سمیر حبوباتی؛ الماس جوانی که گاریدو عاشقش شد!

به گزارش خبرورزشی، سمیر حبوباتی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ در تهران است. او به عنوان هافبک دفاعی برای لیست این فصل پرسپولیس توسط گاریدو انتخاب شده و با شماره پیراهن ۱۵ از پای چپ خود به خوبی بهره می گیرد .جالب این که سالار حبوباتی برادر بزرگتر او نیز سابقه بازی در تیم های پایه را دارد.

او در ۹ سالگی توسط علی دوستی مهر کشف و فعالیت حرفه ای خود را با تیم های پایه پرسپولیس و آکادمی کیا آغاز کرد. سپس به باشگاه های ایرانمهر و پیکان پیوست و در سال ۱۴۰۱ به تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران توسط حسین عبدی دعوت شد.

سمیر حبوباتی در سال ۱۴۰۲ با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید و به این تیم پیوست. سمیر که حدود یک ماه بعد از آخرین بازی پرسپولیس تحت هدایت علی پروین – همان بازی معروف در آزادی در لیگ پنجم حرفه ای که پرسپولیس مقابل فجرسپاسی ۴-۲ شکست خورد – متولد شد در دقیقه ۹۰ بازی برابر فولاد در هفته سوم لیگ ۲۴ توسط گاریدو فرصت حضور در میدان را یافت تا اولین بازی خود با لباس پرسپولیس را در لیگ برتر انجام دهد.

او زمان ثبت این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین – جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ –  ۱۸ سال و ۷ ماه سن داشت تا رکوردی جالب را از خود به جای بگذارد.  محمد پروین در همان فصل پنجم لیگ برتر عنوان جوان‌ترین بازیکن پرسپولیس را بخود اختصاص داده بود!

سمیر بازیکنی است که از شروع تمرینات این فصل چشم مربی تازه وارد اسپانیایی را گرفته و می شنیدیم که گاریدو خیلی به آنها دل بسته است. او در شرایطی به فهرست تیم بزرگسالان رسید که از همان پیش فصل انتظار می‌رفت که فرصت بازی پیدا کند.

حبوباتی در پست هافبک دفاعی و مرکزی بازی می‌کند و حالا به اولین بازیکنی تبدیل شده که از زمان سهمیه‌بندی بازیکنان بزرگسالان در تیمهای لیگ برتری، به عنوان بازیکن زیر ۱۹ سال در ترکیب پرسپولیس به میدان می‌رود.

حالا تنها محمد پروین به عنوان جوان‌ترین بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر جلوتر از سمیر است. او برابر تیم مربی فصل قبل پرسپولیس یعنی یحیی گل محمدی در این بازی حدود ۷ دقیقه در وقتهای اضافه بازی کرد و حالا در غیاب میلاد سرلک، سومین انتخاب گاریدو برای پست هافبک دفاعی پس از ریگی و خدابنده لو است.

سمیر تنها شاگرد آکادمی پرسپولیس نیست که سرمربی اسپانیایی او را به لیست تیم آورده است؛ درخشش فصل گذشته امیررضا رفیعی و حمایت هواداران پرسپولیس راه را برای امثال سمیر هموارتر از همیشه کرده است.

سمیر حبوباتی اولین بازیکنی است که از قانون الزام برای حضور دو بازیکن زیر ۲۱ سال روی نیمکت بهره برده و فرصت بازی پیدا کرده است. پرسپولیسی‌ها امیدوارند سایر جوان‌ها نظیر سهیل صحرایی، علیرضا عنایت‌زاده و… هم فرصت بازی پیدا کنند  تا شاید چند نفر از این جوان‌ها کار را در تیم اصلی هم برای سالهای آینده در دست بگیرند و بار تامین نیروی انسانی را کمی از دوش باشگاه بردارند.

سمیر در تیم ملی جوانان ایران نیز شماره ۱۵ را به تن می کند. او در تابستان امسال بعد از تایید گاریدو قرارداد جدید و حرفه‌ای خود را به مدت دو فصل و نیم به امضا رساند.

حبوباتی که در جام جهانی نوجوانان هم در عضو تیم ملی بود، توانست در تمرینات، تایید سرمربی را برای عقد قرارداد جدید به خود جلب کند. او حالا عضوی از تیم ملی جوانان کشورمان است که خود را برای مرحله نهایی جام ملتهای آسیا چین در زمستان آماده می کند.

source