پاری‌سن ژرمن زیر بار پرداخت ۵۵ میلیون به امپابه نرفت

باشگاه فرانسوی در منازعه حقوقی مقابل امپابه برد و ۵۵ میلیون یورو را به فوق ستاره سابقش نخواهد داد.

پاری‌سن ژرمن زیر بار پرداخت ۵۵ میلیون به امپابه نرفت

رویداد ۲۴| هنوز زود است از تقابل‌های امباپه و سران باشگاه پاریسی خسته شویم. ماه‌های اول جدایی آنهاست و طبیعی به نظر می‌رسد رابطه‌ای با آن عمق و تعهد مالی سنگین و با آن سابقه، وقتی تمام می‌شود، تبعات و منازعات ادامه‌داری داشته باشد. منازعات می‌تواند امباپه را مستقیما رو در روی هواداران تیم سابقش بگذارد و محبوبیت باقی مانده او در پارک دپرنس را محو کند. هنوز مانده تا روزی که رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن در برابر یکدیگر قرار بگیرند و اگر در آن روز، دعوا‌های سران پاریس و امباپه بر سر پول و موارد مشابه ادامه داشته باشد، زمینه کدورت میان فوق‌ستاره فرانسوی و هواداران تیم سابقش به وجود می‌آید. این بار شاهد یکی از آخرین تقابل‌های کیلیان رئال مادرید با باشگاه سابقش هستیم. امباپه و وکیلش برای احقاق ۵۵ میلیون یورو دستمزد و پاداش این بازیکن ناکام ماندند و دادگاه رای این پرونده را به سود پاری‌سن‌ژرمن صادر کرد.

جزئیات ماجرا
تعهدات مقرر شده در سال ۲۰۲۲ بین کیلیان امباپه و پاری‌سن ژرمن معین می‌کند در صورت جدایی بازیکن به صورت آزاد، باید از برخی مزایای مالی صرفنظر کند. بازیکن سابق پاریس و ستاره فعلی رئال مادرید از طریق وکیل و مدیر برنامه‌اش برای دریافت مبلغ ۵۵ میلیون یورو دستمزد و پاداش اقدام کرده بود و چنین مبلغی را در چارچوب قرارداد و تعهد باشگاه قلمداد می‌کرد، اما رای دادگاه به سود تیم پاریسی بود و آن‌ها مجبور به پرداخت این ۵۵ میلیون یورو نیستند. ضمن اینکه دادگاه حکم داده بازیکن باید از طریق گفتگو با باشگاه یا از طریق یک میانجی به توافق برسد. موضوع شبیه به ارجاع دادن ماجرا به خود باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است و یک پیروزی برای آن‌ها در این پرونده به شمار می‌رود.

هم سطح تعهدات مالی پاریس نسبت به امباپه غیرقابل چشم‌پوشی بود و هم سال‌های حضور این بازیکن در پاریس به اندازه‌ای زیاد شد که تا مدت‌ها پس از جدایی، همچنان خاطرات و البته شیوه جدایی‌اش در ذهن پاریسی‌ها و به خصوص مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بماند. داستان او و رئال مادرید شروع شده، اما این به معنی تمام شدن ماجرای امباپه و پاریس نیست. هم پیگیری‌های حقوقی ادامه خواهد داشت و هم مصاحبه‌های از سوی ۲ طرف در راه است تا همه این جزئیات و اتفاقات به جا‌های ناخوشایند برسد؛ به عدم تمرکز امباپه! او هنوز در حال کشمکش با باشگاه قبلی است و باید حق بدهیم به برخی از هواداران رئال مادرید؛ اگر می‌گویند امباپه تمرکز کافی برای درخشش در رئال مادرید ندارد. این دیگر به شیوه مدیریت فلورنتینو پرس و البته کارلو آنچلوتی باز می‌گردد تا چگونه شاه‌ماهی تور این تابستان خودشان را مدیریت کنند. البته باید اضافه کرد همه چیز هم در اختیار آن‌ها نیست و خود بازیکن باید با این تدابیر، همکاری کند. در مادرید نسخه دیگری از ستاره‌های بزرگ بدون تمرکز کافی روی فوتبال را در همین سال‌های گذشته دیده‌ایم و شاهد بودیم ادن ازار با آن رقم نجومی پیوستن به رئال و حجم تبلیغاتی سنگین و پیراهن خاص شماره ۷، هرگز موفق به رسیدن به فرم ایده آل نشد و کارش به خداحافظی از دنیای فوتبال رسید. خطر بیخ گوش امباپه قرار دارد و اگر آن را مدیریت نکند، ممکن است تمام رویا‌های او و رئالی‌ها برای موفقیت و درخشش با ادامه منازعات حقوقی و درگیری‌ها با پاری‌سن‌ژرمن و از دست دادن تمرکز روی فوتبال، نقش بر آب شود.

 

منبع: فوتبال ۳۶۰

source