کسب نه نشان طلا و نقره برای ایران در روز پایانی

ووشو قهرمانی آسیا – ماکائو ۲۰۲۴؛

زهرا کیانی در تالو، یاسمن باقرزاده، شهربانو منصوریان، علی خورشیدی، محمدرضا ریگی و محمد نصیری در ساندا صاحب نشان طلا شدند، سهیلا منصوریان، صدیقه دریایی و امیر حسین همتی در ساندا نقره کسب کردند.

دومین طلای کاروان ایران، دبل طلایی کیانی
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در روز چهارم و و پایانی مسابقات ووشو قهرمانی آسیا که از  ۲۲ شهریور به صورت رسمی در ماکائو آغاز شده است، امروز (یکشنبه ۲۵ شهریورماه) زهرا کیانی نماینده شایسته تالو کشورمان در فرم چانگ‌چوان به مصاف حریفان خود رفت و با کسب امتیاز ۹.۷۰۳ به عنوان نخست این بخش دست یافت و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

در این فرم ۲۰ ورزشکار حضور داشتند که پس از نماینده شایسته کشورمان، ورزشکاران ماکائو با نمره ۹.۶۹۶، ژاپن با امتیاز ۹.۶۹۰، هنگ‌کنگ با نمره ۹.۶۸۶، مالزی با امتیاز ۹.۶۸۶ و تایپه با امتیاز ۹.۶۸۳ در رده‌های دوم تا ششم جای گرفتند.

پیش از این در روز دوم مسابقات نیز، زهرا کیانی دارنده نشان نقره بازی‌های آسیایی، در فرم “جین‌شو” با کسب نمره ۹.۶۸۶ به نشان طلا دست یافته بود. نشان های طلای زهرا کیانی نخستین نشان های طلای تاریخ بخش تالو “انفرادی” کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیاست.

کسب دو مدال طلا برای ایران
یاسمن باقرزاده نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم ساندا کشورمان در دیدار نهایی این وزن به مصاف “ژو هایلان” از چین رفت و با ارائه یک نمایش عالی ضمن کسب برتری در دو راند متوالی مقابل این ورزشکار به مقام نخست و مدال طلا دست یافت.
باقرزاده پیش از این مقابل نماینده ترکمنستان به برتری دست یافته بود.

کسب سه نشان طلا برای ایران
در وزن ۷۵- کیلوگرم زنان شهربانو منصوریان به مصاف “پوجا کادیان” از هند رفت و‌ ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا دست یافت.
پیش از مدال طلای شهربانو منصوریان، یاسمن باقرزاده در وزن ۷۰- کیلوگرم ساندا مدال طلا را از آن خود کرده بود.

کسب سه نشان طلا و یک نقره برای ایران

سهیلا منصوریان نماینده وزن ۶۵- کیلوگرم کشورمان به “دای ژین‌روو” از چین رفت.

منصوریان در دیداری نزدیک و‌ در راند سوم بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد و به مدال نقره این مسابقات دست یافت.

سهیلا منصوریان در مرحله نخست مقابل نماینده عربستان سعودی به برتری دست یافته بود و در دومین دیدار خود به مصاف نکیتا بنسال از هند رفت و در یک راند کار حریف خود را تمام کرد و راهی دیدار نهایی شد.

کسب سه نشان طلا و دو نقره برای ایران

صدیقه دریایی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم کشورمان به “ژانگ ژیائو” از چین رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره این پیکارها دست یافت.

صدیقه دریایی پیش از این دیدار به ترتیب مقابل ورزشکارانی از ماکائو و قزاقستان به برتری دست یافته بود.

کسب شش نشان طلا و نقره برای ایران

امیرحسین همتی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا مردان کشورمان به مصاف “لیانگ پاشی” از چین رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره دست یافت.

همتی در حالی مقابل نماینده چین شکست خورد که در هر دو راند این رقابت، نتیجه مساوی شد اما به دلیل قانون “وزن” ( وزن ورزشکاری که کمتر باشد برنده خواهد شد ) بازی را به حریف واگذار‌ کرد.

همتی پس از اینکه در مرحله نخست با قرعه استراحت رو‌به‌رو شد، در مرحله دوم ورزشکاری‌ از کره‌جنوبی را شکست داد.

کسب هفت نشان طلا و نقره برای ایران

علی خورشیدی به مصاف “لی ویجین” از هنگ‌کنگ رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا این پیکارها دست یافت.

خورشیدی پیش از این دیدار، در‌ دور نخست مقابل نماینده ترکمنستان به برتری دست یافت. حریف چینی نماینده کشورمان در دیدار مرحله دوم مقابل او حاضر نشد و خورشیدی به دیدار نهایی صعود کرد.‌ 

کسب هشت نشان طلا و نقره برای ایران در روز پایانی
در‌ وزن ۸۵- کیلوگرم محمدرضا ریگی پس از برتری مقابل نماینده ترکمنستان در دیدار پایانی به مصاف “دوران عطایف” از ترکمنستان رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا دست یافت.

کسب نه نشان طلا و نقره برای ایران در روز پایانی

در‌ وزن ۹۰+ کیلوگرم محمد نصیری پس از برتری مقابل نماینده هنگ‌کنگ در دیدار پایانی به مصاف “کریمژان بالتابائف ” از قرقیزستان رفت و با کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلا دست یافت.

source