دبیر فدراسیون تنیس: زمینی که باید در اختیار فدراسیون باشد را به ما ساعتی اجاره می‌دهند/ ورزشکار روس خسته بود، بهانه آورد!

گفت‌وگو|

دبیر فدراسیون تنیس: زمینی که باید در اختیار فدراسیون باشد را به ما ساعتی اجاره می‌دهند/ ورزشکار روس خسته بود، بهانه آورد!

دبیر فدراسیون تنیس ایران گفت: فدراسیون قصد داشت تمامی مشکلات زمین‌های تنیس را حل کند تا هم استاندارد باشد هم نور کافی در زمین باشد، اما پیمانکار بهانه شرکت توسعه را می‌آورد و اجازه نمی‌داد.

شاهرخ کشاورز در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه از یک ماه پیش چندین بار به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و هم‌‎چنین مجموعه ورزشی انقلاب و بهره‌بردار و پیمانکار این زمین نامه زدیم، اظهار داشت: با وجود تمامی این کارها، متاسفانه این مشکلات و کمبود نور کافی در زمین برای ما به وجود آمد. پیمانکاری که زمین در اختیارش است به فدراسیون اطلاع داد که شرکت توسعه گفته که بدون اجازه ما و بدون نامه رسمی اجازه انجام هیچ‌گونه کاری در زمین تنیس نداری! 

می‌خواستیم زمین را اصلاح کنیم اما نگذاشتند!

وی افزود: فدراسیون قصد داشت ۸ تا صفحه در زمین بگذارد تا با ۸ تا پایه نورپردازی در زمین نور کافی برقرار شود. هر چند که این موضوع را باید بگویم که مشکل آن‌چنانی در نور نداشتیم و قابلیت بازی کردن در زمین وجود داشت، اما ورزشکار روس که البته ۳۸ ساله و باتجربه هم نیز بود، این موضوع را بهانه کرد و می‌دانست در چه زمانی باید این صحبت را انجام دهد و در نهایت به نفع او شد، چون خیلی خسته هم بود!

کشاورز تصریح کرد: مشکل زمین تنیس خیلی پیش‌پاافتاده‌تر از این حرف‌ها بود و واقعا مشکل خاصی در زمین نبود و روی آن صفحه زمین بازی نیز می‌توانستند مجدد خاک بریزند، اما متاسفانه تمامی این مسائل را پیچیده کردند و هیچ‌کدام از آن‌ها این مشکل را گردن نگرفتند. ما هم هر زمان قصد اصلاح زمین را داشتیم، پیمانکار می‌گفت باید نامه رسمی شرکت توسعه باشد و بدون اجازه آن‌ها نمی‌شود در زمین کاری انجام دهید.

باران آمد و زمین خیس شد، حالا بروید خانه! / کشاورز: زمینی که باید در اختیار فدراسیون باشد را به ما ساعتی اجاره می‌دهند

استرس داریم که مسابقه‌ای طول نکشد تا پیمانکار زمین را از ما بگیرد

دبیر فدراسیون تنیس ادامه داد: با وجود اینکه حق فدراسیون این نیست، اما بهره‌بردار لطف کرد و این زمین را در اختیار ما قرار داد! ما خیلی وقت است به دنبال این هستیم که اصلا این زمین‌ها در اختیار فدراسیون تنیس قرار بگیرد. این روند که در اختیار فرد یا گروه‌ها قرار بگیرد درست نیست و گروه‌هایی که قبلا زمین را در اختیار داشتند، به ما اجازه می‌دادند تا هر زمان نیاز داشتیم، آن را اجاره کنیم، اما کار ما به جایی رسیده است که در طول سال موفق بشویم ۳ هفته این زمین را بگیریم!

وی اضافه کرد: اکنون هم در حین مسابقات اختیار نداریم که تمام ساعات آن‌جا باشیم و باید طبق مقررات و زمان‌بندی خاصی در زمین حضور داشته باشیم؛ هرچند ممکن است برخی مسابقات تنیس به درازا بکشو و طولانی‌تر از روند عادی خود باشد که این امر بدیهی و طبیعی است.‌ ما هر چقدر از شرکت توسعه خواهش کردیم این زمین‌ها را در اختیار ما قرار دهد این کار را نکرد. حتی حاضر نشدند برای همین دو هفته هم زمین را به طور کامل در اختیار ما قرار دهند. نمی‌توانیم که مسابقات جهانی را در هر جایی برگزار کنیم. ما الان استرس داریم که خدای نکرده مسابقه‌ای طول نکشد تا پیمانکار به سراغ ما بیاید و زمین را برای شب تحویل بگیرد! ما می‌خواستیم هزینه کنیم تا زمین بهتر شود، اما اجازه نمی‌دادند و بهانه نامه و اجازه می‌آوردند.

در کل دنیا باران می‌آید؛ نمی‌شود که وسط مسابقه بگوییم: خداحافظ، بروید!

کشاورز مطرح کرد: به من زنگ می‌زنند که آقا امروز بارندگی است! خب تمام دنیا باران می‌آید و مسابقات ۳-۴ ساعت به تعویق می‌افتد تا زمین خشک شود. نمی‌شود که زمین را ساعتی در اختیار ما قرار دهند! این چه وضعی است؟ نکند وسط مسابقه می‌خواهند ورزشکاران را بیرون کنند و بگویند خب ساعت بازی تمام شد! فدراسیون برای بازسازی این زمین خیلی زحمت کشید و شبانه‌روزی مشغول درست کردن این زمین هستیم، اما متاسفانه در این یک مورد با ما کنار نیامدند و کشمکش اداری باعث شد یک مشکل کوچک، این‌قدر بزرگ شود.

وی بیان کرد: نمی‌دانم مقصر اصلی کیست و من قاضی نیستم! اما می‌گویم ما از قبل پیش‌بینی تمامی این مسائل را کرده بودیم و متاسفانه پیچیده‌اش کردند و لازم نبود این‌قدر چند نامه‌نگاری ساده را طولانی کنند تا به سرانجام نرسد. ما در گذشته کار‌های بسیار خوبی در این زمین انجام داده بودیم و در سال گذشته و مسابقات جهانی زمین بسیار زیبایی برای مسابقات ترتیب داده بودیم، به طوری که فدراسیون جهانی تصاویر بسیاری از این مسابقات در سایت رسمی خود منتشر کرد و ۴۲ کشور در این مسابقات حضور داشتند.

از قبل پیش‌بینی مشکلات و حل آن را کرده بودیم، اما کشمکش اداری مانع آن شد

کشاورز تاکید کرد: در روز اولی که شرکتی به نام توسعه روی کار آمد هدف آن را اجاره دادن فضا‌های مازاد ورزشی دانستند و گفتند این شرکت بخشی از هزینه‌های تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی را بدهد، اما متاسفانه الان برعکس شده است! فضای فدراسیون را از ما گرفته‌اند و هزینه‌ای هم برای تجهیز آن از سوی شرکت یا پیمانکار صورت گرفته نشده است. ما به هر سه طرف ماجرا گفتیم و هر کدام بهانه نامه و آن یکی را آورد و هر کاری کردیم نشد تا به اینجا رسید! نور پرتابل نیز، چون پایه‌اش در زمین نیست خیلی سبک است و ممکن است دست بازیکنان بهانه بدهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به محب خدایی معاون مشارکت‌ها گفتم ما تمام این مسائل و مشکلات را در فدراسیون‌ها و رویداد‌های مختلف دیده‌ایم و بعد صحبت‌های دیگری مطرح شد و گفتند ما تبلیغات می‌آوریم و مگر شما دنبال اسپانسر نیستی؟ من هم گفتم بله، اما زمین را نمی‌توانید بگیرید! در کل مشکل کم‌نور شدن زمین یک مشکل پیچیده نیست و مشکل عادی بود که متاسفانه پیچیده‌اش کردند و برنامه اختتامیه ما را به هم زد. البته جوایز را در هفته آینده می‌دهیم، زیرا مسابقات دو هفته پشت‌سر هم است. بهتر بود ما را اذیت نمی‌کردند و می‌دانستند آن زمینی که آدم‌های عادی رویش بازی می‌کنند، زمین مسابقه نیست و ما برای احیا و بازسازی آن تلاش بسیاری در این مدت انجام دادیم و به صورت شبانه‌روزی فدراسیون طی روز‌های اخیر برای برگزاری این مسابقات در سطح عالی زحمت کشید.

باران آمد و زمین خیس شد، حالا بروید خانه! / کشاورز: زمینی که باید در اختیار فدراسیون باشد را به ما ساعتی اجاره می‌دهند

گفتنی است؛ عدم تامین نور کافی در زمین‌های تنیس باشگاه انقلاب از سوی بهره‌بردار مربوطه، میزبانی فدراسیون تنیس از رقابت‌های تور جهانی را با چالش مواجه کرد و در نهایت به دلیل اعتراض نماینده روسیه این بازی نیمه تمام رها شد. با تصمیم مسئولان تورجهانی تنیس، قرار شد ادامه این بازی از ساعت ۱۰ صبح فردای آن مسابقه ادامه یابد. این در شرایطی است که جمعیت زیادی برای تماشای این بازی به ورزشگاه تنیس انقلاب رفته بودند و عوامل برگزاری و فدراسیون تنیس آماده اجرای مراسم آتش بازی و اجرای مراسم اختتامیه بودند که این مسابقه در عین ناباوری نیمه تمام رها شد.

انتهای پیام/

source