوپرلیگ برگزار کنید


مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان علاوه بر توضیح درباره آخرین وضعیت میزبانی این تیم، نسبت به افزایش سقف بودجه نمایندگان ایران در آسیا هم انتقاد کرد.

پیشنهاد عجیب برای نمایندگان ایران در آسیا

به گزارش “ورزش سه”، به جز سرخابی تهران یکی از تیم‌هایی که در فصل جدید حسابی با مشکلات میزبانی مواجه شده، استقلال خوزستان است. این تیم که به دلیل آماده نبودن ورزشگاه غدیر، دیدارهای هفته‌های اول و سوم خود مقابل آلومینیوم اراک و استقلال تهران را در ورزشگاه فولاد آرنا برگزار کرد با حواشی ریز و درشتی روبرو شد، حالا قید این ورزشگاه را زده و به طور جدی بازسازی ورزشگاه غدیر را در دستور کار قرار داده است. کیوان بابادی، مدیرعامل استقلال خوزستان در این باره گفت‌وگوی مفصلی با خبرنگار ما داشت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

– بحث آماده‌سازی ورزشگاه غدیر در چه مرحه‌ای است؟
* ورزشگاه غدیر چند سال متروکه بود
بابادی صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «در خصوص میزبانی باید بگویم که همه عوامل و ارکان باشگاه استقلال درگیر ورزشگاه غدیر اهواز هستیم. این ورزشگاه حدود 6 سال متروکه و رها شده بود تا اینکه سال 1401 ما اقدام کردیم و درخواستی را مطرح کردیم مبنی بر اینکه باید صاحب ورزشگاه اختصاصی باشیم. در همین خصوص پیشنهاد دادیم که ورزشگاه غدیر در اختیارمان گذاشته شود تا این‌گونه این ورزشگاه به‌عنوان یک سرمایه ملی احیا شود. مدیر کل وقت ورزش و جوانان استان خوزستان این موضوع را پذیرفت. ایشان کمک کرد و ورزشگاه از حالت متروکه خارج شد ولی برای احیای کامل نیاز به رسیدگی بیشتری داشت.»

او همچنین افزود: «در فاصله این یک فصل که از باشگاه جدا شده بودم، در ورزشگاه غدیر هم اتفاق خاصی نیفتاد. نه تنها روند مراحل اصلاح و ترمیم انجام نشد؛ بلکه همان چمن هم که احیا کرده بودیم، حالت طبیعی خودش را از دست داد. در بازگشت به استقلال خوزستان با ورزشگاه غدیری مواجه شدم که دیگر چمنش هم از بین رفته بود. دوباره اداره کل ورزش و جوانان پای کار آمد و بودجه‌ای را اختصاص دادند و قرار شد باشگاه استقلال خوزستان و اداره کل در کنار یکدیگر ایراداتی که رفع آنها جزو پارامترهای اخذ مجوز بود را رفع کنند.»

2075010

– با این اوصاف ورزشگاه غدیر از چه زمانی قابل استفاده است؟
* در گزارش تلویزیونی سیاه‌نمایی شد
بابادی این وعده را هم داد که عملیات آماده‌سازی نهایی ورزشگاه تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد: «ما جزو مافیای چمن نیستیم چون چمن نکاشتیم؛ بلکه آن را ترمیم کردیم. در ادامه لوکس نور ورزشگاه هم انجام شد و در حال حاضر بحث راهروها و گیت‌ها و سرویس‌های بهداشتی در حال انجام است. این عملیات ظرف چهار یا پنج ماه آینده به اتمام می‌رسد، با این توضیح که هیچ خللی در برگزاری مسابقات به وجود نمی‌آورد.»

مدیرعامل استقلال خوزستان نسبت به یک گزارش تلویزیونی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه غدیر ابراز گلایه کرد و گفت: «متاسفانه گزارشی در یک برنامه تلویزیونی پخش شد که به نظر من سیاه‌نمایی بود. اگر قرار است انتقادی مطرح شود باید به درستی مطرح شود و ما هم از انتقاد استقبال می‌کنیم؛ ولی باید همان چیزی که در ورزشگاه وجود دارد به مردم نشان داده شود. گلایه من این است که چرا اقداماتی که انجام شده بود را به نمایش نگذاشتند؟ حدود 90 درصد چمن آماده است ولی دوربین دقیقا رفت روی آن 10 درصدی که تا آن روز آماده نشده بود.
اتفاقا مردم بدانند اتفاقاتی خوبی انجام شده که بزودی از طریق رسانه رسمی باشگاه استقلال خوزستان منتشر خواهد شد تا همه چهره واقعی ورزشگاه غدیر را ببینند.»

– برای میزبانی از چاردملو در هفته پنجم چه برنامه‌ای دارید؟
* میزبانی در اهواز یا آبادان
وی در این باره که می‌توانند هفته پنجم لیگ را در اهواز میزبانی کنند یا خیر، توضیح داد: «به شخصه فکر می‌کنم بازی روز 31 شهریور مقابل چادرملو را می‌توانیم در ورزشگاه غدیر برگزار کنیم ولی این مسئله منوط بر تائیدیه کارشناسان سازمان لیگ است. به هر دلیلی این ورزشگاه به تائید کارشناسان نرسد، بازی با چادرملو را در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌کنیم. خدا را شکر همیشه بین نفت آبادان و استقلال خوزستان رابطه خوبی برقرار بوده و هست و بنده مطمئنم مردم آبادان میزبان خوبی برایمان خواهند بود.»

2080501

– به عنوان یک مدیر لیگ برتری با افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی موافقید؟
* بین این چهار تیم سوپرلیگ برگزار کنند
بابادی در ادامه نسبت به افزایش سقف بودجه تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان نیز انتقاد کرد و آن را تبعیض‌آمیز خواند: «استقلال خوزستان آسیایی نیست ولی امیدوارم روزی که ما آسیایی شدیم این الطاف و بی‌عدالتی شامل حالمان بشود. به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پیشنهاد می‌کنم هنوز که زمان زیادی از فصل جدید نگذشته این چهار تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان را از جدول بیرون بیاورند و بینشان سوپرلیگ برگزار کنند و 12 تیم باقیمانده مسابقات لیگ برتر را برگزار کنیم. با این سوپرلیگ مشکلات چمن و حواشی و خیلی چیزهای دیگر هم حل می‌شود.»

او در این رابطه افزود: «این اتفاقی که افتاد بی‌عدالتی محض و مرگ فوتبال بود. اگر بنا بر سازندگی باشد، بازیکن‌سازی خیلی خوبی در استقلال خوزستان، شمس آذر، ذوب آهن و خیلی تیم‌های دیگر انجام می‌شود. اینکه از بودجه دولت و بیت‌المال این‌طور برای چهار تیم هزینه شود اوج بی‌انصافی است. هر چند من معتقدم فوتبال را اسم‌ها بازی نمی‌کنند و تعصب و غیرت بازیکنان است که تعیین‌کننده نتایج است.»

source