
طرفداری | بر اساس پیشبینیها و باورهای رایج در صنعت بازیهای ویدیویی، انتظار میرود بازی GTA 6 با فروش بیسابقه و خیرهکنندهای، بازار را تحت سلطه خود درآورد.
این بازی نه تنها حجم عظیمی از پول را به خود جذب میکند، بلکه بخش قابل توجهی از توجه و زمان گیمرها را نیز به تسخیر خود درمیآورد. به همین دلیل، حداقل سه ناشر بزرگ بازیهای ویدیویی حاضر شدهاند تا تاریخ انتشار عناوین خود را به تعویق بیندازند و از قرار گرفتن در مسیر این غول اجتناب کنند.
رسانه Game Industry، در جریان رویداد GDC با سه مدیر اجرایی از برخی از برجستهترین ناشران بازیهای ویدیویی به گفتگو پرداخت. این مدیران که به دلایل حفظ حریم خصوصی، ناشناس باقی ماندند، نگرانیهای خود را در مورد تأثیر GTA 6 بر بازار ابراز کردند. با توجه به اینکه GTA 6 پس از ۱۲ سال انتظار، در پاییز ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، یکی از مدیران ارشد بزرگترین ناشران بازیهای ویدیویی جهان اظهار داشت:
بازیهای راکستار همیشه حجم زیادی از پول و مهمتر از آن، زمان گیمرها را به خود اختصاص میدهند. ما نمیخواهیم در نزدیکی زمان انتشار این بازی، عنوان دیگری را عرضه کنیم. به همین دلیل، در حال بررسی برنامههای مختلف برای انتشار عناوین خود هستیم.
یکی دیگر از مدیران اجرایی نیز با تأیید این موضوع افزود:
حتی بدون وجود GTA 6، پیدا کردن زمان مناسب برای عرضه بازیهای جدید و جلب توجه مخاطبان بسیار دشوار است. زمان، ارزشمندترین منبع در این صنعت است، نه پول. بازار رقابتی بسیار فشردهای وجود دارد.
مدیرعامل یک ناشر AAA اروپایی نیز به تأثیر زمانبندی انتشار GTA 6 در فصل شلوغ پاییز اشاره کرد:
ما نمیخواهیم بازی خود را درست قبل یا بعد از GTA 6 عرضه کنیم. اگر این بازی در اواخر اکتبر منتشر شود، مجبور خواهیم بود یا بازی خود را زودتر از موعد عرضه کنیم یا انتشار آن را به بعد از بلک فرایدی موکول کنیم.
در ادامه این رسانه همچنین با توسعهدهندگانی به گفتگو پرداخت که معتقدند GTA 6 باعث خواهد شد بسیاری از بازیها، تاریخ انتشار یا بهروزرسانیهای خود را تغییر دهند:
بازی GTA 6 مانند یک شهاب سنگ عظیم است و ما باید از منطقه انفجار آن دور بمانیم. البته، مشکل اینجاست که همه همین کار را خواهند کرد. در نتیجه، سه تا چهار هفته قبل و بعد از انتشار GTA 6، شاهد عرضه حجم زیادی از محتوا و بهروزرسانیهای بازیهای دیگر خواهیم بود که امیدوارند در منطقه امن قرار بگیرند.
یکی دیگر از توسعهدهندگان نیز به صراحت بیان کرد:
مبارزه با این جریان بیفایده است. ما فقط باید آماده باشیم تا پس از فروکش کردن هیجان اولیه، بازیکنان را دوباره به سمت بازی خود جذب کنیم.
source