زهرا کیانی کیست؟| ووشوکار تیم ملی که طلایی شد

زهرا کیانی  کیست؟| ووشو کار تیم ملی که طلایی شد

رویداد۲۴| نازنین فرزان‌جو: امروز شاهد موفقیت و تاریخ‌سازی دیگری از زنان ایرانی بودیم. امروز زهرا کیانی نماینده تالو زنان ایران توانست در مسابقات قهرمانی آسیا طلای انفرادی تاریخ تالو ایران را به دست آورد و بار دیگر ایران را سربلند کند.

به گزارش رویداد۲۴ بد نیست بدانید این مدال، نخستین مدال طلای انفرادی تاریخ تالو ایران است.

زهرا کیانی کیست؟

زهرا کیانی ووشو و تالوکار اهل روستای هرچگان در چهارمحال و بختیاریست. او زاده ۴مهر ۱۳۷۸،  تک فرزند است و خواهر و برادری ندارد.

او ورزش را با ژیمناستیک و از ۸ سالگی آغاز کرد، اما بعد‌ها یکی از دوستانش او را با ووشو آشنا کرد و همین شد که او وارد ووشو شد.

زهرا کیانی ووشو کار تیم ملی کیست؟

حمایت خانواده

خانواده زهرا کیانی از همان ابتدا از او در ورزش حمایت کردند. پدر زهرا که آموزگار و فرهنگی بود همراه با مادرش برای پیشرفت دخترشان تصمیم گرفتند به اصفهان بروند و در این شهر زندگی کنند تا شاید موقعیت برای زهرا بهتر شود و او بتواند به باشگاه‌‎ها و امکانات بیش‌تری دست پیدا کند. او آشپزی‌کردن را دوست دارد، اما در این باره می‌گوید: معمولا سر درس یا تمرین هستم و در غیر اینصوری در حال استراحتم به همین خاطر مادرم اجازه نمی‌دهد در کار‌های خانه کمک کنم

آشپزی را دوست دارم و اگر غذا درست کنم آشپز خوبی هم هستم.

زهرا کیانی ووشو کار تیم ملی کیست؟

عشق به ایران

او به ایران و مردمش عشق می‌ورزد و می‌گوید در فکر مهاجرت نیست. به ورزشکاران ملی پوش از برخی کشور‌ها پیشنهاد می‌شود، اما دوست دارم برای کشورم بازی کنم و از صمیم قلب دوست دارم بنام ایران وارد میادین ورزشی شوم. امیدوارم با حمایت مسئولین ورزشکاران به فکر مهاجرت نباشند.

نخستین مدال و پیشینه ورزشی

این علاقه و اشتیاق به ووشو تا اندازه‌ای بود که او توانست در ده سالگی نخستین مدال نقره در این ورزش را در مسابقات برون‌مرزی و جهانی سنگاپور در بخش تالو به دست آورد. او با این مدال درواقع چهارمین نشان تیم ملی ووشو جوانان ایران را برای ایران به ارمغان آورد.


بیشتر بخوانید: زهرا رحیمی کیست؟ | سوابق ورزشی جوان‌ترین تکواندوکار ایران و برنده مدال نقره پارالمپیک


کیانی در ششمین دوره ووشو قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب مدال طلا در بخش چانگ چوان و چیانگ شو شد. وی همچنین در بخش جین شو با نمره ۹/۳۹ بعد از ورزشکار چینی «مِنگزوان ژِنگ» که مدال طلا با نمره ۹/۴۰ را به دست آورد موفق به کسب مدال نقره شد. کیانی با کسب دو مدال طلا و یک نقره موفق‌ترین و پر افتخارترین ورزشکار ششمین مسابقات جوانان جهان در بلغارستان بود و ازسوی منتقدین «فوق العاده» نامیده شد.

زهرا کیانی با کسب مدال نقره در سیزدهمین مسابقات جهانی ووشو با امتیاز ۹/۵۲ بعد از حریف روسی «ساندرا کُنستانتینُوا» باامتیاز ۹/۵۳ که به مدال طلا رسید.

زهرا کیانی در فرم «جین شو» با امتیاز ۹/۵۴ در رتبه چهارم قرار گرفت. نمایندگان ماکائو، ویتنام و کره جنوبی در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند. وی در فرم «چانگ چوان» به هدف خود رسید و با امتیاز ۹/۶۴ به مدال برنز دست یافت. در این فرم نمایندگان چین و ماکائو به رتبه‌های اول و دوم رسیدند.

زهرا کیانی ووشو کار تیم ملی کیست؟

مسابقات ووشو قهرمانی آسیا ۲۰۲۴

در روز دوم پیکار‌های بخش تالو مسابقات ووشو قهرمانی آسیا که از روز گذشته (پنجشنبه – ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۳) به‌صورت رسمی در ماکائو آغاز شده است، زهرا کیانی نماینده کشورمان در فرم «جین‌شو» به مصاف حریفان خود رفت.

زهرا کیانی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی، در این فرم با کسب نمره ۹.۶۸۶ ضمن ایستادن در رتبه نخست به مدال طلای این بخش دست یابد. این نخستین مدال کاروان ووشو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ است.

مدال طلای زهرا کیانی نخستین مدال طلای تاریخ بخش تالو «انفرادی» کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیاست.

source