امشب : شهداب – فولاد سیرجان در مصاف پایانی

والیبال جام باشگاه های آسیا – یزد؛

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ یک شنبه در یزد ایران به پایان می‌رسد.

امشب : شهداب - فولاد سیرجان در مصاف پایانی
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در این رقابت‌ها ۸ تیم شرکت دارند که در دور گروهی ۴ تیمی رقابت کردند و تیم‌های چین و تایوان از حضور در این دوره انصراف دادند. از ایران تیم‌های شهداب یزد (میزبان) و فولاد سیرجان ایرانیان (قهرمان لیگ برتر) حضور یافتند. از هر گروه هر ۴ تیم به دور یک چهارم نهایی صعود کردند. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۴ راه می‌یابند.

نتایج و برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:
برای رده‌های ۷ و ۸: 
کَم ایر افغانستان ۳ – ۱ الکویت کویت
برای رده‌های ۵ و ۶: 
گاز الجنوب عراق ۱ – ۳ الریان قطر

 برنامه – یک شنبه ۲۵ شهریور:
رده بندی: 
پاولودار قزاقستان – جاکارتا پرسیسی اندونزی
فینال: 
شهداب یزد ایران – فولاد سیرجان ایران (ساعت ۱۷)
تیم شهداب یزد ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک ۳ – ۱ تیم‌های پاولودار قزاقستان و پرسیسی جاکارتا اندونزی و ۳ – ۰ تیم الکویت کویت را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. تیم شهداب یزد در دور یک چهارم نهایی ۳ – ۰ گاز الجنوب عراق را مغلوب کرد و در دور نیمه نهایی ۳ – ۰ تیم پاولودار قزاقستان را شکست داد.
تیم فولاد سیرجان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو ۳ – ۰ تیم‌های گاز الجنوب عراق، کَم ایر افغانستان و الریان قطر را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. تیم فولاد سیرجان در دور یک چهارم نهایی ۳ – ۰ الکویت کویت را مغلوب کرد و در دور نیمه نهایی ۳ – ۲ از سد پرسیسی جاکارتا اندونزی گذشت.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۳ تیم‌های سانتوری سانبردز ژاپن، جاکارتا پرسیسی اندونزی و پلیس قطر اول تا سوم شدند.
در ادوار مختلف والیبال جام باشگاه‌های آسیا، تیم پیکان در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ عنوان قهرمانی را کسب کرد. تیم‌های صنام تهران در سال ۲۰۰۴، کاله مازندران در سال ۲۰۱۳، متین ورامین در سال ۲۰۱۴، بانک سرمایه تهران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، خاتم اردکان در سال ۲۰۱۸، شهرداری ورامین در سال ۲۰۱۹ و فولاد سیرجان در سال ۲۰۲۱ قهرمان شدند. در سال ۲۰۲۲ همچنین تیم مقاومت شهداب یزد سوم شد. شهداب یزد در سال ۲۰۲۳ عنوانی بهتر از چهارمی کسب نکرد. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.

در تاریخ والیبال جام باشگاه‌های آسیا، تیم پیکان تهران با ۸ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و یک سومی رکورد دار است و تیم سامسونگ فایر کره جنوبی با ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده دوم جای دارد. تیم‌های شهرداری ورامین و بانک سرمایه ایران با ۲ قهرمانی سوم هستند.
در مجموع تیم‌های ایرانی با ۱۶ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و ۴ سومی در صدر قرار دارند و کره جنوبی با ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی و قطر با یک قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۵ سومی دوم و سوم هستند.

source