به استقبال استقلال – الغرافه؛ ورزشگاه خطرناک تر از حریف قطری!

به گزارش خبرورزشی، استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایران در آسیا بعد از سال‌ها دوباره به میادین بین المللی برمی‌گردد تا برای افتخار و اعتلای نام ایران بجنگد. تنها تیم ایرانی که دو بار تاج قهرمانی قاره را بر سر گذاشته، طی سال‌های اخیر با اتفاقات عجیب و غریب -حتی پس از قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر- نیز امکان حضور در آسیا را پیدا نکرد!

و حالا این طلسم شکسته تا هواداران استقلال بار دیگر تیم محبوب خود را در سطح قاره ببینند. اما این بار کمبود جا مانع از عقده گشایی خیل عظیم و میلیونی طرفداران استقلال شده است. ورزشگاه آزادی آماده نیست و استقلالی‌ها باید تا قلعه حسن خان بروند، آن هم در ورزشگاهی که ظرفیت خیلی کمی برای پذیرایی از استقلالی‌ها دارد.

حقیقت این است که حاشیه‌های برگزاری این مسابقه آنقدر روی متن سنگینی کرده که کمتر کسی به مسائل روتین یک مسابقه فوتبال می‌پردازد.

اینکه الغرافه چه ستاره‌های با ارزشی دارد که حتی ناجی رئال مادرید راهم با خود به تهران نمی‌آورد! همین فصل که رئال تاج قهرمانی اروپا را بر سر گذاشت، در دیدار نیمه نهایی مقابل بایرن مونیخ کارش به مشکل خورده بود که خوسلو به زمین آمد و هر دو گل صعود رئال به فینال را زد. او یکی از بازیکنانی است که برای تقویت تیم قطری در آسیا خریداری شد اما همراه یاسین براهیمی -گلزن برجسته الغرافه- به تهران نیامده است.

استقلال در ۱۰ روز اخیر سرتاپا غرق در حاشیه بود به طوری که هیچ کدام از بازیکنان نمی‌دانستند نامشان در لیست تیم هست یا خط خورده! مربی نمی‌دانست که مورد حمایت باشگاه هست یا نه، در چنین اوضاع و احوالی تیم پس از سال‌ها دوباره به آسیا رسید. اما ببینید شرایط زمین برگزاری مسابقه چقدر حاد است که روی تمام این مسائل سایه می‌اندازد..

ورزشگاهی که حتی بازی‌های لیگ برتر در آن برگزار نمی‌شد، حالا قرار است میزبان بزرگان ما در آسیا باشد! ما که قبلاً در بازی تیم ملی و دیدارهای باشگاهی در آسیا به خاطر چمن ورزشگاهمان خجالت کشیده‌ایم اما حالا نگران محرومیت از امکان ادامه میزبانی هستیم.

حقیقت این است که مشکلات زیرساختی این ورزشگاه بسیار زیاد بود و هیچکس نمی‌داند آیا به طور کامل برطرف شده یا هر کدام از آنها می‌تواند مانع میزبانی‌های بعدی استقلال باشد؟ قوانین afc به شدت سختگیرانه شده و ما دیگر تمام کارت‌هایمان را سوزانده‌ایم و نمی‌توانیم در صورت هرگونه قصور احتمالی، توقع اغماض و گذشت داشته باشیم.

کافیست یک ترقه از طرف هواداران هیجانی به زمین مسابقه پرتاب شود، یک نفر هوس کند لیزر بیندازد، آن وقت دیگر مشکلات پارکینگ، بلیط فروشی یا گیت‌های ورودی تماشاگران به حاشیه خواهد رفت و استقلال دیگر تا پایان تورنمنت امکان میزبانی بین المللی نخواهد داشت.

ترس همه ما از حریف قطری و لیگ قهرمانان آسیا نیست. ما از میزبانی این مسابقه می‌ترسیم و همه امیدواریم که این میزبانی بخیر بگذرد!

source