به گزارش خبرورزشی، شارل لکلرک، راننده تیم فراری، می‌گوید ضعف خاص خودروی او در پیچ‌های با سرعت پایین، تکرار پیروزی خانگی‌اش در جایزه بزرگ موناکو ۲۰۲۴ را بسیار دشوار کرده است.

سال گذشته، لکلرک بالاخره در خیابان‌هایی که از کودکی در آن‌ها پرسه می‌زد، طعم پیروزی را چشید و با کسب پول پوزیشن، نخستین برد خانگی‌اش را به دست آورد؛ پس از سال‌ها ناکامی و فرصت‌های از دست‌رفته. این پیروزی محبوب، صحنه‌هایی احساسی را پس از مسابقه رقم زد و فصل را برای فراری با انگیزه‌ای تازه آغاز کرد: یک پیروزی برای لکلرک، یکی برای کارلوس ساینز، و هفت سکو دیگر. اما پیشرفت مک لارن و افت مقطعی فراری باعث شد روند امیدوارکننده آن‌ها متوقف شود، هرچند در پایان سال شرایط کمی بهبود یافت.

اما فراری نتوانسته به اهداف خود برای خودروی فصل ۲۰۲۵ برسد و هم‌اکنون پشت سر مک لارن، مرسدس و تنها ردبول حاضر در کورس، یعنی مکس ورشتاپن، قرار دارد.
فراری همچنان تمرکز خود را بر بهبود وضعیت فصل جاری گذاشته و نه پروژه ۲۰۲۶، و ارتقاهایی نیز برای مسابقه بارسلونا در راه است. با این حال، ضعف اصلی SF-25 در پیچ‌های کُند به نقطه ضعفی در موناکو بدل شده که به‌شدت مجازات می‌شود؛ مسیری تنگ و پر از پیچ‌های کم‌سرعت. به همین دلیل، لکلرک نسبت به تکرار پیروزی خود دیدی بدبینانه دارد.

وقتی از او پرسیده شد چقدر شانس دارد دوباره در خانه پیروز شود، پاسخ داد:
«اگر صادق باشم، شانس پایین است، چون متأسفانه خودروی ما در پیچ‌های کم‌سرعت خیلی خوب عمل نمی‌کند و تمام پیچ‌های موناکو کم‌سرعت هستند.

روی کاغذ، این پیست امیدبخش به نظر نمی‌رسد. اما موناکو بسیار خاص و متفاوت از هر پیست دیگری در فصل است؛ پس ممکن است فردا که ماشین را روی پیست می‌گذاریم، سورپرایز خوشایندی ببینیم – امیدوارم این‌گونه باشد. اگر این اتفاق بیفتد، امیدوارم شنبه در جای درستی باشم، چون تعیین خط مهم‌ترین بخش آخر هفته خواهد بود. اما روی کاغذ، کار سختی خواهیم داشت.»
او ادامه داد:
«سال‌هایی بوده که اصلاً انتظار نداشتیم روی پول پوزیشن باشیم، و وقتی هیچ امیدی نداری، فقط بی‌پروا رانندگی می‌کنی – شاید بیشتر از آن‌هایی که سعی دارند در Q3 انتظارات را مدیریت کنند. همین باعث می‌شود لحظه‌ای خاص رقم بخورد، مثل سال ۲۰۲۱ که در تمام فصل ناکام بودیم، اما در موناکو پول پوزیشن گرفتیم.

هنوز امیدوارم بتوانیم آنچه سال گذشته رخ داد را تکرار کنیم. هنوز آن خاطره در ذهنم تازه است – آخرین بار که اینجا بودم، بردیم، و آن لحظه‌ای بسیار خاص برای من بود.»

با توجه به اینکه تنظیمات موناکو کاملاً بر اساس عملکرد در سرعت پایین متمرکز است، تیم‌ها نیاز کمتری به پیدا کردن تعادل میان انواع مختلف پیچ‌ها دارند. این موضوع می‌تواند فرصتی برای فراری باشد تا در جایی که انتظارش را ندارد، عملکردی پیدا کند.

شارل لکلرک در این‌باره گفت:
«این قطعاً یکی از سوالاتی است که ما هم از خودمان پرسیدیم. پاسخ را فردا در پیست خواهیم یافت. واقعاً هنوز نمی‌دانیم چه چیزی در انتظار ماست. اما درست است که اینجا فقط پیچ کم‌سرعت وجود دارد. پس تمام تمرکز ما این خواهد بود که ماشین را در بهترین وضعیت برای این پیچ‌ها قرار دهیم، در حالی که در اکثر پیست‌های دیگر باید میان پیچ‌های سریع و کُند توازن برقرار کرد.»

source