بررسی آریزو 5 برقی مدیران خودرو

تصور نکنید که آریزو 5 برقی، خودرو کاملا جدیدی است که مدیران خودرو می‌خواهد آنرا به ایران بیاورد؛ نه! این چینی، حداقل 5 سال است که از تولیدش می‌گذرد. در واقع چری، سال 2016 برای اولین‌بار، آریزو5 را معرفی کرده بود و یکسال بعد، یعنی در 2017 نیز مدل برقی آنرا با نام آریزو 5e به مشتریان چینی معرفی کرد.

اما محصولی که مدیران خودرو، می‌خواهد به بازار کشورمان بیاورد، خودرویی است که در سال 2019 به عنوان اولین‌ فیس‌لیفت آریزو 5 برقی، به بازار چین معرفی شده است. به عبارت بهتر، از 2019 تاکنون، این خودرو برقی هیچگونه تغییر خاصی را تجربه نکرده اما چری در برخی بازارهای صادراتی، اندکی چهره ظاهری و کابین آنرا، تغییر داده است.

مشخصات فنی موتور اریزو 5 برقی

نکته جالب چری آریزو 5e را باید در موتور الکتریکی‌اش دانست چراکه این پیشرانه برقی، قدرتمندتر از پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی‌اش است! باتری‌های این خودرو از نوع لیتیوم‌یونی با انرژی مصرفی 53.6 کیلووات‌ساعت بوده که با شارژ سریع، می‌توان 80% ظرفیت آنرا تنها در 30 دقیقه شارژ کرد. البته با ولتاژ عادی، باید برای شارژ مجدد باتری‌هایش بیشتر منتظر بمانید چراکه حدود 7 تا 9 ساعت، زمان می‌برد.  

مشخصات آریزو 5 برقی
مشخصات آریزو 5 برقی
قدرت تقریبی 163 اسب بخار
گشتاور موتور الکتریکی 250 نیوتن متر
شتاب صفر تا 50 4.8 ثانیه
شتاب صفر تا 100 10.1 ثانیه
حداکثر سرعت 152 کیلومتر برساعت
قابلیت پیمایش 401 کیلومتر

*اطلاعات فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

درباره موتور برقی آریزو 5e باید این نکته را بدانید که چری در سال 2020، موتور ضعیف‌تر 95 کیلوواتی را برای این خودرو نیز درنظر گرفته بود تا به این ترتیب، مشتریان بیشتری، امکان خریداری آنرا داشته باشند. اما از سال 2021 تا به امروز، دیگر خبری از آن موتور برقی 95 کیلوواتی نیست و مشتریان مجبورند که آریزو 5 برقی را فقط با موتور 120 کیلوواتی، خریداری کنند.

source