استقلال به زودی به سوددهی می‌رسد/ علی‌عسگری: حق پخش را از صدا و سیما می‌گیرم!


کد خبر : 2078468 |
30 مهر 1403 ساعت 16:06 |
22.1K بازدید |

32
دیدگاه

استقلال به زودی به سوددهی می‌رسد


از صحبت‌های مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معاون مالی هلدینگ این‌طور بر می‌آید که خرید استقلال از سوی سهامداران عمده به آنها تکلیف شده است.

علی‌عسگری: حق پخش را از صدا و سیما می‌گیرم!

به گزارش “ورزش سه”، امروز در مجمع سالانه هلدینگ خلیج فارس در پژوهشگاه وزارت نفت محمد علی‌عسگری، مدیرعامل این هلدینگ پشت تریبون درباره موضوعی که بیش از هر چیز دیگر نام این مجموعه بزرگ اقتصادی را سر زبان‌ها انداخته صحبت کرد: باشگاه استقلال مهمترین پرسش سهامداران خرید باشگاه استقلال بود. برخی سهامداران بر این عقیده بودند که خرید این باشگاه زیان ده بر خلاف منافع مالی سهامداران است.

پیش از معاون مالی هلدینگ در این باره به سهامداران معترض گفته بود: او موافق خرید سهام باشگاه فوتبال «استقلال» نبودیم و تمامی سهامداران اصلی، اهداف، تاپیکو و … خرید سهام «استقلال» را به هیئت‌مدیره «هلدینگ» تکلیف کردند.

اما علی‌عسگری چه گفت؟ مدیرعامل شرکت خرید استقلال را به شرط دریافت حق پخش عاقلانه ارزیابی کرد. رئیس سابق سازمان صداو سیما گفت: هیئت مدیره هلدینگ با این خرید مخالف بود. ۴ ماه روی مخالفت خود پافشاری کرد، اما ۸۰ درصد از سهامداران از جمله تاپیکو، صندوق بازنشستگی نفت و نماینده سهام عدالت طی یک نامه دستور دادند این باشگاه خریداری شود.

2092862

وی ادامه داد: اینطور تصور نشود که ما یک دفعه مبلغ هنگفتی بابت خرید این باشگاه پرداخت کردیم. ضمن آنکه مطابق برنامه هفتم، صدا و سیما موظف است حق پخش را به باشگاه‌ها پرداخت کند که این مبلغ باعث خواهد شد ۷۰ درصد هزینه‌های باشگاه پوشش داده شود.

وی ادامه داد: امروز در دنیا باشگاه‌داری یک فعالیت اقتصادی پر بازده است و ما نیز برنامه‌های خوبی برای حرفه‌ای اداره شدن این باشگاه داریم مطابق برنامه‌ریزی که ما برای این باشگاه انجام دادیم در میان مدت باشگاه استقلال به سود آوری خواهد رسید.

علی عسگری، در این مجمع با بیان اینکه ریخت و پاش در باشگاه فوتبال استقلال نداریم و قران قران خرج این باشگاه می‌کنیم، گفت: زمانی که رئیس رسانه ملی بودم حق پخش مسابقات فوتبال را نمی‌دادم اما امروز بر اساس تکلیف برنامه هفتم، حق پخش مسابقات باشگاه استقلال را از رسانه ملی می‌گیرم.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تاکید بر اینکه با دریافت حق پخش ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های باشگاه فوتبال استقلال تامین خواهد شد، اضافه کرد: استقلال به‌زودی سودآورترین، باشگاه فوتبال ایران خواهد شد.

source