پیش بازی بایرن مونیخ – بایرلورکوزن؛ نبرد بر سر تخت پادشاهی آلمان

طرفداری | در چارچوب هفته پنجم بوندسلیگا، بایرن مونیخ در یک بازی مهم و سرنوشت‌ساز باید فردا در آلیانتس آرنا از بایرلورکوزن مدافع عنوان قهرمانی پذیرایی کند. مسابقه‌ای که می‌تواند تأثیر مهمی در تعیین قهرمان این فصل بوندسلیگا داشته باشد. 

اطلاعات بازی بایرن مونیخ – بایرلورکوزن

  • بستر برگزاری: هفته پنجم بوندسلیگا؛ فصل 25-2024
  • تاریخ برگزاری: شنبه، 7 مهر 1403 (28 سپتامبر 2024)
  • ساعت برگزاری: 20:00 به وقت تهران
  • مکان برگزاری: آلیانتس آرنا؛ مونیخ
  • داور: فلیکس تسوایر

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ و بایرلورکوزن

بایرن مونیخ (1-3-2-4): نویر | لایمر، اوپامکانو، کیم، دیویس | کیمیش، پاولوویچ | اولیسه، موسیالا، گنابری | کین

بایرلورکوزن (1-2-4-3): تاپسوبا، تا، بلوسیان | فریمپونگ، آندریش، ژاکا، گریمالدو | تریه، ویرتس | بونیفیس

غایبان بایرن مونیخ و بایرلورکوزن

بایرن مونیخ: ساشا بویی، هیروکی ایتو، یوسیپ استانیشیچ

بایرلورکوزن: 

نشست خبری

  • ونسان کمپانی: مقابل بهترین تیم 12 ماه گذشته بازی می‌کنیم؛ چنین رقابت‌هایی فوتبال را جذاب می‌کنند

  • ژابی آلونسو: فردا به بهترین ورژن ویرتس نیاز داریم؛ این سخت‌ترین بازی فصل بوندسلیگا است

ونسان کمپانی از اولین آزمون جدی خود سربلند بیرون می‌آید؟

بایرن مونیخ یکی از بهترین شروع‌های تاریخ خود در بوندسلیگا را داشته و اکنون پس از گذشت چهار هفته، با چهار برد و تفاضل گل 13+، صدرنشین این رقابت‌ها هستند. اگر شک و تردیدهایی نسبت به ونسان کمپانی برای به دست گرفتن هدایت باواریایی‌ها وجود داشت، اکنون با این شروع قدرتمند می‌توان گفت این تردیدها تا حد زیادی رفع شده‌اند.

بااین‌حال رویارویی با بایرلورکوزن، اولین آزمون جدی این سرمربی بلژیکی تا اینجای کار خواهد بود و نتیجه این بازی می‌تواند تأثیر زیادی روی جایگاه او داشته باشد. هر چه‌قدر پیروزی در این بازی حساس می‌تواند به اعتبار کمپانی اضافه کند، شکست در آن هم می‌تواند تردیدهایی درباره او ایجاد کنند.

در کنار کمپانی، یک تازه‌وارد دیگر هم توجهات زیادی را به خود جلب کرده و آن مایکل اولیسه است. این ستاره فرانسوی تاکنون در شش بازی برای باواریایی‌ها، پنج گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده که چنین آماری برای شروع فوق‌العاده است. حضور او در خط حمله بایرن مونیخ، آن را زهردارتر از قبل کرده و نشاط بیش‌تری به آن بخشیده است. درهرحال پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس‌وار که بایرن مونیخ حتی نتوانست در جایگاه دوم قرار بگیرد، آن‌ها اکنون با فرمی بسیار عالی آماده پذیرایی از شاگردان ژابی آلونسو هستند.

مشکلات خط دفاعی بلای جان ژابی آلونسو خواهد شد؟

هر چند عملکرد بایرلورکوزن تا اینجای فصل به‌طورکلی قابل‌قبول بوده، اما آن‌ها هنوز نتوانستند به سطح عالی خود در فصل گذشته دست یابند. یکی از نقاط قوت اصلی ورکسلف در فصل گذشته، خط دفاع آن‌ها بود، چیزی که اکنون تبدیل به نقطه ضعف‌شان شده است. بایرلوکوزن با دریافت 9 گل، یکی از بدترین خط دفاع‌ها را میان دیگر تیم‌های بوندسلیگا دارد.

شاگردان ژابی آلونسو در حالی چنین آماری از خود ثبت کردند که فصل گذشته به طور متوسط در هر بازی 0.71 گل دریافتکرده بودند و این نرخ اکنون به 2.25 گل در هر بازی رسیده است. آماری که اصلاً برای ریش قرمز خوشایند نخواهد بود.

هر چند بایرلورکوزن همچنان کیفیت‌های خود را حفظ کرده و فردا شاهد نبرد سختی میان دو تیم در آلیانتس آرنا خواهیم بود. حال باید دید کدام از دو تیم در این زورآزمایی پیروز خواهند شد.

​​​​​​​جایگاه دو تیم در جدول بوندسلیگا

جایگاه تیم نام تیم پیروزی تساوی شکست گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1 بایرن مونیخ 4 0 0 16 3 13+ 12
2 بایرلورکوزن 3 0 1 13 9 4+ 9

شش رویارویی اخیر بایرن مونیخ و بایرلورکوزن

 

دو برد سهم هر طرف

نکات آماری

  1. بایرلورکوزن در سه بازی اخیر مقابل بایرن مونیخ شکست نخورده است. این طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تاریخ ورکسلف در بوندسلیگا مقابل رقبای مونیخی‌شان است. درصورتی‌که فردا هم نبازند، ژابی پس از کونو کلوتسر و ارنست هاپل تبدیل به سومین سرمربی در بوندسلیگا می‌شود که در چهار بازی ابتدایی‌اش مقابل بایرن مونیخ شکست نخورده است.
  2. بایرن مونیخ برای اولین‌بار پس از هفته 32 فصل 13-2012 که مقابل دورتموند نتیجه تساوی 1-1 را کسب کرد، مقابل مدافع عنوان قهرمانی بوندسلیگا قرار می‌گیرد. باواریایی‌ها همچنین در هیچ‌یک از چهار بازی اخیرشان مقابل قهرمانان بوندسلیگا که البته همۀ این بازی‌ها مقابل دورتموند بوده، موفق به کسب پیروزی نشده‌اند. آخرین پیروزی بایرن مونیخ مقابل مدافع عنوان قهرمانی به سال 2010 و برد 3-1 برابر وولسفبورگ باز می‌گردد.
  3. بایرن مونیخ هنگام صدرنشینی، در هیچ‌یک از 16 بازی اخیرش مقابل تیم دوم شکست نخورده است. (11 برد و 5 تساوی) آخرین شکست باواریایی‌ها در شرایطی مشابه، مقابل وولفسبورگ در سال 2015 رخ داد. (باخت 4-1)
  4. بایرلورکوزن در چهار هفته ابتدایی بوندسلیگا 9 گل دریافت کرده که این بدترین شروع آن‌ها در بوندسلیگا از فصل 15-2014 تاکنون است.

پیش‌بینی نتیجه بازی / هواسکورد

بایرن مونیخ 2-2 بایرلورکوزن 

source