تولید نسل ششم کامارو با خروج یک دستگاه کامارو ZL1 1LE با گیربکس دستی از خط تولید شورولت در لنسینگ ایالت میشیگان، بصورت رسمی پایان یافت. ماه گذشته هم خبر رسیده بود که شورولت آخرین موتور LT4 V8 مجهز به سوپرچارجر که در کامارو ZL1 بهکار میرود را در سایت بولینگ گرین ایالت میشیگان به تولید رساند.
پایان تولید کامارو نسل شش در حالی بصورت رسمی اعلام میشود که شورولت هنوز اطلاعاتی از نسل آتی آن ارائه نکرده و به نظر میآید فعلا خبری از یک کامارو جدید نخواهد بود. این اتفاق، پیشتر نیز افتاده بود، یعنی زمانی که بعد از یک دوره ۳۵ ساله، تولید کامارو در سال ۲۰۰۲ متوقف شد و تا سال ۲۰۱۰، خبری از ارائه نسل جدید آن نبود. البته با توجه به این که فروش کامارو نیز در مقایسه با رقبای اصلی یعنی ماستنگ و چلنجر، تعریفی نداشته، این مورد تعجبی هم ندارد.
طبق آمار، فروش سه ماهه سوم کامارو در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه اعلام شده که در مقایسه با ماستنگ و چلنجر، فروش کمتری به حساب میآید اما در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲، رُشد ۲۸.۷ درصدی را نشان میدهد.
انتهای پیام
source