درویش: گاریدو گفت فعلا نیازی به بازیکن نداریم / دلواپسان دنبال تمدید قرارداد اورونوف هستند

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که سرمربی این تیم درخواست بازیکن جدیدی ندارد.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس پس از جلسه با کارلوس گاریدو، در جمع خبرنگاران و درباره جذب بازیکن جدید، اظهار داشت: گاریدو در این جلسه اعلام کرد، برتر از بازیکنانی فعلی پرسپولیس، نفری وجود ندارد و در حال حاضر بازیکن جدید نمی‌خواهد، ماشاءالله در هر پست هم دو سه بازیکن دارند و گفتند فعلا احتیاج به بازیکن جدید ندارند.

وی درباره اتمام قرارداد استون اورونوف در پایان فصل و نگرانی هواداران برای تمدید قرارداد با این بازیکن ازبکستانی دارد، اظهار داشت: فعلا اول فصل است و تا پایان فصل ایشان قرارداد دارد. هودار زیاد دلواپس نیست و دلواپسان هستند که دلواپس هستند و دنبال حاشیه‌سازی هستند. حالا که تمام کارهای ما تمام شد دنبال حاشیه هستند، الان در ابتدای فصل یک تیم پیدا کنید که به دنبال تمدید قرارداد سال بعد با یک بازیکن است که تا پایان فصل قرارداد دارد؟ به دنبال درست کردن التهاب برای بازیکن و تیم هستند و انشاءالله تمدید قرارداد وی به موقع انجام می‌شود.

درویش درباره جدایی سینا اسدبیگی در روز پایانی فصل نقل و انتقالات، تصریح کرد: از زحمات او تشکر می‌کنم. وی جوان و مستعد است و تیم جدید و خوبی از توانایی‌اش استفاده خواهد کرد. اساس خلقت آمدن و رفتن است با توجه به ترافیکی که در تیم داریم، گاریدو به اسدبیگی گفته بود که اگر در پرسپولیس بمانی، بازی به تو نمی‌رسد و بهتر است به تیمی بروی که استعدادت را بروز بدهی.ایشان جزو خانواده پرسپولیس است و هر جا هست برایش آرزوی موفقیت داریم.

وی درباره اینکه به گفته وزیر ورزش دیگر بازی‌های تیم‌های ایرانی در آسیا در ورزشگاه شهر قدس برگزار نمی‎‌شود، اظهار داشت: من هم مثل شما باید پیگیری کنم که برای بازی با پاختاکور چه ورزشگاهی امکان برگزاری بازی را دارد. با این حال برای کشوری با این پهنه و استعداد و این همه مکان که قابل بهره برداری است چنین شرایطی باعث شرمندگی و تاسف است. تیم اول یا دوم آسیا هستیم و از نظر استعداد غنی هستیم اما زیرساخت نداریم و همواره در حال شعار دادن هستیم. چند سال است که درباره بازسازی ورزشگاه آزادی حرف می‌شنویم، اما کسی پیگیری نکرده است. این در حالی است که سال گذشته همین موقع، همه امکانات برای بازسازی ورزشگاه آزادی بسیج شده بود.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: مسئولان فدراسیون باید بعد از پایان لیگ به ما اعلام می‌کردند که با توجه به بازسازی ورزشگاه‌ آزادی، چاره‌ای برای ورزشگاه داشته باشیم. یک هفته قبل از بازی به ما گفتند که بروید دنبال انتخاب زمین! مسئولان فدراسیون مصاحبه کرده بودند که استقلال و پرسپولیس برای خودشان استادیوم درست کنند. باید بگویم زمین و ورزشگاه که در سوپرمارکت پیدا نمی‌شود که من بروم بازار بخرم یا از بازرگان امانت بگیرم و برای چند بازی استفاده کنیم. این آدرس اشتباهی دادن است و کسی که مسئول برگزاری مسابقه است و وضعیت زیرساخت را می‌داند، باید به ما اعلام کند که این شرایط وجود دارد و شما فکری بکنید. مسئولان برگزاری بازی باید به ما بگویند این یک یا دو یا سه ورزشگاه برای شما امکان بازی دارد نه اینکه مثل الان در فاصله یک هفته تا مسابقه نمی‌دانیم کجا باید بازی کنیم.

درویش با اشاره به مکاتبه با مسئولان ورزشگاه امام رضا(ع) به جای شهر قدس، گفت: در نامه‌ای به مسئولان استادیوم امام رضا(ع) از آنها خواستیم با توجه به اینکه این ورزشگاه، استاندارد AFC را دارد، بازی‌هایمان را آنجا برگزار کنیم، به خصوص که ۳۲، ۳۳ هزار نفر گنجایش دارد. به خصوص که همه از حضور و حمایت هواداران صحبت می‌کنیم اما وقتی نتوانیم به دلیل محدود بودن، از این امتیاز خوب بهره نگیریم، بازی کردن چه فایده دارد؟ در یک استادیوم بازی می‌کنیم نه تنها درآمد نداریم، بلکه ۲، ۳ میلیارد هزینه می‌کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به درگذشت هوادار ملوان در جریان بازی با سپاهان، یادآور شد: درگذشت هوادار باشگاه ملوان را تسلیت می‌گویم. فوتبال با هوادار قشنگ است، کم‌کاری‌ها درباره فوت هوادار ملوان شد، این اتفاق جای دیگری می‌افتاد، نیمی از مسئولان استعفا می‌دادند اما الان هر کسی گناه را به گردن دیگری می‌اندازد.

درویش افزود: همه باید رضایت هوادار را به دست بیاوریم و بهترین امکانات را برای آنها فراهم کنیم، اما نمی‌توانیم. وقتی به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌رویم و امکانات و زمین‌های تمرین‌شان را می‌بینیم، غبطه می‌خوریم. به جای این همه شعار در سال‌های مختلف، اگر یک ذره عمل می‌کردیم و به جای نمایش به اصل به کار می‌رسیدیم، این مشکلات امروز را نداشتیم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره زمین‌ تمرین‌شان پرسیده بودیم، عنوان کرده‌اند که ۸ زمین تمرین علاوه بر استادیوم اصلی دارند. این آدم‌ها از کره دیگری که نیامده‌اند و این کشور از نظر وسعت خاک، اندازه بخش کوچکی از ایران است اما چطور می‌شود چنین امکاناتی دارند. درایت، تدبیر، مدیریت دست به دست به هم داده تا این موقعیت فراهم شود.

وی با اشاره به نقش زمین خوب در بازی تیم، اظهارداشت: پرسپولیس دو روز قبل بازی از خودش به نمایش گذاشت که درباره آن بازی برخی هواداران به من گفتند هیچ بازی از یک تیم ایرانی در ده ها سال اخیر ندیده بودند، خب یکی از دلایلی که باعث شد پرسپولیس مقابل الاهلی این طور بازی کند زمین خوب بود.

وی افزود: حرف‌ها زیاد زده‌ شده و خسته شده‌ایم، امیدواریم این حرف‌ها و شعارها عملی شود و دیگر دغدغه ما این باشد که کیفیت بازی را ارتقا دهیم، نه اینکه کجا باید بازی کنیم. وقتی زمین خوب نباشد باید مربی آنالیز کند که در یک زمین بد چطور تیم بازی کند که هم بازیکن آسیب نبیند و هم تیم به هدفش برسد.

او در خصوص سهمیه های خارجی پرسپولیس و اضافه شدن سهمیه نبیل باهویی به آن و پاسخ فدراسیون گفت گفت: جالب است که امروز بیست و هشتم است و به ما ابلاغ کردند که سقف قرارداد افزایش پیدا می کند در حالی که پنجره چند روز پیش بسته شده است. چطور می شود نامه ای امروز ابلاغ شده درحالی که پنجره آسیا چند روز قبل بسته شده است. چطور بقیه متوجه این نامه می شوند و ما متوجه نمی شویم. امیدوارم یک روز با ما هم مثل بقیه تیم ها رفتار شود.

وی در واکنش به صحبت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران که گفته بود پرسپولیس مالک ورزشگاه شهید کاظمی نیست، یادآور شد: قبلا سند به نام شهرداری بود اما استادیوم در اختیار ما بود و هزینه‌هایی هم برای تعمیرات شهرداری به ما داد. به علی جوادی مدیرکل ورزش تهران گفتم که حتما باید یک بودجه‌ای به ما بدهند، اگر ما ورزشگاه را در اختیار نداشتیم باید چند میلیارد هزینه نگهداری می‌دادند. باید دست به دست هم بدهیم و گره باز کنیم، نه اینکه گره در کار بیندازیم.

وی درباره تاخیر درباره صدور رای شکایت این باشگاه از علیرضا بیرانوند هم، گفت: امیدواریم از مسئولین بپرسید دیگر چه مدارکی باید به آنها برسد تا به صدور حکم کمک کند ولی امیدواریم باتوجه به اینکه همه مدارکی که خواستند به آنها رسید یقینا همین‌ روزها حکم را اعلام کنند.

درویش خصوص برگزاری دربی پایتخت در اراک گفت: وقتی استقلال به عنوان میزبان محل بازی را انتخاب کرده است، ما که مهمان هستیم باید تابع باشیم اما سوال اینجاست مگر می‌شود در ورزشگاهی که ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر گنجایش دارد،۱۰۰ هزار، ۲۰۰ هزار تماشاگر بیاید، به خصوص که کنترل این تعداد تماشاگر در یک شهرستان سخت است و امیدوارم مشکلی پیش نیاید بتوانند بازی را برگزار کنند.

مدیرعامل پرسپولیس در پایان با اشاره به بازی این تیم برابر الاهلی در هفته اول لیگ نخبگان، اظهار داشت: جای تشکر دارد از کادرفنی و بازیکنان که تا دقیقه 100 همه تلاش‌شان این بود که برنده از زمین خارج شوند و تحت جو ورزشگاه و تشویق هواداران الاهلی قرار نگرفتند. با این حال در داوری در حق پرسپولیس اجحاف شد. چند داور فیفا و جهان اشاره کردند که آن صحنه پنالتی بود اما نمی‌دانم VAR چه عداوتی با ما دارد که همه جا علیه ما است و چند صحنه داوری بود که قرار است مطرح کنیم که علیه ما سوت زده شد.

وی تاکید کرد: البته این باعث نمی‌شود که برنده نشویم اما توانستیم از فوتبال ایران در دنیا دفاع کنیم. ثابت کردیم مقابل تیمی که ۲۰۰ میلیون دلار پول تنها چند بازیکن آن بود، برخی تیم ها بهانه می کردند سقف را بالا ببرند تا بتوانیم با این تیمها بجنگیم چون بازیکنان چند صد میلیون دلاری دارند اما دیدیم که همه چیز پول نیست، البته که پول اهمیت دارد اما این طوری نیست که شما اگر بهترین بازیکنان دنیا را بخرید حتما قهرمان و اول می شوید و پرسپولیس این را ثابت کرد و اگر بداقبالی و بی‌محبتی داور نبود نتیجه چیز دیگری بود و امیدواریم در بازی‌های آینده جبران کنیم.

source