عظیمی: ایجاد شرایط ورزش برای روستاییان و عشایر مهم است

عظیمی: ایجاد شرایط ورزش برای روستاییان و عشایر مهم است

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: ما باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها شرایط ورزش را برای روستاییان فراهم کنیم و ظرفیت سایر بخش‌ها نیز باید در این راستا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و اینکه از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در جهت تقویت زیرساخت‌های ورزش در روستا‌ها مورد توجه قرار دهیم.

خبرگزاری میزان – به نقل از وزارت ورزش و جوانان، شهرام عظیمی با اشاره به اهمیت و جایگاه پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: روستا پشتوانه تولید، حیات، غذا و نقطه اتکای خودکفایی و موجودیت یک کشور است و روستاییان و عشایر را می‌توان سمبل صداقت، مهربانی، سادگی و الگوی جامعه دانست.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی، عشایری و بومی محلی وزارت ورزش و جوانان افزود: روستا رگ حیات هر کشوری است که در این رگ خون تولید جاری است و تداوم حیات هر روستا برای حیات کل کشور تضمین است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: توسعه ورزش همگانی در روستا‌ها به شکلی درست، یکی از بهترین راهبرد‌هایی است که می‌تواند در کاهش آسیب‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد. به علاوه، پرداختن به فعالیت‌های ورزشی مطلوب می‌تواند احساس آرامش، شادابی و امید به زندگی را در بین اقشار روستایی افزایش دهد. 

عظیمی مطرح کرد: ما باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها شرایط ورزش را برای روستاییان فراهم کنیم و ظرفیت سایر بخش‌ها نیز باید در این راستا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و اینکه از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در جهت تقویت زیرساخت‌های ورزش در روستا‌ها مورد توجه قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش در این مدت همه تلاش خود را به کار گرفته که با ایجاد بستر مناسب و همچنین بکارگری امکانات بتواند بهترین شرایط را برای توسعه ورزش روستایی و عشایر فراهم کند. یکی از اقدامات موثر که با حمایت این دفتر به صورت هفتگی برگزار می‌شود برنامه ورزش در آبادی است که هر هفته یک روستا در استان‌های کشور میزبان این رویداد هستند که با استقبال پرشور مردم همراه شده است.

انتهای پیام/

source