یک آلمانی، روی نیمکت انگلیسی‌ها

یک آلمانی، روی نیمکت انگلیسی‌ها

دیدارنیوز: بیش از یک هفته از امضای قرارداد توماس توخل با تیم ملی انگلیس می‌گذرد، اما این خبر امروز به صورت رسمی اعلام شد.

با اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس، توماس توخل از اول ژانویه ۲۰۲۵ سرمربی جدید تیم ملی انگلیس خواهد بود.

نکته جالب این است که همانطور که اتحادیه فوتبال انگلیس در یک بیانیه مطبوعاتی نوشته، توخل در ۸ اکتبر – هشت روز پیش – پس از مذاکرات نهایی قراردادش با سه شیر‌ها را امضا کرد.

طبق اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس، این اطلاعیه به منظور عدم حواس‌پرتی بازیکنان و کادرفنی فعلی قبل از دیدار‌های انگلیس برابر یونان (۱-۲) و فنلاند (۳-۱) به تعویق افتاد.

قرار است آنتونی بری ۳۸ ساله که قبلاً زیر نظر او به عنوان کمک مربی در باشگاه چلسی (از ژانویه ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲) و در بایرن (از مارس ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴) کار کرده، دستیار اول توخل باشد.

توخل اولین آلمانی و سومین مربی خارجی ملی انگلیس پس از اسون گوران اریکسون (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶) و فابیو کاپلو (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲) است. اولین مأموریت او این است که باید انگلیس را به جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، کانادا و مکزیک برساند.

نکته جالب در تعویق اعلام توافق توخل با انگلیس این است که این مربی هفته گذشته، همزمان با پیشنهاد تیم ملی، با پیشنهاد منچستریونایتد مواجه شده بود و این باشگاه انگلیسی علاقه داشت تا این مربی را به عنوان جانشین اریک تن هاخ معرفی کند.

source